Elektrické formule mohou do značné míry sloužit jako laboratoře pro testování technologií, které poté lze nasadit u produkčních elektromobilů.
První generace Formule E měly nedostatečný dojezd vlivem malé baterie. Proto bylo nutné po nějakém čase zastavit v boxech a jednoduše přestoupit do jiného monopostu.
Dnešní, druhá generace závodních vozů už má dojezd dost dlouhý na to, aby zvládla celý závod. Generace třetí by ale mohla přinést zajímavý prvek a to dobíjení právě při zastavení v boxech. To bychom mohli vidět od sezóny 2022/2023.
CEO Formule E Jamie Reigle naznačil, že na rychlém dobíjení se pracuje. Závodní auta by pak mohla jezdit rychleji a jezdci by tolik nemuseli kalkulovat se spotřebou. Zatím nic není rozhodnuto, ale krom této možnosti se zvažuje i možnost pohonu obou náprav. To by zlepšilo jízdní vlastnosti monopostů.
Zdroj: electrive
Elektrické formule mohou do značné míry sloužit jako laboratoře pro testování technologií, které poté lze nasadit u produkčních elektromobilů.
Tip: Formule E: budoucí královna motorsportu?
První generace Formule E měly nedostatečný dojezd vlivem malé baterie. Proto bylo nutné po nějakém čase zastavit v boxech a jednoduše přestoupit do jiného monopostu.
Dnešní, druhá generace závodních vozů už má dojezd dost dlouhý na to, aby zvládla celý závod. Generace třetí by ale mohla přinést zajímavý prvek a to dobíjení právě při zastavení v boxech. To bychom mohli vidět od sezóny 2022/2023.
CEO Formule E Jamie Reigle naznačil, že na rychlém dobíjení se pracuje. Závodní auta by pak mohla jezdit rychleji a jezdci by tolik nemuseli kalkulovat se spotřebou. Zatím nic není rozhodnuto, ale krom této možnosti se zvažuje i možnost pohonu obou náprav. To by zlepšilo jízdní vlastnosti monopostů.
Zdroj: electrive