Nově zveřejněná studie srovnávala dopad letadel na životní prostředí. Pracovníci švédské technické univerzity nám přinesli mnoho informací o elektrických i spalovacích letadlech. Co všechno výzkumníci svou studií odhalili?
Výzkumníci z Chalmersovy technické univerzity ve Švédsku přichází se zajímavou studií. Tou je významná studie založená na analýze životního cyklu dvoumístného elektrického letadla ve srovnání s verzí se spalovacím motorem. Výsledky byly opravdu pozoruhodné a rozhodně v budoucnu pomohou v dalším snažení.
Předmětem studie je elektrické letadlo Pipistrel Alpha Electro, které se přímo nabízí. K dispozici je totiž jeho model, který disponuje spalovacím motorem. To výzkumníkům velmi usnadnilo srovnání, jenž se týkalo všeho od těžby surovin až po konec životnosti letadla.
Čtěte také: Rolls-Royce dokázal sestrojit nejrychlejší elektrické letadlo světa
Podle výsledků byl dopad elektrického letadla na klima nižší než u verze se spalovacím motorem již po čtvrtině předpokládané životnosti, která činí asi 1 000 letových hodin. To však samozřejmě za předpokladu, že by k jeho nabíjení byla používána ekologická elektřina.
Hlavní poznatek studie je tedy takový, že malé elektrické letadlo může mít dopad na naše klima až o 60 % nižší než obdobně velké letadlo se spalovacím motorem. Problém však nastává ve výrobě, jelikož je u elektrického letounu potřeba asi o 50 % více nerostných zdrojů. Způsobeno je to zejména těžbou vzácných kovů pro baterie. Řešením by podle Anderse Nordelöfa, jednoho z autorů studie, pak bylo dvojnásobné prodloužení životnosti baterie nebo dvojnásobná hustota baterie.
Nově zveřejněná studie srovnávala dopad letadel na životní prostředí. Pracovníci švédské technické univerzity nám přinesli mnoho informací o elektrických i spalovacích letadlech. Co všechno výzkumníci svou studií odhalili?
Výzkumníci z Chalmersovy technické univerzity ve Švédsku přichází se zajímavou studií. Tou je významná studie založená na analýze životního cyklu dvoumístného elektrického letadla ve srovnání s verzí se spalovacím motorem. Výsledky byly opravdu pozoruhodné a rozhodně v budoucnu pomohou v dalším snažení.
Předmětem studie je elektrické letadlo Pipistrel Alpha Electro, které se přímo nabízí. K dispozici je totiž jeho model, který disponuje spalovacím motorem. To výzkumníkům velmi usnadnilo srovnání, jenž se týkalo všeho od těžby surovin až po konec životnosti letadla.
Čtěte také: Rolls-Royce dokázal sestrojit nejrychlejší elektrické letadlo světa
Podle výsledků byl dopad elektrického letadla na klima nižší než u verze se spalovacím motorem již po čtvrtině předpokládané životnosti, která činí asi 1 000 letových hodin. To však samozřejmě za předpokladu, že by k jeho nabíjení byla používána ekologická elektřina.
Hlavní poznatek studie je tedy takový, že malé elektrické letadlo může mít dopad na naše klima až o 60 % nižší než obdobně velké letadlo se spalovacím motorem. Problém však nastává ve výrobě, jelikož je u elektrického letounu potřeba asi o 50 % více nerostných zdrojů. Způsobeno je to zejména těžbou vzácných kovů pro baterie. Řešením by podle Anderse Nordelöfa, jednoho z autorů studie, pak bylo dvojnásobné prodloužení životnosti baterie nebo dvojnásobná hustota baterie.