Google Mapy pravděpodobně není potřeba představovat. Aplikace, která je přítomna ve většině mobilních telefonů od jejich zakoupení, dokáže plánovat trasy nejen pro uživatele silnic, ale ve své databázi má jízdní řády, nejrůznější zájmové body a jednoduše řečeno, je nabita daty, která můžete využít doma i v cizině.
V redakci máme Google Mapy rádi pro jejich přehlednost a obdivujeme zejména funkci neustálého hledání alternativních tras. Mapy jsme mnohokrát podrobili testům a musíme konstatovat, že pro ně práce nekončí okamžikem prvního výpočtu cesty k cíli. Aplikace i na trase dynamicky vyhledává varianty cesty v závislosti na aktuální dopravní situaci.
S návrhy změn samozřejmě můžete nebo nemusíte souhlasit. V případě, že by vás časté návrhy změn trasy obtěžovaly, můžete už na začátku plánování trasu proložit průjezdními body anebo zadat obecné požadavky na plánování, například mimo dálnice.
Přesto se vývojáři v Googlu dlouhodobě potýkají s otázkou dalšího zlepšení navádění. Aktuální výzvou je vytvoření ještě přesnějších předpovědí celkové doby jízdy. V současnosti Google Mapy využívají několika algoritmů, s jejichž pomocí vyhodnocují aktuální dopravní situaci. Jednou z metod je také sledování průměrné rychlosti na daném silničním nebo dálničním úseku. Jak ale vývojáři zjistili, tato metoda stanovení cílového času není pro každého uživatele ideální a vykazuje značné nepřesnosti.
Čtěte také: Android Auto získává další žádanou funkci, kterou prostě musíte mít!
Situaci by měl vylepšit nový nástroj Googlu, jehož cílem je sledování rychlosti v různých jízdních pruzích. Tímto způsobem by navigační algoritmus mohl uživatelům doporučovat cestu v jízdních pruzích podle oprávnění tyto pruhy používat. Příkladem mohou být vyhrazené městské jízdní pruhy pro různé druhy vozidel nebo stojící pravý pruh před ucpaným dálničním sjezdem.
Na základě výše uvedených zjištění, si Google svou novou metodu patentově zaregistroval a podrobně popisuje souvislosti a následné výpočetní řešení. Ve finále bychom mohli na displej telefonu dostat zcela individuální návrh navigace podle předem stanovených kritérií. Těšíme se, až Google ve svých aplikacích uvolní tuto funkci pro běžné použití. Současně souhlasíme s kolegy z deníku T3, který uvedenou zprávu přinesl, že uvedení patentově chráněné aplikace může trvat velmi dlouho.
Google Mapy pravděpodobně není potřeba představovat. Aplikace, která je přítomna ve většině mobilních telefonů od jejich zakoupení, dokáže plánovat trasy nejen pro uživatele silnic, ale ve své databázi má jízdní řády, nejrůznější zájmové body a jednoduše řečeno, je nabita daty, která můžete využít doma i v cizině.
V redakci máme Google Mapy rádi pro jejich přehlednost a obdivujeme zejména funkci neustálého hledání alternativních tras. Mapy jsme mnohokrát podrobili testům a musíme konstatovat, že pro ně práce nekončí okamžikem prvního výpočtu cesty k cíli. Aplikace i na trase dynamicky vyhledává varianty cesty v závislosti na aktuální dopravní situaci.
S návrhy změn samozřejmě můžete nebo nemusíte souhlasit. V případě, že by vás časté návrhy změn trasy obtěžovaly, můžete už na začátku plánování trasu proložit průjezdními body anebo zadat obecné požadavky na plánování, například mimo dálnice.
Přesto se vývojáři v Googlu dlouhodobě potýkají s otázkou dalšího zlepšení navádění. Aktuální výzvou je vytvoření ještě přesnějších předpovědí celkové doby jízdy. V současnosti Google Mapy využívají několika algoritmů, s jejichž pomocí vyhodnocují aktuální dopravní situaci. Jednou z metod je také sledování průměrné rychlosti na daném silničním nebo dálničním úseku. Jak ale vývojáři zjistili, tato metoda stanovení cílového času není pro každého uživatele ideální a vykazuje značné nepřesnosti.
Čtěte také: Android Auto získává další žádanou funkci, kterou prostě musíte mít!
Situaci by měl vylepšit nový nástroj Googlu, jehož cílem je sledování rychlosti v různých jízdních pruzích. Tímto způsobem by navigační algoritmus mohl uživatelům doporučovat cestu v jízdních pruzích podle oprávnění tyto pruhy používat. Příkladem mohou být vyhrazené městské jízdní pruhy pro různé druhy vozidel nebo stojící pravý pruh před ucpaným dálničním sjezdem.
Na základě výše uvedených zjištění, si Google svou novou metodu patentově zaregistroval a podrobně popisuje souvislosti a následné výpočetní řešení. Ve finále bychom mohli na displej telefonu dostat zcela individuální návrh navigace podle předem stanovených kritérií. Těšíme se, až Google ve svých aplikacích uvolní tuto funkci pro běžné použití. Současně souhlasíme s kolegy z deníku T3, který uvedenou zprávu přinesl, že uvedení patentově chráněné aplikace může trvat velmi dlouho.