Ford oznámil, že má zajištěný přísun potřebných surovin a materiálů pro výrobu baterií alespoň do konce příštího roku. Díky partnerské spolupráci s největším výrobcem baterií na světě, čínskou společností CATL, bude možné navýšit výrobní kapacity ke konci příštího až na 600 tisíc vozů ročně.
Spolupráce má dále zaručit, že o další tři roky později bude automobilka schopná vyrábět dva miliony vozů ročně. Součástí dohody je i postupné snižování výrobních nákladů na určité modely značky. Ford touto zprávou ujišťuje nejen své klienty, ale především i své akcionáře. Ti se v poslední době obávali toho, zda se velké automobilky dostanou k dostatku surovin, aby zachovali v provozu své výrobní linky.
Ford má obrovskou poptávku po svých nových modelech, takovou ani nečekal. Musí na ní rychle reagovat a to nejen posílením výroby, ale i získáním nových dodávek materiálů. Další novinkou bude i zařazení nízkonákladového typu baterie LFP. Těmi chce výrobce vybavit i model Mustang Mach-E a později i F-150 Lightning. U toho ale budou mít zákazníci na výběr, kterou baterii do vozu chtějí.
Čtěte také: Ford ukázal robotickou nabíjecí stanici, poslouží hlavně zdravotně postiženým
Výrobce si od nasazení LFP baterie slibuje úsporu až 15 % nákladů. Navíc tím má snížit závislost na minerálních surovinách jako je nikl. U toho se do pár let očekává velmi ztížená dostupnost. Kromě společnosti CATL dodává Fordu baterie i jihokorejské LG Energy Solution a SK On. I tyto dodávky mají zajistit bezproblémovou výrovu vozidel v následujících letech.
70 % potřebných materiálů je zabezpečeno i pro druhý z cílů, vytyčený pro rok 2026. V nezávazné dohodě s CATL chce Ford prozkoumat možnost hlubšího propojení spolupráce obou zúčastněných firem. Je jisté, že ty automobilky, které takové vztahy navážou budou mít v dalších letech mnohem klidnější spaní.
Ford oznámil, že má zajištěný přísun potřebných surovin a materiálů pro výrobu baterií alespoň do konce příštího roku. Díky partnerské spolupráci s největším výrobcem baterií na světě, čínskou společností CATL, bude možné navýšit výrobní kapacity ke konci příštího až na 600 tisíc vozů ročně.
Spolupráce má dále zaručit, že o další tři roky později bude automobilka schopná vyrábět dva miliony vozů ročně. Součástí dohody je i postupné snižování výrobních nákladů na určité modely značky. Ford touto zprávou ujišťuje nejen své klienty, ale především i své akcionáře. Ti se v poslední době obávali toho, zda se velké automobilky dostanou k dostatku surovin, aby zachovali v provozu své výrobní linky.
Ford má obrovskou poptávku po svých nových modelech, takovou ani nečekal. Musí na ní rychle reagovat a to nejen posílením výroby, ale i získáním nových dodávek materiálů. Další novinkou bude i zařazení nízkonákladového typu baterie LFP. Těmi chce výrobce vybavit i model Mustang Mach-E a později i F-150 Lightning. U toho ale budou mít zákazníci na výběr, kterou baterii do vozu chtějí.
Čtěte také: Ford ukázal robotickou nabíjecí stanici, poslouží hlavně zdravotně postiženým
Výrobce si od nasazení LFP baterie slibuje úsporu až 15 % nákladů. Navíc tím má snížit závislost na minerálních surovinách jako je nikl. U toho se do pár let očekává velmi ztížená dostupnost. Kromě společnosti CATL dodává Fordu baterie i jihokorejské LG Energy Solution a SK On. I tyto dodávky mají zajistit bezproblémovou výrovu vozidel v následujících letech.
70 % potřebných materiálů je zabezpečeno i pro druhý z cílů, vytyčený pro rok 2026. V nezávazné dohodě s CATL chce Ford prozkoumat možnost hlubšího propojení spolupráce obou zúčastněných firem. Je jisté, že ty automobilky, které takové vztahy navážou budou mít v dalších letech mnohem klidnější spaní.