Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Test Ford Mondeo Hybrid kombi: správně pojatá elektrifikace?

  |  Luboš Srb  |  2 komentáře

Před více než 100 lety založil Henry Ford a jeho syn automobilku, která díky novým metodám masové výroby změnila automobilový svět. Tentokrát jsou to ovšem Američané, kdo musí reagovat na svět a přizpůsobit se. Státy, města, ale i zákazníci naznačují, že už nechtějí nahrazovat například silné motory ještě silnějšími a větší auta ještě většími, ale spíše volají po chytřejších, modernějších, úspornějších, méně hlučných, a celkově pokročilejších alternativách.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design a facelift
» 2. Jízdní dojmy – režimy, spotřeba, atd., závěr

Že je hybridní Ford zatím spíše jen okrajovou alternativou než novým proudem, zjistíme už při nahlédnutí do katalogu slavné americké automobilky. Mondeo je v roce 2019 stále jediným elektrifikovaným modelem značky, což popravdě při srovnání s ostatními automobilkami vyvolává otázku, jestli není Ford po této technologické stránce pozadu? Možná ano, možná ne, jak se dozvíte v našem dnešním testu nového hybridního Mondea. Každopádně plány na příští roky jsou značně ambiciózní – do roku 2022 se máme u Fordu dočkat až 24 hybridů a 16 elektromobilů, takže co všechno dokáže legendární americká automobilka na poli elektrifikace a elektromobility, zřejmě teprve uvidíme.

První, nebo spíše reinkarnovaný

Mondeo je sice prvním hybridem značky, nicméně poprvé Ford nabídl tento typ pohonu již v roce 2015 v karosářské verzi sedan. Nový facelift a převtělení do většího provedení kombi je pak nejnovějším počinem, který dává zapomenout na menší zavazadlový prostor a nedostatek místa. Ovšem jen dokud nedojde na srovnání kombíku hybrida s nehybridem – pak se musíte spokojit s menší nádrží (49 vs 60 l) a zvýšenou podlážkou v kufru, neboť vysokonapěťová baterie s chlazením zatím ještě nenašly lepší místo. Čili také se zmenšeným kufrem, místo 525 máte jen 403 litrů a po sklopení sedadel pak místo 1630 litrů jen 1508 litrů. Zbývá tedy místa málo nebo naopak dost? Na to si musí odpovědět každý sám.

Sdílení společných prvků a stavby těla má na druhou stranou také mnohé výhody. Vždyť Mondeo patří mezi vozy, které ve své kategorii dokážou nadchnout skvělým podvozkem a výborným odhlučněním kabiny. Platí to i u hybridního Mondea (HEV), které žehlilo jednu nerovnost za druhou, což se obzvláště pak na českých silnicích neskutečně hodí. Překvapí i stabilita při průjezdu zatáčkami, se kterými si dokáže kombíkové hybridní Mondeo poradit i při vyšších rychlostech. Výborné odhlučnění kabiny pak znamená, že někdy nemusíte ani postřehnout, jestli zrovna jedete na benzin nebo pouze na baterku, kdy je jízda maximálně tichá. To je něco, co bych rád viděl u každého hybrida, realita je ovšem spíše opačná.

Modernizovaný facelift

Jednoduchá, přitom charakteristická maska s elegantními světlomety, či zajímavé tvarování ať už přední kapoty nebo boků. Po stranách nějaké to logo hybrid a nic víc. Ford Mondeo Hybrid kombi podle mě skvěle spojuje moderní design s praktičností až skoro nadčasovostí. Skoro by se dala použít známá marketingová fráze, že zvenku vypadá menší, než jak velký je uvnitř. Maximální pohodlí a dostatek prostoru jsem našel nejen na předních, ale i zadních sedadel. A co teprve praktické věci, jako jsou držátka na pití, opět u obou řad sedadel. A u Fordu také cením značně pohodlný interiér, ať už jde sedadla čalouněná kůží s možností vyhřívání či elektrického nastavení polohy, přičemž sedadlo řidiče lze dokonce nastavit s pamětí, což se hodí při střídání řidičů. Elektrický pohon kromě samotného auta pohání i některé další součásti, například vnější zpětná zrcátka, která jsou elektricky sklopná, nebo třeba zadní kufr. Vše funguje na jedničku.

V interiéru je vše přehledně rozmístěné, pokud jde o ovládání a infotainment. Na volantu, který mimochodem nabízí vyhřívání, nechybí nejdůležitější ovládací tlačítka včetně třeba nastavení adaptivního tempomatu. Ten společně s dalšími aktivními prvky pro zvýšení bezpečnosti dokáže cestu zpříjemnit a zabezpečit. Nechybí například hlídání mrtvých úhlů v bočních zpětných zrcátkách nebo varování před kolizí a nouzové brzdění. Samozřejmostí je také zadní parkovací kamera nebo parkovací senzory, s pomocí kterých dokážete zaparkovat taktéž mnohem lépe. Ale to není nic nového pod sluncem, stejně jako ani bezklíčové odemykání auta, kdy se stačí k vozidlu pouze přiblížit s klíčky v kapse a vzít za kliku. Co mi snad jako jediné v interiéru scházelo, je sekvenční řazení pádly pod volantem, které přitom u nehybridních variant Mondea najdeme. Pro větší kontrolu a zlepšení jízdních vlastností by se to jistě nejednomu řidiči hodilo. Chválím ovšem dotykový displej pro obsluhu veškerého infotainmentu, ale také intuitivní a přehledné rozmístění veškerých tlačítek na středovém panelu, na dveřích řidiče, či vedle volantu či přímo na něm.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design a facelift
» 2. Jízdní dojmy – režimy, spotřeba, atd., závěr

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Emma23petrolhead Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
petrolhead
petrolhead

…zákazníci… volají po chytřejších, modernějších, úspornějších, méně hlučných, a celkově pokročilejších alternativách…. To je odvážná hypotéza, zejména tváří tvář faktu, že prodeje tzv. pokročilejších aut nám na všech frontách klesají (spíš padají) a naopak prodej “nepokročilých” aut roste. Tady nám někdo dělá účet bez hostinského. Ve skutečnosti zákazníci chtějí auta osvědčená, spolehlivá, jednoduchá, s nízkými náklady. Nechtějí ani náhodou vozit a platit balastní hardware a software, který je drahý, těžký, poruchový, těžko opravitelný a často se zápornou přidanou hodnotou. V podobných technologiích se monomanicky ukájejí různé dubiózní skupinky aberantních nerdů často parazitujích na společnosti, mající totalitní sociálně inženýrské obsese a… Číst vice »

Emma23
Emma23

darvo pdr sho epyta

Mobilní zobrazení