Tohle ilegální elektrokolo má přes 10 000 předobjednávek. V čem je tak výjimečné?

  • Dvoumotorové elektrické kolo VanMoof jezdí rychlostí až 50 km/h
  • Přestože není v řadě zemí legální, eviduje výrobce více než 10 000 rezervací
  • V Evropě jsou elektrokolům nastavená přísná omezení
Výkonné elektrokolo VanMoof V

Výkonné elektrokolo VanMoof V

Na konci loňského roku představila firma VanMoof svůj model VanMoof V jako hyperbike, tedy vysoce výkonné elektrické kolo. Nyní nizozemský výrobce tvrdí, že překonal hranici 10 tisíc rezervací, přes to, že kolo dosahuje maximální rychlosti, která není ve většině zemí legální.

Projekt chce upozornit na omezující evropské předpisy

Když firma v říjnu loňského roku představila svůj koncept VanMoof V, udělala tak částečně proto, aby zpochybnila stávající politiku, týkající se pravidel provozování elektrických kol. Ve většině evropských zemí je totiž asistence elektrických kol omezena na rychlost pouhých 25 km/h (a výkon 250 W). Naproti tomu, například ve Spojených státech mají jezdci větší důvěru, jelikož rychlosti v přepočtu 32 až 45 km/h (v závislosti na třídě elektrokola) jsou v zemi legální.

Koncept VanMoof V dosahuje díky dvojici motorů o výkonech 500 W maximální rychlosti 50 km/h. Společnost říká, že kolo bude vybaveno omezovačem výkonu a rychlosti tak, aby odpovídalo platným předpisům každé země. K tomu můžeme dodat jen to, že zůstává jen málo míst, kde bude možné elektrokolo legálně používat bez omezení výkonu.

Pohled pod sedlovku elektrokola VanMoof V

Pohled pod sedlovku elektrokola VanMoof V, kde je integrováno zadní osvětlení


Nepřehlédněte: Německému miliardáři shořela luxusní vila. Na vině je elektrokolo


Výrobci chtějí do měst maximum elektrokol

V době uvedení řekl spoluzakladatel VanMoof, Tiee Carlier: “Věřím, že tento nový typ vysokorychlostního elektrokola může do roku 2025 plně nahradit skútry a auta ve městech. Vyzýváme k politice navržené pro lidi a k přehodnocení toho, jak je možné využívat veřejná prostranství, pokud nejsou obsazená auty.”

Tento krok je součástí trendu, který se v poslední době objevuje stále častěji. Výrobci se snaží prosadit výkonnější elektrická kola, která jsou schopná rychlé a efektivní silniční přepravy. Firma potvrdila, že se chystá kolo dodat ještě v letošním roce. Doteď si zmíněný stroj zarezervovalo 10 tisíc zájemců za cenu 3 598 dolarů (přibližně 77 tisíc korun). Nejvíc zájemců je z Německa, následováno americkými a nizozemskými cyklisty.

Výkonné elektrokolo VanMoof V

Výkonné elektrokolo VanMoof V


Nepřehlédněte: Nové elektrokolo Delfast slibuje nejdelší dojezd ze všech! Odpovídá tomu i cena


Kolo má částečně motocyklové prvky

Současně to vypadá, že kolo bude nejen rychlé, ale také výborně vybavené. VanMoof V bude mít celoodpružený rám, velké pneumatiky motocyklového stylu, automatickou přehazovačku a charakteristický zámek VanMoof Kick Lock pro jednoduché uzamykání a ochranu před krádeží.

Osvětlení bude součástí rámu a baterie bude mít pravděpodobně kapacitu pouze 700 Wh, což je u tak výkonných kol spíše nižší hodnota. Ale vzhledem k tomu, že baterie je umístěna uvnitř rámu, je tato hodnota přijatelná. Kolo bude mít také nový integrovaný držák telefonu, který bude používán jako palubní počítač. Očekávané uvedení na trh by mělo nastat do konce roku 2022.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tohle ilegální elektrokolo má přes 10 000 předobjednávek. V čem je tak výjimečné?

