Japonská automobilka Mazda patřila dlouhou dobu, podobně jako třeba Toyota, mezi skeptiky, co se týče elektromobility. Sice měla a má v nabídce i pár plug-in hybridů, ale její jediný elektromobil MX-30 byl propadák. Teprve letos v dubnu si spravila chuť s modelem EZ-6, který vyvinula s čínským partnerem Chongqing Changan Automobile. Přestože to vypadalo, že neopustí čínský trh, nyní automobilka potvrdila, že ho letos na podzim uvede na globálních trzích, včetně Evropy.
Podle automobilky bude elektrický sedan s pohonem zadních kol, Mazda EZ-6, jejím prvním „skutečně globálním“ elektromobilem, který v jejím portfoliu nahradí oblíbenou Mazdu 6 se spalovacím motorem. Tu podle Mazdy překonává, i pokud jde o pocit „Jinba-ittai“. Jedná se o japonskou frázi, která se překládá jako „auto a řidič jsou jedno“.
Uvedení EZ-6 přitom už v podstatě nic nebrání. Odborníci z evropského výzkumného a vývojového centra společnosti Mazdy dokončili dynamické ladění výkonu a ověřili nastavení modelu EZ-6 na automobilovém zkušebním polygonu v Čchung-čchingu, což je nejnáročnější testovací pole pro automobily v Číně.
Ještě letos v dubnu přitom Mazda tvrdila, že se chce ve spolupráci s místním partnerem Changan Automobile soustředit s elektrickými vozidly na čínský trh. „Do budoucna bude Mazda pokračovat ve spolupráci se společností Changan Automobile na obratu podnikání Mazdy v Číně tím, že představí své jedinečné produkty, které splňují potřeby čínských zákazníků, kteří preferují vyspělá vozidla,“ uvedl tehdy generální ředitel Mazdy, Masahiro Moro, v tiskové zprávě.
Čtěte také: Jižní Korea vyšetřuje ničivý požár elektromobilu. Změní se bezpečnostní pravidla?
Bližší technické specifikace pohonného ústrojí EZ-6 bohužel Mazda stále nezveřejnila.
Víme, že se jedná o sportovní sedan, jehož sportovní charakter se má odrážet i v nastavení podvozku a brzdění. Nevíme však nic o výkonu, elektromotoru, zrychlení, maximální rychlosti nebo kapacitě baterie. Jediný údaj, který automobilka poodhalila, je dojezd 600 kilometrů podle čínské metodiky CLTC. Ta je nicméně proti v Evropě používané WLTP příliš optimistická.
Kromě toho by měla Mazda EZ-6 nabídnout 14,6″ centrální displej infotainmentu, další displej v přístrojovém štítu, asistenční systém autonomního řízení stupně 2,5, čtyři HD panoramatické kamery, dvanáct ultrazvukových radarů a 7nm čip Qualcomm SA8155P. K dispozici by mělo být i inteligentní parkování, které bude fungovat, i když nejste ve vozidle.
Japonská automobilka Mazda patřila dlouhou dobu, podobně jako třeba Toyota, mezi skeptiky, co se týče elektromobility. Sice měla a má v nabídce i pár plug-in hybridů, ale její jediný elektromobil MX-30 byl propadák. Teprve letos v dubnu si spravila chuť s modelem EZ-6, který vyvinula s čínským partnerem Chongqing Changan Automobile. Přestože to vypadalo, že neopustí čínský trh, nyní automobilka potvrdila, že ho letos na podzim uvede na globálních trzích, včetně Evropy.
Podle automobilky bude elektrický sedan s pohonem zadních kol, Mazda EZ-6, jejím prvním „skutečně globálním“ elektromobilem, který v jejím portfoliu nahradí oblíbenou Mazdu 6 se spalovacím motorem. Tu podle Mazdy překonává, i pokud jde o pocit „Jinba-ittai“. Jedná se o japonskou frázi, která se překládá jako „auto a řidič jsou jedno“.
Uvedení EZ-6 přitom už v podstatě nic nebrání. Odborníci z evropského výzkumného a vývojového centra společnosti Mazdy dokončili dynamické ladění výkonu a ověřili nastavení modelu EZ-6 na automobilovém zkušebním polygonu v Čchung-čchingu, což je nejnáročnější testovací pole pro automobily v Číně.
Ještě letos v dubnu přitom Mazda tvrdila, že se chce ve spolupráci s místním partnerem Changan Automobile soustředit s elektrickými vozidly na čínský trh. „Do budoucna bude Mazda pokračovat ve spolupráci se společností Changan Automobile na obratu podnikání Mazdy v Číně tím, že představí své jedinečné produkty, které splňují potřeby čínských zákazníků, kteří preferují vyspělá vozidla,“ uvedl tehdy generální ředitel Mazdy, Masahiro Moro, v tiskové zprávě.
Čtěte také: Jižní Korea vyšetřuje ničivý požár elektromobilu. Změní se bezpečnostní pravidla?
Bližší technické specifikace pohonného ústrojí EZ-6 bohužel Mazda stále nezveřejnila.
Víme, že se jedná o sportovní sedan, jehož sportovní charakter se má odrážet i v nastavení podvozku a brzdění. Nevíme však nic o výkonu, elektromotoru, zrychlení, maximální rychlosti nebo kapacitě baterie. Jediný údaj, který automobilka poodhalila, je dojezd 600 kilometrů podle čínské metodiky CLTC. Ta je nicméně proti v Evropě používané WLTP příliš optimistická.
Kromě toho by měla Mazda EZ-6 nabídnout 14,6″ centrální displej infotainmentu, další displej v přístrojovém štítu, asistenční systém autonomního řízení stupně 2,5, čtyři HD panoramatické kamery, dvanáct ultrazvukových radarů a 7nm čip Qualcomm SA8155P. K dispozici by mělo být i inteligentní parkování, které bude fungovat, i když nejste ve vozidle.