Ford Mustang Mach-E dosáhl úctyhodného rekordu, jde o spotřebu
- Ve Velké Británii došlo ke stanovení nového Guinessova rekordu v efektivitě elektromobilů
- Stalo se tak překvapivě s elektromobilem Ford Mustang Mach-E
- Jak se to týmu řidičů podařilo?

Server Autocar přináší zprávy o tom, že se skupince řidičů podařilo s elektromobilem Ford Mustang Mach-E pokořit světový rekord. Ten se vcelku nečekaně týká spotřeby a celkové efektivity elektrického pohonu, a to navzdory tomu, že se elektrický Mustang mezi ty zrovna nejefektivnější vozy neřadí.
Ford Mustang Mach-E a jeho překvapivý rekord
Rekordní výlet začal 3. července ve skotské vesnici John o ‚Groats, přičemž skončil o 27 hodin později u mysu Land’s End. Za tuto dobu ujel tým s Fordem více jak 1350 km, kdy byla průměrná rychlost vozu asi 50 km/h. Spotřeba elektromobilu pak dle rekordu činila pouze 9,5 kWh/100 km.
Co je nutné dodat, tak že v případě rekordu Fordu šlo o jízdu na běžné silnici. Ještě lepší spotřeby jinak dosahoval třeba elektromobil Renault Zoe, který měl na uzavřeném okruhu spotřebu dokonce jen 7,61 kWh/100 km a dokázal tak ujet bezmála 765 km bez jediného nabití.
Čtěte také: Renault Zoe má nový rekord v dojezdu, zvládl 764,9 km na jedno nabití

Co se týče nabíjení, tak kvůli tomu se tým zastavil za celou dobu pouze dvakrát. Celková doba nabíjení pak nepřekročila 45 minut. To je vzhledem k papírovému dojezdu elektrického Mustangu, který dle normy WLTP dosahuje 610 km na jedno nabití, až neuvěřitelné.
Řidiči nejsou žádní zelenáči
Tým řidičů, který zdolal podobné rekordy i se spalováky, popsal situaci takto: „Tento rekord dokazuje, že elektromobily jsou pro všechny. Nejsou jen pro krátké cesty městem do práce či do obchodu, ale dají se reálně využít i při dlouhých cestách napříč státem. To jsme vám s tímto elektrovozem dokázali. Dosáhli jsme bodu zlomu.“
Co říkáte na to, že rekordu ve spotřebě s elektromobilem dosáhl právě Ford Mustang Mach-E, od kterého bychom to upřímně asi ani trochu nečekali, protože jde přeci jenom o rodinné SUV, které je stavěné i s ohledem na ostřejší styl jízdy? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!