Ford může být klidný. Suroviny pro výrobu baterií má prý zajištěné

  • Ford si zajistil materiál pro své výrobní kapacity
  • Koncem příštího roku chce produkci navýšit na 600 tisíc vozů ročně
  • V současnosti Fordu dodávají bateriové články tři společnosti
Ford F-150 výroba pickupu

Ford F-150 výroba pickupu

Ford oznámil, že má zajištěný přísun potřebných surovin a materiálů pro výrobu baterií alespoň do konce příštího roku. Díky partnerské spolupráci s největším výrobcem baterií na světě, čínskou společností CATL, bude možné navýšit výrobní kapacity ke konci příštího až na 600 tisíc vozů ročně.

Ford vyrobí 600 tisíc elektromobilů ročně do konce 2023

Spolupráce má dále zaručit, že o další tři roky později bude automobilka schopná vyrábět dva miliony vozů ročně. Součástí dohody je i postupné snižování výrobních nákladů na určité modely značky. Ford touto zprávou ujišťuje nejen své klienty, ale především i své akcionáře. Ti se v poslední době obávali toho, zda se velké automobilky dostanou k dostatku surovin, aby zachovali v provozu své výrobní linky.

Ford má obrovskou poptávku po svých nových modelech, takovou ani nečekal. Musí na ní rychle reagovat a to nejen posílením výroby, ale i získáním nových dodávek materiálů. Další novinkou bude i zařazení nízkonákladového typu baterie LFP. Těmi chce výrobce vybavit i model Mustang Mach-E a později i F-150 Lightning. U toho ale budou mít zákazníci na výběr, kterou baterii do vozu chtějí.

Elektrický Ford Mustang Mach-E

Elektrický Ford Mustang Mach-E | foto: vlastní


Čtěte také: Ford ukázal robotickou nabíjecí stanici, poslouží hlavně zdravotně postiženým


Levnější produkce i větší nezávislost

Výrobce si od nasazení LFP baterie slibuje úsporu až 15 % nákladů. Navíc tím má snížit závislost na minerálních surovinách jako je nikl. U toho se do pár let očekává velmi ztížená dostupnost. Kromě společnosti CATL dodává Fordu baterie i jihokorejské LG Energy Solution a SK On. I tyto dodávky mají zajistit bezproblémovou výrovu vozidel v následujících letech.

70 % potřebných materiálů je zabezpečeno i pro druhý z cílů, vytyčený pro rok 2026. V nezávazné dohodě s CATL chce Ford prozkoumat možnost hlubšího propojení spolupráce obou zúčastněných firem. Je jisté, že ty automobilky, které takové vztahy navážou budou mít v dalších letech mnohem klidnější spaní.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ford může být klidný. Suroviny pro výrobu baterií má prý zajištěné

  • Ford si zajistil materiál pro své výrobní kapacity
  • Koncem příštího roku chce produkci navýšit na 600 tisíc vozů ročně
  • V současnosti Fordu dodávají bateriové články tři společnosti
Ford F-150 výroba pickupu

Ford F-150 výroba pickupu

Ford oznámil, že má zajištěný přísun potřebných surovin a materiálů pro výrobu baterií alespoň do konce příštího roku. Díky partnerské spolupráci s největším výrobcem baterií na světě, čínskou společností CATL, bude možné navýšit výrobní kapacity ke konci příštího až na 600 tisíc vozů ročně.

Ford vyrobí 600 tisíc elektromobilů ročně do konce 2023

Spolupráce má dále zaručit, že o další tři roky později bude automobilka schopná vyrábět dva miliony vozů ročně. Součástí dohody je i postupné snižování výrobních nákladů na určité modely značky. Ford touto zprávou ujišťuje nejen své klienty, ale především i své akcionáře. Ti se v poslední době obávali toho, zda se velké automobilky dostanou k dostatku surovin, aby zachovali v provozu své výrobní linky.

Ford má obrovskou poptávku po svých nových modelech, takovou ani nečekal. Musí na ní rychle reagovat a to nejen posílením výroby, ale i získáním nových dodávek materiálů. Další novinkou bude i zařazení nízkonákladového typu baterie LFP. Těmi chce výrobce vybavit i model Mustang Mach-E a později i F-150 Lightning. U toho ale budou mít zákazníci na výběr, kterou baterii do vozu chtějí.

Elektrický Ford Mustang Mach-E

Elektrický Ford Mustang Mach-E | foto: vlastní


Čtěte také: Ford ukázal robotickou nabíjecí stanici, poslouží hlavně zdravotně postiženým


Levnější produkce i větší nezávislost

Výrobce si od nasazení LFP baterie slibuje úsporu až 15 % nákladů. Navíc tím má snížit závislost na minerálních surovinách jako je nikl. U toho se do pár let očekává velmi ztížená dostupnost. Kromě společnosti CATL dodává Fordu baterie i jihokorejské LG Energy Solution a SK On. I tyto dodávky mají zajistit bezproblémovou výrovu vozidel v následujících letech.

70 % potřebných materiálů je zabezpečeno i pro druhý z cílů, vytyčený pro rok 2026. V nezávazné dohodě s CATL chce Ford prozkoumat možnost hlubšího propojení spolupráce obou zúčastněných firem. Je jisté, že ty automobilky, které takové vztahy navážou budou mít v dalších letech mnohem klidnější spaní.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."