Nové elektrokolo Delfast slibuje nejdelší dojezd ze všech! Odpovídá tomu i cena

Matouš Vrchota
  • Delfast chystá na trh modernizovaný model řady Top
  • Láká na skvělé parametry a úžasný dojezd
  • Díky své výbavě může nahradit i lehký motocykl
E-bike Delfast Top 3.0
E-bike Delfast Top 3.0

Výrobce elektrokol Delfast si připravil nový model s názvem Top 3.0. Možná se ptáte, zda elektrokolo s takovým názvem dostojí svého jména a v jakém směru? Napovědět může rekord zapsaný v Guinessově knize rekordů, který výrobce kol Delfast drží.

Jedná se o nejdelší ujetou vzdálenost na jedno nabití baterie elektrokola, konkrétně 367 kilometrů. Držitelem se stal model Dnepr, který s novinkou Top 3.0 sdílí stejné technické řešení. Zatím si netroufáme tvrdit, že i Top 3.0 bude měnit rekordy vlastí společnosti, ale určitě se zaručí špičkovým dojezdem i dalšími parametry.

Off-roadové kolo značky Delfast

Delfast Top 3.0 je novou omlazenou verzí staršího modelu řady Top. Dostal nový výkonnější 3 000W motor, ve špičkách je schopný krátkodobě pracovat i se 6 000 W. Maximální rychlosti 80 km/h je tak oproti minulému modelu schopný dosáhnout o něco rychleji. V Česku je však omezení do 25 km/h.

Dnes jsme již zvyklí na to, že e-bike pořídíte téměř pro libovolný styl jízdy i podle typu povrchu. K Delfastu Top 3.0 se nejvíce hodí charakteristika off-road. Nemá sebemenší potíže vyjet i prudké kopce a nevadí mu ani špatné či blátivé povrchy.


Nepřehlédněte: Nic lepšího neseženete! Elektrokolo Delfast Prime ujede až 367 kilometrů


Náboj e-bike Delfast Top 3.0
Náboj e-bike Delfast Top 3.0

Delfast Top 3.0 nabídne brutální dojezd

Baterie má podle výrobce vydržet nájezd přes 160 tisíc kilometrů. Garantováno je 500 nabíjecích cyklů. Pokud byste tak měli kolo dobíjet až po dosažení plného dojezdu 321 kilometrů, skutečně se blížíme slibované hodnotě. Baterie prošla modernizací a nabízí mnohem stabilnější dodávku proudu. Dokáže tak lépe pracovat s novým motorem.

Ten dostal vylepšeného parťáka v podobě brzdného systému. Na každém kole se o brzdný účinek stará kotouč s průměrem 203 mm, o proudění kapaliny a páčky se stará systém Tektro HD-ES25. Brzdy by se tak neměly přehřívat ani při intenzivním brzdění z vyšších rychlostí.

Na silnici se pak e-bike chová podobně jako motocykl. Minimálně řízení a stabilita tomu napovídají. Díky mohutným blatníkům tak i vypadá jako lehčí motorka. A s takovým dojezdem si dovedeme představit, že leckterý e-bikový nadšenec a občasný motorkář by takový stroj dva-v-jednom ocenil.

Cena je dost nadstandardní

Při ceně 6 599 eur (v přepočtu zhruba 161 000 korun) se už může takový jezdec rozhodovat, zda si pořídí špičkový (nejen elektrický) bike, nebo pěknou motorku. Pokud si ale srovnáme parametry mezi podobnými off-roadovými e-biky, má Delfast Top 3.0 velmi pěkné hodnoty. Na trh se má dostat během května letošního roku.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články