Kanadský výrobce elektrokol Biktrix nikdy neskrýval svoji vášeň pro kola s velmi výkonným motorem. Mnoho jejich modelů používalo jeden z nevýkonnějších motorů na trhu, od firmy Bafang. Termín “používal” je v tomto tvaru na místě. Biktrix totiž přichází s novým vysoce výkonným motorem, a to rovnou z vlastní dílny. Nový motor s označením Biktrix XD navíc řeší mnoho problémů, které existující vysoko výkonnostní středové motory mají.
Motory s vysokým výkonem jsou populární, protože otevírají cyklistům nové možnosti. Kopce, které byste stěží vyšlápli pěšky, najednou vyjedete na kole. Ale s tím, kolik síly motory mají, se poměrně často stává, že běžné komponenty takový výkon nevydrží.
Běžná horská elektrokola bez potíží udrží kontinuální výkon stovek wattů po dobu i několik hodin. Například takový motor od Bafangu umí udržet výkon o hodnotě tisíc wattů i po několik dnů, ve špičkách dokonce i kolem 1500 wattů. A to už síla, které bez problémů trhá řetězy i zuby z pastorků. A to skutečně, bez nadsázky.
Čtěte také: Tohle ilegální elektrokolo má přes 10 000 předobjednávek. V čem je tak výjimečné?
Když se tedy pánové z Biktrixu věnovali vývoji svého motoru, který má být ještě výkonnější než Bafang M620, museli úplně obrátit myšlenku pohonu jízdního kola. Vlastně celý pohon, tak jak je běžně známe z elektrokol, odstranili.
Síla motoru se tak nepřenáší po stejném řetězu a převodech jako na běžných elektrokolech. Biktrix XD má vlastní výstup z motoru na opačné straně. Jezdec svojí silou pohání klasický převod na pravé straně, který je na lidskou sílu stavěný. Motor pak sílu přenáší nezávisle na převodu umístěném na opačné straně stavby, podobnému tomu z motocyklů.
Aby si v Biktrixu byli stoprocentně jistí, že motor i komponenty takovou zátěž vydrží, vše si vyrábí a montují sami ve své továrně v Kanadě. Motor se pyšní hodnotou výkonu o síle 2 tisíce wattů. Ve specifikacích pak za samotnou hodnotou ještě najdete znaménko plus, jelikož ve špičkách dokáže motor prý být ještě výkonnější. Podívejte se na video níže a trpělivě jej shlédněte do konce. Nebude stačit zírat.
Čtěte také: Futuristické elektrokolo Pilot zasadí smrtelnou ránu konkurenci! Kořeny má v Česku
Motor se nejdříve objeví na modelu Biktrix Jaggernaut XD. Díky tomuto motoru má kolo dosahovat rychlosti přesahující 50 km/h. Celé pouzdro i motor samotný jsou plně voděodolné a bezprostřední okolí motoru je navíc vyztužené proti nárazům v drsném terénu.
I přes takové brnění je motor běžně servisovatelný. Zájemci si pak mohou zvolit, zda chtějí mít plynovou rukojeť ve stylu motocyklu na pravé ruce nebo raději zvolí páčku podobnou ze čtyřkolek. Ta je pak umístěná na levé rukojeti. Klasické převody přehazujete pomocí typické páčky.
U baterie pak můžete volit mezi 48 V a 52 V s kapacitami do výše 25 Ah. Pokud takový trhač asfaltu potřebujete mít, nyní máte šanci si jej předobjednat za cenu 4 999 dolarů (110 tisíc korun). Na trh se má dostat v létě letošního roku s běžnou cenovkou nastavenou na 5 999 dolarů (132 tisíc korun).
Kanadský výrobce elektrokol Biktrix nikdy neskrýval svoji vášeň pro kola s velmi výkonným motorem. Mnoho jejich modelů používalo jeden z nevýkonnějších motorů na trhu, od firmy Bafang. Termín “používal” je v tomto tvaru na místě. Biktrix totiž přichází s novým vysoce výkonným motorem, a to rovnou z vlastní dílny. Nový motor s označením Biktrix XD navíc řeší mnoho problémů, které existující vysoko výkonnostní středové motory mají.
Motory s vysokým výkonem jsou populární, protože otevírají cyklistům nové možnosti. Kopce, které byste stěží vyšlápli pěšky, najednou vyjedete na kole. Ale s tím, kolik síly motory mají, se poměrně často stává, že běžné komponenty takový výkon nevydrží.
Běžná horská elektrokola bez potíží udrží kontinuální výkon stovek wattů po dobu i několik hodin. Například takový motor od Bafangu umí udržet výkon o hodnotě tisíc wattů i po několik dnů, ve špičkách dokonce i kolem 1500 wattů. A to už síla, které bez problémů trhá řetězy i zuby z pastorků. A to skutečně, bez nadsázky.
Čtěte také: Tohle ilegální elektrokolo má přes 10 000 předobjednávek. V čem je tak výjimečné?
Když se tedy pánové z Biktrixu věnovali vývoji svého motoru, který má být ještě výkonnější než Bafang M620, museli úplně obrátit myšlenku pohonu jízdního kola. Vlastně celý pohon, tak jak je běžně známe z elektrokol, odstranili.
Síla motoru se tak nepřenáší po stejném řetězu a převodech jako na běžných elektrokolech. Biktrix XD má vlastní výstup z motoru na opačné straně. Jezdec svojí silou pohání klasický převod na pravé straně, který je na lidskou sílu stavěný. Motor pak sílu přenáší nezávisle na převodu umístěném na opačné straně stavby, podobnému tomu z motocyklů.
Aby si v Biktrixu byli stoprocentně jistí, že motor i komponenty takovou zátěž vydrží, vše si vyrábí a montují sami ve své továrně v Kanadě. Motor se pyšní hodnotou výkonu o síle 2 tisíce wattů. Ve specifikacích pak za samotnou hodnotou ještě najdete znaménko plus, jelikož ve špičkách dokáže motor prý být ještě výkonnější. Podívejte se na video níže a trpělivě jej shlédněte do konce. Nebude stačit zírat.
Čtěte také: Futuristické elektrokolo Pilot zasadí smrtelnou ránu konkurenci! Kořeny má v Česku
Motor se nejdříve objeví na modelu Biktrix Jaggernaut XD. Díky tomuto motoru má kolo dosahovat rychlosti přesahující 50 km/h. Celé pouzdro i motor samotný jsou plně voděodolné a bezprostřední okolí motoru je navíc vyztužené proti nárazům v drsném terénu.
I přes takové brnění je motor běžně servisovatelný. Zájemci si pak mohou zvolit, zda chtějí mít plynovou rukojeť ve stylu motocyklu na pravé ruce nebo raději zvolí páčku podobnou ze čtyřkolek. Ta je pak umístěná na levé rukojeti. Klasické převody přehazujete pomocí typické páčky.
U baterie pak můžete volit mezi 48 V a 52 V s kapacitami do výše 25 Ah. Pokud takový trhač asfaltu potřebujete mít, nyní máte šanci si jej předobjednat za cenu 4 999 dolarů (110 tisíc korun). Na trh se má dostat v létě letošního roku s běžnou cenovkou nastavenou na 5 999 dolarů (132 tisíc korun).