Gigafactory u Plzně nevyroste! Podle prezidenta Pavla jde o uzavřenou záležitost

  • Prezident Pavel uklidnil místní obyvatele i sbor Armády ČR
  • Z investičního záměru Volkswagenu definitivně sešlo
  • Místní letiště zůstane Armádě a nejspíše se vylepší jeho vybavení
3 důvody, proč NEchceme Gigafactory v Česku

Gigafactory v Česku nebude, tedy alespoň prozatím | foto: vlastní

Armádě České republiky i obyvatelům Líní na Plzeňsku se po návštěvě prezidenta Petra Pavla bude mnohem lépe spát – tedy těm, kteří neviděli v možnosti postavení Gigafactory na elektromobily a baterie příležitost, ale naopak problém. V zásadách rozvoje kraje se počítalo s odprodejem armádního letiště a jeho přebudováním na průmyslovou zónu. Prezident stavbu podobného areálu nyní vyloučil a čeká pouze na formální ukončení záležitosti.

Volkswagenu se hroutí všechny plány

V blízkosti letiště měla vyrůst velká továrna na výrobu baterií do elektrických vozidel. Zájem projevilo vedení německého koncernu Volkswagen. Ke zrušení ovšem nedošlo na straně našeho státu, nýbrž přímo od automobilky. Vzhledem ke špatné hospodářské situaci svůj záměr výstavby zrušil. Bez nutnosti aktivních protestů se tak ulevilo nejen místním obyvatelům, ale i Armádě, která místní letiště využívá při každodenní práci.

Letiště Líně navíc slouží krajské letecké záchranné službě. Ta se kromě Plzeňského kraje stará o rychlé zásahy i v Karlovarském kraji. Jen v posledním roce zaznamenala služba přes 900 vzletů. Náhradní místo by služba hledala složitě. Aktuálně mají platnou smlouvu se státem na další čtyři roky.

Výroba ID. Buzz v Hannoveru

Výroba elektromobilu ID.Buzz | foto: Volkswagen


Čtěte také: Výroba aut a baterií na poušti se odvědčila. Tesla rozšíří Gigafactory v Nevadě


Územní plány se změní, obyvatelům zůstane větší klid

Současný územní plán počítal s úpravou okolních ploch přímo pro účely průmyslové výstavby. Po zrušení záměru automobilky by na místě stále mohla vyrůst jiná továrna, hejtman kraje ale očekává, že se nyní rozjedou debaty se zástupci Armády na úpravě plánů pro účely vlastního rozvoje. Armádě by se na plochách letiště hodilo vystavět nové skladovací prostory a vylepšit oblast pro potřebná cvičení.

I když se s rychlými úpravami ploch pro potřeby Armády nepočítá, výhledově to pro vojenské složky vypadá velmi příznivě. Občané jsou rádi, že se z průmyslového záměru sešlo a věří, že současná vláda se do administrativních změn pustí rychle a bez zbytečných odkladů. Stát by tak zabránil zbytečné náročné úpravě nejen v logistice, ale v míře hluku a kvality života svých občanů v blízkosti plzeňského letiště.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Gigafactory u Plzně nevyroste! Podle prezidenta Pavla jde o uzavřenou záležitost

  • Prezident Pavel uklidnil místní obyvatele i sbor Armády ČR
  • Z investičního záměru Volkswagenu definitivně sešlo
  • Místní letiště zůstane Armádě a nejspíše se vylepší jeho vybavení
3 důvody, proč NEchceme Gigafactory v Česku

Gigafactory v Česku nebude, tedy alespoň prozatím | foto: vlastní

Armádě České republiky i obyvatelům Líní na Plzeňsku se po návštěvě prezidenta Petra Pavla bude mnohem lépe spát – tedy těm, kteří neviděli v možnosti postavení Gigafactory na elektromobily a baterie příležitost, ale naopak problém. V zásadách rozvoje kraje se počítalo s odprodejem armádního letiště a jeho přebudováním na průmyslovou zónu. Prezident stavbu podobného areálu nyní vyloučil a čeká pouze na formální ukončení záležitosti.

Volkswagenu se hroutí všechny plány

V blízkosti letiště měla vyrůst velká továrna na výrobu baterií do elektrických vozidel. Zájem projevilo vedení německého koncernu Volkswagen. Ke zrušení ovšem nedošlo na straně našeho státu, nýbrž přímo od automobilky. Vzhledem ke špatné hospodářské situaci svůj záměr výstavby zrušil. Bez nutnosti aktivních protestů se tak ulevilo nejen místním obyvatelům, ale i Armádě, která místní letiště využívá při každodenní práci.

Letiště Líně navíc slouží krajské letecké záchranné službě. Ta se kromě Plzeňského kraje stará o rychlé zásahy i v Karlovarském kraji. Jen v posledním roce zaznamenala služba přes 900 vzletů. Náhradní místo by služba hledala složitě. Aktuálně mají platnou smlouvu se státem na další čtyři roky.

Výroba ID. Buzz v Hannoveru

Výroba elektromobilu ID.Buzz | foto: Volkswagen


Čtěte také: Výroba aut a baterií na poušti se odvědčila. Tesla rozšíří Gigafactory v Nevadě


Územní plány se změní, obyvatelům zůstane větší klid

Současný územní plán počítal s úpravou okolních ploch přímo pro účely průmyslové výstavby. Po zrušení záměru automobilky by na místě stále mohla vyrůst jiná továrna, hejtman kraje ale očekává, že se nyní rozjedou debaty se zástupci Armády na úpravě plánů pro účely vlastního rozvoje. Armádě by se na plochách letiště hodilo vystavět nové skladovací prostory a vylepšit oblast pro potřebná cvičení.

I když se s rychlými úpravami ploch pro potřeby Armády nepočítá, výhledově to pro vojenské složky vypadá velmi příznivě. Občané jsou rádi, že se z průmyslového záměru sešlo a věří, že současná vláda se do administrativních změn pustí rychle a bez zbytečných odkladů. Stát by tak zabránil zbytečné náročné úpravě nejen v logistice, ale v míře hluku a kvality života svých občanů v blízkosti plzeňského letiště.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."