Elektrické vs spalovací letadlo: Studie zjišťovala dopady na životní prostředí

  • Nová studie srovnávala dopad elektrických a spalovacích letadel
  • Výzkumníci ze Švédska nám nyní přinesli zajímavé poznatky
  • Co všechno nám v rámci své studie pracovníci technické univerzity prozradili?
Subjektem studie bylo elektrické letadlo Pipistrel Alpha Electro

Subjektem studie bylo elektrické letadlo Pipistrel Alpha Electro | foto: E-Mobility Engineering

Nově zveřejněná studie srovnávala dopad letadel na životní prostředí. Pracovníci švédské technické univerzity nám přinesli mnoho informací o elektrických i spalovacích letadlech. Co všechno výzkumníci svou studií odhalili?

Studie srovnávala dopad letadel na životní prostředí

Výzkumníci z Chalmersovy technické univerzity ve Švédsku přichází se zajímavou studií. Tou je významná studie založená na analýze životního cyklu dvoumístného elektrického letadla ve srovnání s verzí se spalovacím motorem. Výsledky byly opravdu pozoruhodné a rozhodně v budoucnu pomohou v dalším snažení.

Předmětem studie je elektrické letadlo Pipistrel Alpha Electro, které se přímo nabízí. K dispozici je totiž jeho model, který disponuje spalovacím motorem. To výzkumníkům velmi usnadnilo srovnání, jenž se týkalo všeho od těžby surovin až po konec životnosti letadla.

Pipistrel Alpha Electro je elektrické dvoumotorové letadlo

Pipistrel Alpha Electro je elektrické dvoumotorové letadlo | foto: electrive.com


Čtěte také: Rolls-Royce dokázal sestrojit nejrychlejší elektrické letadlo světa


Co tedy studie zjistila?

Podle výsledků byl dopad elektrického letadla na klima nižší než u verze se spalovacím motorem již po čtvrtině předpokládané životnosti, která činí asi 1 000 letových hodin. To však samozřejmě za předpokladu, že by k jeho nabíjení byla používána ekologická elektřina.

Hlavní poznatek studie je tedy takový, že malé elektrické letadlo může mít dopad na naše klima až o 60 % nižší než obdobně velké letadlo se spalovacím motorem. Problém však nastává ve výrobě, jelikož je u elektrického letounu potřeba asi o 50 % více nerostných zdrojů. Způsobeno je to zejména těžbou vzácných kovů pro baterie. Řešením by podle Anderse Nordelöfa, jednoho z autorů studie, pak bylo dvojnásobné prodloužení životnosti baterie nebo dvojnásobná hustota baterie.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektrické vs spalovací letadlo: Studie zjišťovala dopady na životní prostředí

  • Nová studie srovnávala dopad elektrických a spalovacích letadel
  • Výzkumníci ze Švédska nám nyní přinesli zajímavé poznatky
  • Co všechno nám v rámci své studie pracovníci technické univerzity prozradili?
Subjektem studie bylo elektrické letadlo Pipistrel Alpha Electro

Subjektem studie bylo elektrické letadlo Pipistrel Alpha Electro | foto: E-Mobility Engineering

Nově zveřejněná studie srovnávala dopad letadel na životní prostředí. Pracovníci švédské technické univerzity nám přinesli mnoho informací o elektrických i spalovacích letadlech. Co všechno výzkumníci svou studií odhalili?

Studie srovnávala dopad letadel na životní prostředí

Výzkumníci z Chalmersovy technické univerzity ve Švédsku přichází se zajímavou studií. Tou je významná studie založená na analýze životního cyklu dvoumístného elektrického letadla ve srovnání s verzí se spalovacím motorem. Výsledky byly opravdu pozoruhodné a rozhodně v budoucnu pomohou v dalším snažení.

Předmětem studie je elektrické letadlo Pipistrel Alpha Electro, které se přímo nabízí. K dispozici je totiž jeho model, který disponuje spalovacím motorem. To výzkumníkům velmi usnadnilo srovnání, jenž se týkalo všeho od těžby surovin až po konec životnosti letadla.

Pipistrel Alpha Electro je elektrické dvoumotorové letadlo

Pipistrel Alpha Electro je elektrické dvoumotorové letadlo | foto: electrive.com


Čtěte také: Rolls-Royce dokázal sestrojit nejrychlejší elektrické letadlo světa


Co tedy studie zjistila?

Podle výsledků byl dopad elektrického letadla na klima nižší než u verze se spalovacím motorem již po čtvrtině předpokládané životnosti, která činí asi 1 000 letových hodin. To však samozřejmě za předpokladu, že by k jeho nabíjení byla používána ekologická elektřina.

Hlavní poznatek studie je tedy takový, že malé elektrické letadlo může mít dopad na naše klima až o 60 % nižší než obdobně velké letadlo se spalovacím motorem. Problém však nastává ve výrobě, jelikož je u elektrického letounu potřeba asi o 50 % více nerostných zdrojů. Způsobeno je to zejména těžbou vzácných kovů pro baterie. Řešením by podle Anderse Nordelöfa, jednoho z autorů studie, pak bylo dvojnásobné prodloužení životnosti baterie nebo dvojnásobná hustota baterie.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."