Ford rekrutoval nezvyklé zaměstnance. Testují elektromobil v brutálních podmínkách

  • Nová industriální revoluce se s robotizací blíží rychleji, než by se mohlo zdát
  • Automobilka Ford používá roboty k testování svého elektrického Mustangu 
  • Co všechno roboti zařizují a jak jim to jde?
Ford Mustang Mach-E při náročném testování

Ford Mustang Mach-E při náročném testování | foto: Ford

Využívání robotů v automobilovém průmyslu se pomalu stává normou. Některé automobilky je používají hlavně ve výrobní části při montáži jednotlivých dílů, anebo například v lakovně, kde roboti jednotlivé části či již hotové vozy nabarví.

Ford rekrutoval nezvyklé zaměstnance

Ford se však robotů očividně vůbec nebojí a naopak je využívá i při dalších příležitostech. Mezi ty se řadí například testování vozidel v simulacích, které mají napodobit různé situace a jízdní podmínky. Kromě toho dokáží vůz testovat i v extrémních teplotních podmínkách.

Přesně takové testy mimo jiné provádí dva roboti v Kolíně nad Rýnem, kde se nachází takzvaná Weather Factory Fordu. V této továrně se odehrávají simulace extrémních podmínek, přičemž může jít o saharskou poušť, anebo také například o nejvyšší vrchol Alp.

Lidé úkolům nestačí

Některé tamní testy jsou však tak extrémní, že by je řidiči nemuseli zvládnout a mohlo by se jim udělat nevolno. Taková situace by mohla nastat například u testování nadmořské výšky, kdy kvůli realistickému prostředí není možné použít lidské řidiče. Zde na scénu přichází Shelby a Miles, aneb roboti na testování vozů.

Testovací roboti v elektromobilu

Testovací roboti v elektromobilu | foto: Ford


Čtěte také: Nový fetiš elektromobilistů? Ford vyvinul parfém s vůní pořádného spalováku!


Dalším nebezpečným testem je například zkouška jízdy v tunelu. Pro využití lidských řidičů je při testování potřeba splnit velké množství bezpečnostních opatření. Mezi ty patří konstantní sledování zdravotního stavu, lahve s kyslíkem či zdravotnické potřeby se zdravotníkem přímo na místě.

Tohle všechno však s použitím robotů odpadá. Přesně proto automobilka hned dva rekrutovala. Ti jsou použiti především na testování ve velké nadmořské výšce. A asi nemusíme říkat, že robotům to jde snáze než lidem.

Jak roboti fungují?

Ačkoliv to může znít divně, tak roboti mají ruce a nohy, kterými vůz ovládají. Jednou rukou drží volant, druhou řadicí páku a nohy mají na pedálech. Pokud vám to pořád zní divně a nemůžete tomu zkrátka uvěřit, tak se podívejte na níže přiložené video, kde roboti testují Ford Mustang Mach-E.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ford rekrutoval nezvyklé zaměstnance. Testují elektromobil v brutálních podmínkách

  • Nová industriální revoluce se s robotizací blíží rychleji, než by se mohlo zdát
  • Automobilka Ford používá roboty k testování svého elektrického Mustangu 
  • Co všechno roboti zařizují a jak jim to jde?
Ford Mustang Mach-E při náročném testování

Ford Mustang Mach-E při náročném testování | foto: Ford

Využívání robotů v automobilovém průmyslu se pomalu stává normou. Některé automobilky je používají hlavně ve výrobní části při montáži jednotlivých dílů, anebo například v lakovně, kde roboti jednotlivé části či již hotové vozy nabarví.

Ford rekrutoval nezvyklé zaměstnance

Ford se však robotů očividně vůbec nebojí a naopak je využívá i při dalších příležitostech. Mezi ty se řadí například testování vozidel v simulacích, které mají napodobit různé situace a jízdní podmínky. Kromě toho dokáží vůz testovat i v extrémních teplotních podmínkách.

Přesně takové testy mimo jiné provádí dva roboti v Kolíně nad Rýnem, kde se nachází takzvaná Weather Factory Fordu. V této továrně se odehrávají simulace extrémních podmínek, přičemž může jít o saharskou poušť, anebo také například o nejvyšší vrchol Alp.

Lidé úkolům nestačí

Některé tamní testy jsou však tak extrémní, že by je řidiči nemuseli zvládnout a mohlo by se jim udělat nevolno. Taková situace by mohla nastat například u testování nadmořské výšky, kdy kvůli realistickému prostředí není možné použít lidské řidiče. Zde na scénu přichází Shelby a Miles, aneb roboti na testování vozů.

Testovací roboti v elektromobilu

Testovací roboti v elektromobilu | foto: Ford


Čtěte také: Nový fetiš elektromobilistů? Ford vyvinul parfém s vůní pořádného spalováku!


Dalším nebezpečným testem je například zkouška jízdy v tunelu. Pro využití lidských řidičů je při testování potřeba splnit velké množství bezpečnostních opatření. Mezi ty patří konstantní sledování zdravotního stavu, lahve s kyslíkem či zdravotnické potřeby se zdravotníkem přímo na místě.

Tohle všechno však s použitím robotů odpadá. Přesně proto automobilka hned dva rekrutovala. Ti jsou použiti především na testování ve velké nadmořské výšce. A asi nemusíme říkat, že robotům to jde snáze než lidem.

Jak roboti fungují?

Ačkoliv to může znít divně, tak roboti mají ruce a nohy, kterými vůz ovládají. Jednou rukou drží volant, druhou řadicí páku a nohy mají na pedálech. Pokud vám to pořád zní divně a nemůžete tomu zkrátka uvěřit, tak se podívejte na níže přiložené video, kde roboti testují Ford Mustang Mach-E.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."