Nový koncept baterií pro elektromobily slibuje zhruba dvojnásobný dojezd – při současných technologiích tedy až 1 000 km, což by výrazným způsobem pomohlo ke zpopularizování aut s elektrickým pohonem.
Tip: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční
Ve skutečnosti nejde tak úplně o nové baterie, jako spíše jen o nový koncept jejich složení. S inovací, která již nyní funguje v laboratoři, přišel Fraunhoferův institut pro keramické technologie a systémy (IKTS).
Současné Li-Ion akumulátory se u elektrických aut skládají ze stovek a tisíců samostatných bateriových článků, přičemž každý z nich je obklopen krytem, který je připojen k vozu prostřednictvím svorek a kabelů a je monitorován čidly.
Tyto součásti baterií zabírají více než 50 % prostoru (!). Díky bipolárnímu principu známému z palivových článků však vědci dokázali jednotlivé články chytře spojit a zredukovat počet součástí, čímž se do aut vejdou větší baterie.
“Doufáme, že s naší novou bateriovou koncepcí dokážeme ve střednědobém výhledu zvýšit dojezd elektrických vozů až na 1 000 km.” řekl Mareike Wolter, projektový manažer z Fraunhoferova institutu.
A kdy se má nový koncept baterií objevit u prvních elektromobilů? Prý kolem roku 2020.
zdroj: electriccarsreport
Nový koncept baterií pro elektromobily slibuje zhruba dvojnásobný dojezd – při současných technologiích tedy až 1 000 km, což by výrazným způsobem pomohlo ke zpopularizování aut s elektrickým pohonem.
Tip: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční
Ve skutečnosti nejde tak úplně o nové baterie, jako spíše jen o nový koncept jejich složení. S inovací, která již nyní funguje v laboratoři, přišel Fraunhoferův institut pro keramické technologie a systémy (IKTS).
Současné Li-Ion akumulátory se u elektrických aut skládají ze stovek a tisíců samostatných bateriových článků, přičemž každý z nich je obklopen krytem, který je připojen k vozu prostřednictvím svorek a kabelů a je monitorován čidly.
Tyto součásti baterií zabírají více než 50 % prostoru (!). Díky bipolárnímu principu známému z palivových článků však vědci dokázali jednotlivé články chytře spojit a zredukovat počet součástí, čímž se do aut vejdou větší baterie.
“Doufáme, že s naší novou bateriovou koncepcí dokážeme ve střednědobém výhledu zvýšit dojezd elektrických vozů až na 1 000 km.” řekl Mareike Wolter, projektový manažer z Fraunhoferova institutu.
A kdy se má nový koncept baterií objevit u prvních elektromobilů? Prý kolem roku 2020.
zdroj: electriccarsreport