Letošní ženevský autosalon je plný aut, na která běžný smrtelník nedosáhne. Nejinak tomu je u modelu Carmen od automobilky Hispano Suiza, který odkazuje na slavná 30. léta, a to jak názvem, tak designem.
Hispano Suiza Carmen je plně elektrický dvoumístný automobil, který na každém zadním kole disponuje dvěma elektromotory s kombinovaným výkonem 1 005 koní. Tento výkon pak má na starosti li-ion battery pack tvaru T. Při běžném provozu zvládne tenhle hypersport okolo 400 kilometrů na jedno nabití.
A když už jsme u výkonu, dokáže se Carmen rozjet z nuly na sto za méně než tři vteřiny, maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h.
Hmotnost automobilu je relativně nízkých 1 690 kilogramů – což sice v porovnání s běžným osobákem působí jako těžká váha, jenže taková Tesla Model S nebo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid dosahují hmotnosti těsně pod 2,5 tuny, takže ve srovnání s nimi vypadá Carmen jako peříčko. Nezapomeňme, že do hmotnosti potřebujeme započítávat i battery packy. Tonáž snižuje i rozsáhlé využití uhlíkových vláken na karoserii a dalších prvcích, což se samozřejmě odrazí i na ceně.
Na ceně se pak odrazí i jedinečnost tohoto vozidla, odkazujícího svým vzhledem na model H6C Dubonnet Xenia z roku 1938, kterého byl vyroben pouze jediný kus. V případě Carmen se pak vyvolení dočkají kusů hned devatenácti.
Zdroj: Motor1.com
Letošní ženevský autosalon je plný aut, na která běžný smrtelník nedosáhne. Nejinak tomu je u modelu Carmen od automobilky Hispano Suiza, který odkazuje na slavná 30. léta, a to jak názvem, tak designem.
Hispano Suiza Carmen je plně elektrický dvoumístný automobil, který na každém zadním kole disponuje dvěma elektromotory s kombinovaným výkonem 1 005 koní. Tento výkon pak má na starosti li-ion battery pack tvaru T. Při běžném provozu zvládne tenhle hypersport okolo 400 kilometrů na jedno nabití.
A když už jsme u výkonu, dokáže se Carmen rozjet z nuly na sto za méně než tři vteřiny, maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h.
Hmotnost automobilu je relativně nízkých 1 690 kilogramů – což sice v porovnání s běžným osobákem působí jako těžká váha, jenže taková Tesla Model S nebo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid dosahují hmotnosti těsně pod 2,5 tuny, takže ve srovnání s nimi vypadá Carmen jako peříčko. Nezapomeňme, že do hmotnosti potřebujeme započítávat i battery packy. Tonáž snižuje i rozsáhlé využití uhlíkových vláken na karoserii a dalších prvcích, což se samozřejmě odrazí i na ceně.
Na ceně se pak odrazí i jedinečnost tohoto vozidla, odkazujícího svým vzhledem na model H6C Dubonnet Xenia z roku 1938, kterého byl vyroben pouze jediný kus. V případě Carmen se pak vyvolení dočkají kusů hned devatenácti.
Zdroj: Motor1.com