Ford se nedávno pochlubil zajímavým videem, ve kterém hraje hlavní roli jeho nový elektrický pick-up F-150 Lightning. Ten jste zajisté již viděli na spoustě fotografií i videích, v takových podmínkách a s neobvyklým úkolem ale zajisté ještě nikoliv. Ford prezentuje tažnou sílu svého až nečekaně oblíbeného nástupce klasického modelu.
Vůz dokáže utáhnout ve verzi XLT a Lariat s prodlouženým dojezdem až 4,5 tuny. Pomáhá mu tom i extra výbava Max Trailer Tow. Zlepšuje tím tažné schopnosti vozu. Ford má v nabídce ještě další pakety, pokud nepotřebujete tahat přes čtyři tuny. Ten s názvem Platinum zvládne táhnout náklad do hmotnosti 3 810 kg. Běžné verze se standardním dojezdem pak disponují zcela obvyklou hodnotou necelé 3,5 tuny.
Ford chtěl řádně otestovat již předprodukční verzi. Vzal ji tedy ve sněžný den na zkušební trasu v Coloradu do velmi ztížených podmínek, aby vyzkoušel, co vše je model schopný zvládnout. Za vůz byl zapřažen obytný vůz o hmotnosti 4 500 kilogramů. V teplotách kolem -18 °C táhl vůz přívěs po zasněžené cestě o délce 13 kilometrů se 7% převýšením.
Čtěte také: Tohle bude velké! Ford se utrhl ze řetězu a ukázal své elektrické plány pro Evropu
Aby ale nízké teploty nebyly jediným zátěžovým testem, provedli i opačný test ve vysokých teplotách. Ty při testu teploty dosahovaly 48 °C. Vůz táhl stejný přívěs. Na této trase pro změnu vůz vedli úzkými silnicemi okolo Davisovy přehrady.
Vůz s přívěsem vystoupal ze 155 m.n.m. až do výše 1 066 m.n.m. Při obou testech si Lightning vedl výborně a v porovnání se spalovacími variantami nijak nezaostal.
Tyto výsledky ukazují na to, že Ford vývoj nijak nezanedbal, a protože se neočekává, že by zákazníci takové trasy podnikaly často, je jejich nový elektrický pracant výborně připraven na běžnou práci o občasné náročnější výjezdy.
Takový skvělý výsledek je ovšem lépe dosažitelný na kratších vzdálnostech. U delších tras bude limitem samozřejmě menší dojezd. Ford vyvinul i palubní systém, který dokáže předepovídat dojezd i s přihlédnutím ke hmotnosti zapřaženého přívěsu.
Ford se nedávno pochlubil zajímavým videem, ve kterém hraje hlavní roli jeho nový elektrický pick-up F-150 Lightning. Ten jste zajisté již viděli na spoustě fotografií i videích, v takových podmínkách a s neobvyklým úkolem ale zajisté ještě nikoliv. Ford prezentuje tažnou sílu svého až nečekaně oblíbeného nástupce klasického modelu.
Vůz dokáže utáhnout ve verzi XLT a Lariat s prodlouženým dojezdem až 4,5 tuny. Pomáhá mu tom i extra výbava Max Trailer Tow. Zlepšuje tím tažné schopnosti vozu. Ford má v nabídce ještě další pakety, pokud nepotřebujete tahat přes čtyři tuny. Ten s názvem Platinum zvládne táhnout náklad do hmotnosti 3 810 kg. Běžné verze se standardním dojezdem pak disponují zcela obvyklou hodnotou necelé 3,5 tuny.
Ford chtěl řádně otestovat již předprodukční verzi. Vzal ji tedy ve sněžný den na zkušební trasu v Coloradu do velmi ztížených podmínek, aby vyzkoušel, co vše je model schopný zvládnout. Za vůz byl zapřažen obytný vůz o hmotnosti 4 500 kilogramů. V teplotách kolem -18 °C táhl vůz přívěs po zasněžené cestě o délce 13 kilometrů se 7% převýšením.
Čtěte také: Tohle bude velké! Ford se utrhl ze řetězu a ukázal své elektrické plány pro Evropu
Aby ale nízké teploty nebyly jediným zátěžovým testem, provedli i opačný test ve vysokých teplotách. Ty při testu teploty dosahovaly 48 °C. Vůz táhl stejný přívěs. Na této trase pro změnu vůz vedli úzkými silnicemi okolo Davisovy přehrady.
Vůz s přívěsem vystoupal ze 155 m.n.m. až do výše 1 066 m.n.m. Při obou testech si Lightning vedl výborně a v porovnání se spalovacími variantami nijak nezaostal.
Tyto výsledky ukazují na to, že Ford vývoj nijak nezanedbal, a protože se neočekává, že by zákazníci takové trasy podnikaly často, je jejich nový elektrický pracant výborně připraven na běžnou práci o občasné náročnější výjezdy.
Takový skvělý výsledek je ovšem lépe dosažitelný na kratších vzdálnostech. U delších tras bude limitem samozřejmě menší dojezd. Ford vyvinul i palubní systém, který dokáže předepovídat dojezd i s přihlédnutím ke hmotnosti zapřaženého přívěsu.