V podvečer prvního prosince se konala pro Teslu důležitá prezentace. Došlo během ní k předání prvních produkčních kusů revolučního tahače Tesla Semi. Prvním zákazníkem, kerý začně tyto kamiony využívat je světoznámá potravinářská společnost Pepsi. Vývoj vozu trval tři roky.
Formální předávací akce se konala v továrně Tesly u města Reno v americké Nevadě. Ti, kteří se na událost nemohli dostat osobně, měli možnost vše sledovat z pohodlí svého domova například na streamu na platformě Twitter. S jedním vozem na pódium přijel sám majitel společnosti, Elon Musk.
Společnost Pepsi se velkým podílem angažuje v uhlíkově neutrálním směru. Jejich projekt se výrazně zaměřuje na bezemisní přepravu zboží. Projekt je sponzorovaný kalifornskou radou lobbující za čistý vzduchu. Poskytli společnosti dotaci ve výši 15,4 milionu dolarů. Kromě dálkových tahačů Tesla Semi by se za tuto částku měly pořídit elektrické traktory s bateriovou technologií Tesly a další elektrické a plynové kamiony a nákladní vozidla. Kamiony Tesla Semi mají pak nárok za získání federální dotace ve výši až 40 tisíc dolarů.
Čtěte také: Lepší, než se čekalo! Plně naložený tahač Tesla Semi ujel v testu přes 800 km
Podle původního prohlášení Muska na eventu v listopadu 2017, kde tahače Tesla Semi představil, měla výroba začít o dva roky později. Vozy navíc měly být schopné následovat jeden druhý v konvoji plně autonomním způsobem řízení. Jak ale víme, při zhodnocení letošních kvartálních výsledků musel Musk přiznat, že systém FSD zatím není v takovém stavu, aby mohl být plně nasazen do všech modelů značky.
Během prezentace došlo i na pár zajímavých technických údajů. Tesla Semi je vybavený trojicí elektromotorů. Jedná se o stejné kusy, které automobilka montuje do vrcholných verzí Plaid u modelů S a X. Jedna jednotka se stará o dálniční jízdu pro maximální efektivitu, zbylé dvě se přidávají v momentě potřeby vysokého točivého momentu a při zrychlování. Celá sestava má nabídnout výkon až nezvykle vysoký pro vozidla podobného zaměření.
Výkon má být vyšší než u standardních dieselových kamionů. Každá jednotka Tesla Plaid má výkon 1 020 koňských sil. Typický dieselový protivník mívá podle prohlášení kolem pěti nebo šesti set koní. Při zpomalování umí motory samozřejmě rekuperovat energii zpět do baterií. Při sjezdu z kopce umí hlídat stav brzd proti přehřátí a případnému “splašení” vozu. Z těchto důvodů bývají pod dlouhými klesáním záchranné zpomalovací pruhy pro kamiony. Technologie Tesly by měla takovým situacím předcházet.
Bez přívěsu prý Semi připomíná slona pohybující se s lehkostí geparda. Dojezd je odhadovaný na 800 kilometrů při zapojení nákladu o hmotnosti 37 tun. Této hodnoty společnost dosáhl během testovací jízdy mezi Fremonten a San Diegem během listopadového testu. Plán produkce je provozovat v roce 2024 na amerických silnicích 50 tisíc Semi.
Nabíjet se kamiony budou na speciálně upravených Superchargerech čtvrté generace vybavených pokročilou technologií kapalinového chlazení. Kabely o stejném průřezu jako u standardní nabíječky pak umožní s tímto chlazením “ládovat” do tahačů megawatty energie. Stejné nabíječky prý budou moci využívat i majitelé futuristického Cybetrucku. První stanice tohoto typu by se měly začít instalovat během příštího roku.
V podvečer prvního prosince se konala pro Teslu důležitá prezentace. Došlo během ní k předání prvních produkčních kusů revolučního tahače Tesla Semi. Prvním zákazníkem, kerý začně tyto kamiony využívat je světoznámá potravinářská společnost Pepsi. Vývoj vozu trval tři roky.
Formální předávací akce se konala v továrně Tesly u města Reno v americké Nevadě. Ti, kteří se na událost nemohli dostat osobně, měli možnost vše sledovat z pohodlí svého domova například na streamu na platformě Twitter. S jedním vozem na pódium přijel sám majitel společnosti, Elon Musk.
Společnost Pepsi se velkým podílem angažuje v uhlíkově neutrálním směru. Jejich projekt se výrazně zaměřuje na bezemisní přepravu zboží. Projekt je sponzorovaný kalifornskou radou lobbující za čistý vzduchu. Poskytli společnosti dotaci ve výši 15,4 milionu dolarů. Kromě dálkových tahačů Tesla Semi by se za tuto částku měly pořídit elektrické traktory s bateriovou technologií Tesly a další elektrické a plynové kamiony a nákladní vozidla. Kamiony Tesla Semi mají pak nárok za získání federální dotace ve výši až 40 tisíc dolarů.
Čtěte také: Lepší, než se čekalo! Plně naložený tahač Tesla Semi ujel v testu přes 800 km
Podle původního prohlášení Muska na eventu v listopadu 2017, kde tahače Tesla Semi představil, měla výroba začít o dva roky později. Vozy navíc měly být schopné následovat jeden druhý v konvoji plně autonomním způsobem řízení. Jak ale víme, při zhodnocení letošních kvartálních výsledků musel Musk přiznat, že systém FSD zatím není v takovém stavu, aby mohl být plně nasazen do všech modelů značky.
Během prezentace došlo i na pár zajímavých technických údajů. Tesla Semi je vybavený trojicí elektromotorů. Jedná se o stejné kusy, které automobilka montuje do vrcholných verzí Plaid u modelů S a X. Jedna jednotka se stará o dálniční jízdu pro maximální efektivitu, zbylé dvě se přidávají v momentě potřeby vysokého točivého momentu a při zrychlování. Celá sestava má nabídnout výkon až nezvykle vysoký pro vozidla podobného zaměření.
Výkon má být vyšší než u standardních dieselových kamionů. Každá jednotka Tesla Plaid má výkon 1 020 koňských sil. Typický dieselový protivník mívá podle prohlášení kolem pěti nebo šesti set koní. Při zpomalování umí motory samozřejmě rekuperovat energii zpět do baterií. Při sjezdu z kopce umí hlídat stav brzd proti přehřátí a případnému “splašení” vozu. Z těchto důvodů bývají pod dlouhými klesáním záchranné zpomalovací pruhy pro kamiony. Technologie Tesly by měla takovým situacím předcházet.
Bez přívěsu prý Semi připomíná slona pohybující se s lehkostí geparda. Dojezd je odhadovaný na 800 kilometrů při zapojení nákladu o hmotnosti 37 tun. Této hodnoty společnost dosáhl během testovací jízdy mezi Fremonten a San Diegem během listopadového testu. Plán produkce je provozovat v roce 2024 na amerických silnicích 50 tisíc Semi.
Nabíjet se kamiony budou na speciálně upravených Superchargerech čtvrté generace vybavených pokročilou technologií kapalinového chlazení. Kabely o stejném průřezu jako u standardní nabíječky pak umožní s tímto chlazením “ládovat” do tahačů megawatty energie. Stejné nabíječky prý budou moci využívat i majitelé futuristického Cybetrucku. První stanice tohoto typu by se měly začít instalovat během příštího roku.