První „évéčko“ se moc nepovedlo. Koncept Mazda EZ-6 je ovšem jiné kafe

Pavel Škopek
  • Japonská automobilka dosud elektromobilům moc nevěřila
  • Mazda EZ6 je teprve její druhý plně elektrický model
  • Spolupracuje na něm s čínským partnerem
Mazda EZ-6 | foto: Mazda
Mazda EZ-6 | foto: Mazda

Mazda, stejně jako další japonská automobilka Toyota, až dosud elektromobilům příliš nefandila. Má sice v nabídce i nějaké plug-in hybridy, ale čistě elektrický model pouze jeden, a to MX-30, ze kterého se stal naprostý propadák. Na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu se však ukázala ve velkém stylu, když odhalila nový sportovní sedan s pohonem zadních kol EZ-6, který bude nabízen nejen jako plug-in hybrid, ale také jako bateriový elektromobil.

Japonec se silnou čínskou stopou

Na novém EZ-6 nepracovala Mazda sama, ale jedná se o společný projekt s čínskou automobilkou Chongqing Changan Automobile. Je tedy pravděpodobně určený výhradně pro čínský trh. Škoda, své fanoušky by si zcela jistě našel nejen v Číně.

Vzhled čtyřdveřového sportovního sedanu zcela ctí pravidla designového jazyka „Kodo“, který je tak přitažlivý na ostatních vozech značky. Sportovní charakter vozu se přitom má odrážet i v nastavení jeho podvozku a brzdění. Umocnit to má dokonce rozložení hmotnosti 50:50 a elektricky poháněný zadní spoiler.

Specifikace si zatím Mazda nechává pro sebe

Na další technické specifikace však je Mazda skoupá. Dozvěděli jsme se sice, že EZ-6 nabídne nějakou formu inteligentní parkovací technologie, která funguje, i když nejste ve vozidle, podobně jako třeba Tesla Summon. O podrobnostech pohonného ústrojí však mlčí.

Nevíme ani výkon elektromotoru, zrychlení, maximální rychlost nebo dokonce ani objem spalovacího motoru ve variantě PHEV. Jediný další údaj, který automobilka poodhalila poodhalila, dojezd, který by měl podle čínského testovacího cyklu dosáhnout 600 km v elektrické verzi nebo 1 000 km v plug-in hybridní variantě.

Mazda EZ-6 | foto: Mazda
Mazda EZ-6 | foto: Mazda

Čtěte také: Auto budoucnosti? Volkswagen navrhl dechberoucí koncept ID.Code


Mazda se nyní chce soustředit na Čínu

Přestože na čínském automobilovém trhu aktuálně zuří zejména v segmentu elektromobilů krutá konkurenční válka, japonská automobilka si zde věří. Říká, že bude pokračovat ve spolupráci s místním partnerem Changan na výrobě vozů, které zdejší zákazníci chtějí, což znamená další plně elektrická vozidla nebo nějakou jinou formu elektrifikace.

„Do budoucna bude Mazda pokračovat ve spolupráci se společností Changan Automobile na obratu podnikání Mazdy v Číně tím, že představí své jedinečné produkty, které splňují potřeby čínských zákazníků, kteří preferují vyspělá vozidla,“ uvedl generální ředitel Mazdy Masahiro Moro v tiskové zprávě.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články