  • Dvoumotorové elektrické kolo VanMoof jezdí rychlostí až 50 km/h
  • Přestože není v řadě zemí legální, eviduje výrobce více než 10 000 rezervací
  • V Evropě jsou elektrokolům nastavená přísná omezení
Výkonné elektrokolo VanMoof V

Výkonné elektrokolo VanMoof V

Na konci loňského roku představila firma VanMoof svůj model VanMoof V jako hyperbike, tedy vysoce výkonné elektrické kolo. Nyní nizozemský výrobce tvrdí, že překonal hranici 10 tisíc rezervací, přes to, že kolo dosahuje maximální rychlosti, která není ve většině zemí legální.

Projekt chce upozornit na omezující evropské předpisy

Když firma v říjnu loňského roku představila svůj koncept VanMoof V, udělala tak částečně proto, aby zpochybnila stávající politiku, týkající se pravidel provozování elektrických kol. Ve většině evropských zemí je totiž asistence elektrických kol omezena na rychlost pouhých 25 km/h (a výkon 250 W). Naproti tomu, například ve Spojených státech mají jezdci větší důvěru, jelikož rychlosti v přepočtu 32 až 45 km/h (v závislosti na třídě elektrokola) jsou v zemi legální.

Koncept VanMoof V dosahuje díky dvojici motorů o výkonech 500 W maximální rychlosti 50 km/h. Společnost říká, že kolo bude vybaveno omezovačem výkonu a rychlosti tak, aby odpovídalo platným předpisům každé země. K tomu můžeme dodat jen to, že zůstává jen málo míst, kde bude možné elektrokolo legálně používat bez omezení výkonu.

Pohled pod sedlovku elektrokola VanMoof V

Pohled pod sedlovku elektrokola VanMoof V, kde je integrováno zadní osvětlení


Nepřehlédněte: Německému miliardáři shořela luxusní vila. Na vině je elektrokolo


Výrobci chtějí do měst maximum elektrokol

V době uvedení řekl spoluzakladatel VanMoof, Tiee Carlier: “Věřím, že tento nový typ vysokorychlostního elektrokola může do roku 2025 plně nahradit skútry a auta ve městech. Vyzýváme k politice navržené pro lidi a k přehodnocení toho, jak je možné využívat veřejná prostranství, pokud nejsou obsazená auty.”

Tento krok je součástí trendu, který se v poslední době objevuje stále častěji. Výrobci se snaží prosadit výkonnější elektrická kola, která jsou schopná rychlé a efektivní silniční přepravy. Firma potvrdila, že se chystá kolo dodat ještě v letošním roce. Doteď si zmíněný stroj zarezervovalo 10 tisíc zájemců za cenu 3 598 dolarů (přibližně 77 tisíc korun). Nejvíc zájemců je z Německa, následováno americkými a nizozemskými cyklisty.

Výkonné elektrokolo VanMoof V

Výkonné elektrokolo VanMoof V


Nepřehlédněte: Nové elektrokolo Delfast slibuje nejdelší dojezd ze všech! Odpovídá tomu i cena


Kolo má částečně motocyklové prvky

Současně to vypadá, že kolo bude nejen rychlé, ale také výborně vybavené. VanMoof V bude mít celoodpružený rám, velké pneumatiky motocyklového stylu, automatickou přehazovačku a charakteristický zámek VanMoof Kick Lock pro jednoduché uzamykání a ochranu před krádeží.

Osvětlení bude součástí rámu a baterie bude mít pravděpodobně kapacitu pouze 700 Wh, což je u tak výkonných kol spíše nižší hodnota. Ale vzhledem k tomu, že baterie je umístěna uvnitř rámu, je tato hodnota přijatelná. Kolo bude mít také nový integrovaný držák telefonu, který bude používán jako palubní počítač. Očekávané uvedení na trh by mělo nastat do konce roku 2022.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."