Na tohle Evropa nemá odpověď. „Čínské Porsche Taycan“ stojí zlomek ceny

Denza Z9 GT | foto: Denza

Čínský elektromobil Denza Z9 GT půjde po krku evropskému Porsche Taycan

Skutečně výkonných elektromobilů, zvlášť pokud se jedná o luxusní kombi, na trhu moc není. Vybrat si můžete mezi Porsche Taycan Cross Turismo nebo BMW i5 Touring. Nyní se objevil další kandidát, který má potenciál svým evropským konkurentům pořádně zatopit. Nová Denza Z9 GT přitom boduje nejen cenou, která na čínském trhu, kde byla aktuálně uvedena, startuje na přibližně 47 500 dolarech (1,07 milionu korun).

Denza Z9 GT má téměř 1 000 koní

Denza Z9 GT nabídne zákazníkům buď čistě elektrický pohon nebo plug-in hybridní verzi, která bude konkurovat Porsche Panamera Sport Turismo. Elektrická varianta disponuje třemi elektromotory. Jeden pro každé zadní kolo a třetí pohání přední nápravu. Jejich kombinovaný výkon je 952 koní, který umožňuje Z9 GT zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy.

V případě plug-in hybridu tři elektromotory doplňuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Jeho výkon bude o něco vyšší, ale přesné číslo ještě nebylo zveřejněno. Přesto je proti elektromobilu o dvě desetiny sekundy pomalejší a z 0 na 100 km/h se dostane za 3,6 sekundy.

Dojezd až 630 km

Z9 GT EV disponuje 100,1kWh baterii, která mu umožňuje ujet až 630 km na jedno nabití. V případě Z9 GT PHEV má baterie kapacitu pouze 38,5 kWh. I to by mu však mělo vystačit na 200 km čistě elektrické jízdy. Je však nutné dodat, že údaje o dojezdu jsou založené na optimistickém čínském testovacím cyklu.

Interiér Denzy Z9 GT | foto: Denza

Interiér Denzy Z9 GT


Čtěte také: Hypochondři v Tesle? Automobilka si na ně tvrdě došlápla


Prostorná kabina

Proti Porsche Taycan a Porsche Panamera je Denza Z9 GT o něco větší, takže by měl nabídnout prostornější kabinu. Spíš než o čistokrevné kombi pak připomíná hybrid mezi kombi a fastbackem. Jeho interiér kromě prostoru zaujme masivní centrální obrazovkou, kterou po stranách lemují menší displeje před řidičem a spolujezdcem. Další menší displeje na krajích palubní desky pak zobrazují obraz z kamer, které nahrazují boční zrcátka.

Podívá se i do Evropy

Denza plánuje uvést Z9 GT i na evropských trzích. Ostatně Denza má i evropské kořeny, protože v roce 2010 vznikla jako společný podnik mezi čínským BYD a Mercedesem. V roce 2021 však německá automobilka snížila svůj podíl na 10 %, zbylé akcie Mercedesu získal BYD na začátku tohoto měsíce. Denzu přitom plánuje přeměnit na značku luxusních automobilů s mezinárodní působností.

Na evropském trhu sice bude cena modelu Denza Z9 GT výrazně vyšší než v Číně, kde se v závislosti na konfiguraci pohybuje mezi 47 500 až 59 000 dolary (1,07 až 1,33 milionu korun), přesto by měla být proti modelům evropských značek stále vysoce konkurenceschopná. Otázkou nicméně je, zda je pro skupinu zákazníků, na které cílí, důležitější nižší cena nebo prestižní zavedená značka.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Na tohle Evropa nemá odpověď. „Čínské Porsche Taycan“ stojí zlomek ceny

Denza Z9 GT | foto: Denza

Čínský elektromobil Denza Z9 GT půjde po krku evropskému Porsche Taycan

Skutečně výkonných elektromobilů, zvlášť pokud se jedná o luxusní kombi, na trhu moc není. Vybrat si můžete mezi Porsche Taycan Cross Turismo nebo BMW i5 Touring. Nyní se objevil další kandidát, který má potenciál svým evropským konkurentům pořádně zatopit. Nová Denza Z9 GT přitom boduje nejen cenou, která na čínském trhu, kde byla aktuálně uvedena, startuje na přibližně 47 500 dolarech (1,07 milionu korun).

Denza Z9 GT má téměř 1 000 koní

Denza Z9 GT nabídne zákazníkům buď čistě elektrický pohon nebo plug-in hybridní verzi, která bude konkurovat Porsche Panamera Sport Turismo. Elektrická varianta disponuje třemi elektromotory. Jeden pro každé zadní kolo a třetí pohání přední nápravu. Jejich kombinovaný výkon je 952 koní, který umožňuje Z9 GT zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy.

V případě plug-in hybridu tři elektromotory doplňuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Jeho výkon bude o něco vyšší, ale přesné číslo ještě nebylo zveřejněno. Přesto je proti elektromobilu o dvě desetiny sekundy pomalejší a z 0 na 100 km/h se dostane za 3,6 sekundy.

Dojezd až 630 km

Z9 GT EV disponuje 100,1kWh baterii, která mu umožňuje ujet až 630 km na jedno nabití. V případě Z9 GT PHEV má baterie kapacitu pouze 38,5 kWh. I to by mu však mělo vystačit na 200 km čistě elektrické jízdy. Je však nutné dodat, že údaje o dojezdu jsou založené na optimistickém čínském testovacím cyklu.

Interiér Denzy Z9 GT | foto: Denza

Interiér Denzy Z9 GT


Čtěte také: Hypochondři v Tesle? Automobilka si na ně tvrdě došlápla


Prostorná kabina

Proti Porsche Taycan a Porsche Panamera je Denza Z9 GT o něco větší, takže by měl nabídnout prostornější kabinu. Spíš než o čistokrevné kombi pak připomíná hybrid mezi kombi a fastbackem. Jeho interiér kromě prostoru zaujme masivní centrální obrazovkou, kterou po stranách lemují menší displeje před řidičem a spolujezdcem. Další menší displeje na krajích palubní desky pak zobrazují obraz z kamer, které nahrazují boční zrcátka.

Podívá se i do Evropy

Denza plánuje uvést Z9 GT i na evropských trzích. Ostatně Denza má i evropské kořeny, protože v roce 2010 vznikla jako společný podnik mezi čínským BYD a Mercedesem. V roce 2021 však německá automobilka snížila svůj podíl na 10 %, zbylé akcie Mercedesu získal BYD na začátku tohoto měsíce. Denzu přitom plánuje přeměnit na značku luxusních automobilů s mezinárodní působností.

Na evropském trhu sice bude cena modelu Denza Z9 GT výrazně vyšší než v Číně, kde se v závislosti na konfiguraci pohybuje mezi 47 500 až 59 000 dolary (1,07 až 1,33 milionu korun), přesto by měla být proti modelům evropských značek stále vysoce konkurenceschopná. Otázkou nicméně je, zda je pro skupinu zákazníků, na které cílí, důležitější nižší cena nebo prestižní zavedená značka.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."