„Evropo, těš se!“ Jedno z nejpovedenějších japonských aut je nově na baterky

  • Mazda si nechala ujet vlak na poli elektromobility
  • Teprve letos v dubnu představila druhý elektromobil EZ-6
  • Dožene ztrátu s tímto fantasticky vypadajícím autem?
Mazda EZ-6 | foto: Mazda

Mazda EZ-6 | foto: Mazda

Japonská automobilka Mazda patřila dlouhou dobu, podobně jako třeba Toyota, mezi skeptiky, co se týče elektromobility. Sice měla a má v nabídce i pár plug-in hybridů, ale její jediný elektromobil MX-30 byl propadák. Teprve letos v dubnu si spravila chuť s modelem EZ-6, který vyvinula s čínským partnerem Chongqing Changan Automobile. Přestože to vypadalo, že neopustí čínský trh, nyní automobilka potvrdila, že ho letos na podzim uvede na globálních trzích, včetně Evropy.

Mazda 6 má elektrického pokračovatele

Podle automobilky bude elektrický sedan s pohonem zadních kol, Mazda EZ-6, jejím prvním „skutečně globálním“ elektromobilem, který v jejím portfoliu nahradí oblíbenou Mazdu 6 se spalovacím motorem. Tu podle Mazdy překonává, i pokud jde o pocit „Jinba-ittai“. Jedná se o japonskou frázi, která se překládá jako „auto a řidič jsou jedno“.

Uvedení EZ-6 přitom už v podstatě nic nebrání. Odborníci z evropského výzkumného a vývojového centra společnosti Mazdy dokončili dynamické ladění výkonu a ověřili nastavení modelu EZ-6 na automobilovém zkušebním polygonu v Čchung-čchingu, což je nejnáročnější testovací pole pro automobily v Číně.

Ještě letos v dubnu přitom Mazda tvrdila, že se chce ve spolupráci s místním partnerem Changan Automobile soustředit s elektrickými vozidly na čínský trh. „Do budoucna bude Mazda pokračovat ve spolupráci se společností Changan Automobile na obratu podnikání Mazdy v Číně tím, že představí své jedinečné produkty, které splňují potřeby čínských zákazníků, kteří preferují vyspělá vozidla,“ uvedl tehdy generální ředitel Mazdy, Masahiro Moro, v tiskové zprávě.

Mazda EZ-6 | foto: Mazda

Mazda EZ-6 | foto: Mazda


Čtěte také: Jižní Korea vyšetřuje ničivý požár elektromobilu. Změní se bezpečnostní pravidla?


Mazda EZ-6 má ujet až 600 km

Bližší technické specifikace pohonného ústrojí EZ-6 bohužel Mazda stále nezveřejnila.

Víme, že se jedná o sportovní sedan, jehož sportovní charakter se má odrážet i v nastavení podvozku a brzdění. Nevíme však nic o výkonu, elektromotoru, zrychlení, maximální rychlosti nebo kapacitě baterie. Jediný údaj, který automobilka poodhalila, je dojezd 600 kilometrů podle čínské metodiky CLTC. Ta je nicméně proti v Evropě používané WLTP příliš optimistická.

Kromě toho by měla Mazda EZ-6 nabídnout 14,6″ centrální displej infotainmentu, další displej v přístrojovém štítu, asistenční systém autonomního řízení stupně 2,5, čtyři HD panoramatické kamery, dvanáct ultrazvukových radarů a 7nm čip Qualcomm SA8155P. K dispozici by mělo být i inteligentní parkování, které bude fungovat, i když nejste ve vozidle.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

„Evropo, těš se!“ Jedno z nejpovedenějších japonských aut je nově na baterky

  • Mazda si nechala ujet vlak na poli elektromobility
  • Teprve letos v dubnu představila druhý elektromobil EZ-6
  • Dožene ztrátu s tímto fantasticky vypadajícím autem?
Mazda EZ-6 | foto: Mazda

Mazda EZ-6 | foto: Mazda

Japonská automobilka Mazda patřila dlouhou dobu, podobně jako třeba Toyota, mezi skeptiky, co se týče elektromobility. Sice měla a má v nabídce i pár plug-in hybridů, ale její jediný elektromobil MX-30 byl propadák. Teprve letos v dubnu si spravila chuť s modelem EZ-6, který vyvinula s čínským partnerem Chongqing Changan Automobile. Přestože to vypadalo, že neopustí čínský trh, nyní automobilka potvrdila, že ho letos na podzim uvede na globálních trzích, včetně Evropy.

Mazda 6 má elektrického pokračovatele

Podle automobilky bude elektrický sedan s pohonem zadních kol, Mazda EZ-6, jejím prvním „skutečně globálním“ elektromobilem, který v jejím portfoliu nahradí oblíbenou Mazdu 6 se spalovacím motorem. Tu podle Mazdy překonává, i pokud jde o pocit „Jinba-ittai“. Jedná se o japonskou frázi, která se překládá jako „auto a řidič jsou jedno“.

Uvedení EZ-6 přitom už v podstatě nic nebrání. Odborníci z evropského výzkumného a vývojového centra společnosti Mazdy dokončili dynamické ladění výkonu a ověřili nastavení modelu EZ-6 na automobilovém zkušebním polygonu v Čchung-čchingu, což je nejnáročnější testovací pole pro automobily v Číně.

Ještě letos v dubnu přitom Mazda tvrdila, že se chce ve spolupráci s místním partnerem Changan Automobile soustředit s elektrickými vozidly na čínský trh. „Do budoucna bude Mazda pokračovat ve spolupráci se společností Changan Automobile na obratu podnikání Mazdy v Číně tím, že představí své jedinečné produkty, které splňují potřeby čínských zákazníků, kteří preferují vyspělá vozidla,“ uvedl tehdy generální ředitel Mazdy, Masahiro Moro, v tiskové zprávě.

Mazda EZ-6 | foto: Mazda

Mazda EZ-6 | foto: Mazda


Čtěte také: Jižní Korea vyšetřuje ničivý požár elektromobilu. Změní se bezpečnostní pravidla?


Mazda EZ-6 má ujet až 600 km

Bližší technické specifikace pohonného ústrojí EZ-6 bohužel Mazda stále nezveřejnila.

Víme, že se jedná o sportovní sedan, jehož sportovní charakter se má odrážet i v nastavení podvozku a brzdění. Nevíme však nic o výkonu, elektromotoru, zrychlení, maximální rychlosti nebo kapacitě baterie. Jediný údaj, který automobilka poodhalila, je dojezd 600 kilometrů podle čínské metodiky CLTC. Ta je nicméně proti v Evropě používané WLTP příliš optimistická.

Kromě toho by měla Mazda EZ-6 nabídnout 14,6″ centrální displej infotainmentu, další displej v přístrojovém štítu, asistenční systém autonomního řízení stupně 2,5, čtyři HD panoramatické kamery, dvanáct ultrazvukových radarů a 7nm čip Qualcomm SA8155P. K dispozici by mělo být i inteligentní parkování, které bude fungovat, i když nejste ve vozidle.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."