Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Test Ford Puma MHEV – Zábavný hybrid nalezen!

  |  Tomáš Drahoňovský  |  diskuze

Že se mi po týdnu nebude chtít vracet litrové tříválcové hybridní SUV proto, že je s ním na silnici zábava? Ještě před pár měsíci bych to označil za nesmysl. Puma ale nejen baví, ale dokáže být i úsporná. Snad jen ta cenovka.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a prostor
» 2. Interiér a výbava
» 3. Jízda, spotřeba, elektromobilita, Závěr

Ford Puma MHEV (2020)

Ford Puma MHEV (2020) | foto: vlastní

Ford Puma ještě před pár lety vypadal jinak. Jednalo se o na bázi Fiesty postavené malé, nikterak výkonné, ale lehké kupátko. Představovalo kompaktní alternativu většího modelu Cougar v době, kdy kupé pro širokou veřejnost coby kategorie ještě někoho zajímala.

Doba už je ovšem jinde. I mladší zákazníci přišli na to, že troje dveře nejsou příliš praktické a že se občas hodí i něco převézt z místa na místo a mít pro to v autě dostatek prostoru. Namísto Fiesty v běžeckých botách tu proto od loňského roku máme Fiestu na chůdách. Jmenuje se stejně a dělá všechno proto, abychom uvěřili, že v sobě také skrývá duch rychlé šelmy, jako jeho letitý jmenovec.

Design a prostornost

Při delším pohledu bychom dokonce byli schopni uvěřit designérům i to, že při navrhování nové Pumy měli na svém monitoru přilepenou fotografii té staré. Světlomety, maska… to všechno nese duch staré Pumy s sebou, jen se to podle moderních trendů tak trochu nafouklo, zvýraznilo, zvětšilo. Někdo říká, že kompaktní Ford vypadá zepředu trochu jako žába s obrovskou hladovou tlamou. My, kteří se specializujeme na elektrické vozy, dovedeme najít designové paralely s Modelem 3 od Tesly.

Ford Puma MHEV (2020)

Ať je to ale jak chce, design Pumy vyvolává emoce. A to veskrze pozitivní. Dámy se rozplývaly nad bledě modrou metalízou, pánové nad dynamicky střiženými liniemi. Že by se někomu Puma nelíbila, jsem nezažil. A není také divu. Osmnáctipalcová kola dodávají jinak trochu barokním křivkám sportovní esprit. LED světlomety sice pohříchu postrádají automatické dálkovky i adaptivní natáčení (jsme přeci jen v subkompaktní třídě), ale svými zapletenými linkami probouzejí zvědavost.

Kéž by ale šlo stoprocentně zkombinovat efekt a praktičnost. Například pro maximalizaci vstupních otvorů udělali designéři, co mohli. Za titěrná zpětná zrcátka by si ale někdo zasloužil vytahat za uši (včetně Pumy samotné). Ani po týdnu jsem nebyl schopen nastavit je tak, abych nemusel okolí auta kontrolovat nejen pohledem, ale i nejrůznějším zatáčením a nakláněním svého těla do všech stran. Bezpečnosti řízení to rozhodně nepomáhá.

Ford Puma MHEV (2020)

Je to ale jen drobná vada na kráse. Jak už jsem zmiňoval výše, konstruktéři Fordu nechtěli na praktičnosti slevovat. Asi nejvíce je to vidět na zavazadlovém prostoru. Ten sice v mild-hybridním provedení přišel o 55 litrů svého objemu, i tak ale běžným potřebám typických zákazníků bude nejspíš dostačovat. Předpokládám, že Pumu si nebude kupovat pětičlenná rodina. Jedná se o vůz pro páry bez dětí – ať už sportovní třicátníky, nebo duchem mladé padesátníky. 402 litrů na lodní kufr na víkend a pár igelitek navíc stačí. A co se nevejde do kufru, dá se na zadní sedačky. Na nich by se totiž nikdo, kdo měří přes 170 cm, pohodlně neusadí, zvlášť ne, pokud posádka vepředu patří mezi dlouhány. Se svými 186 cm jsem už měl kolena zaražená hluboko v opěradle.

O to více jsem byl překvapený příčným prostorem. Řidič ani spolujezdec si rozhodně na místo nemohou stěžovat. Chvílemi jsem se až zdráhal uvěřit, že sedím jen ve „Fiestě“. K tomu všemu se navíc Puma chlubí i zcela novou vychytávkou: úložnou vanou, která se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru. Slovo vana je navíc zcela příhodné. 40l prostor je totiž opláštěn pogumovaným plastem a na dně má špunt. Mělo by to znamenat konec kufru zašpiněnému od zablácených pohorek. Touto vychytávkou jsou vybavené všechny Pumy na trhu. A právě proto jsem pozorně vyslechl poznámku vyslovenou manažerem českého Fordu při předávání: až to budete zkoušet, myslete na to, že tahle Puma má vedle vaničky i baterii a elektrické rozvody…

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a prostor
» 2. Interiér a výbava
» 3. Jízda, spotřeba, elektromobilita, Závěr

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
  Přihlásit k odběru  
Upozornit na
Mobilní zobrazení