Na opravu k autorizovaným dealerům společnosti Mazda musí údajně téměř 12 tisíc elektromobilů prodaných v Evropě, uvádí server InsideEVs. Konkrétně se problémy u modelu MX-30 týkají celkem 11 774 vozů a jsou poměrně závažného rázu.
První spočívá v tom, že se brzdová světla u auta mohou samy rozsvítit při couvání, přestože nebyl brzdový pedál sešlápnutý. Druhý se zase může projevit tak, že pokud jede auto po kluzkém povrchu vozovky například ledu a přejede na hrubší povrch s vyšším třením a řidič zabrzdí, může se pak stát, že se vozidlo po uvolnění brzdového pedálu zase samo rozjede. Zatím neregistrujeme žádné nehody kvůli těmto problémům, každopádně určitě bude lepší je opravit a předejít tak případným karambolům.
Čtěte také: Test Mazda MX-30 – Elektromobil, který na to jde prostě jinak
Řešením je nahrání nového updatu, který opravuje uvedené chyby. Ovšem není to tak jednoduché, jako například u Tesly a jejích OTA aktualizací, které už v minulosti dokázaly předejít nutnému svolávání aut do servisů. V případě elektromobilů od Mazdy je ale potřeba zavítat do servisů automobilky a nechat dealery, aby u aut manuálně přenahráli novou verzi systému, což by mělo zabrat nejméně něco kolem 20 minut.
Na opravu k autorizovaným dealerům společnosti Mazda musí údajně téměř 12 tisíc elektromobilů prodaných v Evropě, uvádí server InsideEVs. Konkrétně se problémy u modelu MX-30 týkají celkem 11 774 vozů a jsou poměrně závažného rázu.
První spočívá v tom, že se brzdová světla u auta mohou samy rozsvítit při couvání, přestože nebyl brzdový pedál sešlápnutý. Druhý se zase může projevit tak, že pokud jede auto po kluzkém povrchu vozovky například ledu a přejede na hrubší povrch s vyšším třením a řidič zabrzdí, může se pak stát, že se vozidlo po uvolnění brzdového pedálu zase samo rozjede. Zatím neregistrujeme žádné nehody kvůli těmto problémům, každopádně určitě bude lepší je opravit a předejít tak případným karambolům.
Čtěte také: Test Mazda MX-30 – Elektromobil, který na to jde prostě jinak
Řešením je nahrání nového updatu, který opravuje uvedené chyby. Ovšem není to tak jednoduché, jako například u Tesly a jejích OTA aktualizací, které už v minulosti dokázaly předejít nutnému svolávání aut do servisů. V případě elektromobilů od Mazdy je ale potřeba zavítat do servisů automobilky a nechat dealery, aby u aut manuálně přenahráli novou verzi systému, což by mělo zabrat nejméně něco kolem 20 minut.