Zdá se, že pokud jde o produkci výkonných elektromobilů, došlo u Volkswagenu k protržení hráze. Německá automobilka představuje sportovní verze Volkswagenu ID.3 GTX, ID.3 GTX Performance a ID.7 GTX, který bude k dispozici jak ve verzi kombi, tak v běžném provedení fastback.
Další výkonný Volkswagen, ID.Buzz GTX, je v procesu vývoje a v budoucnosti dokončí kompletní řadu elektromobilů s označením GTX, která byla zahájena v roce 2021 uvedením modelů ID.4 GTX a ID.5 GTX.
Volkswagen odhalil dva nové výkonné elektromobily. ID.3 GTX je vybaven nejvýkonnějším elektromotorem společnosti, když vůz v provedení Performance podává výkon až 240 kW (321 koní). Větší model ID.7 GTX Tourer se stává vůbec nejvýkonnějším kombi automobilky Volkswagen s celkovým výkonem 250 kW (335 koní), který přichází z dvojice elektromotorů.
Nový Volkswagen ID.7 GTX Tourer má díky svému dvoumotorovému provedení s pohonem všech kol celkový výkon 250 kW (335 k), což je o 40 kW (53 k) víc než u nejvýkonnější dostupné verze ID.7 bez označení GTX. Zadní synchronní motor APP550 s permanentním magnetem umístěný na zadní nápravě má výkon 210 kW (281 k), zatímco přední asynchronní motor AKA150 dává výkon 80 kW neboli 107 k. Zdrojem energie pro ID.7 GTX Tourer je 86 kWh baterie, která je k dispozici také pro ID.7 Tourer Pro S. Baterii je možné dobíjet výkonem až 200 kW z kompatibilní rychlonabíječky, což znamená, že její doplnění z 10 do 80 % může za ideálních podmínek trvat méně než 30 minut.
Volkswagen sice neuvádí přesné hodnoty zrychlení nového kombi, ale zmínil se o tom, že rodinný elektromobil zaměřený na výkon při zrychlení poskytuje maximální výkon a točivý moment ve zlomku sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 180 km/h. Ve srovnání s modelem ID.7 Tourer s pohonem pouze zadních kol přichází provedení GTX s jiným nárazníkem s voštinovou mřížkou a designem světel, který je specifický pro modely GTX. Vůz doplňuje řada prvků s leskle černým lakováním, které podtrhují sportovní zaměření automobilu.
Maximální úložná kapacita je stejná jako u běžného ID.7 Tourer a činí 1 714 l. Volkswagen vybavil sportovní provedení elektrického rodinného vozu sportovními sedadly, která mají červené ozdobné švy a perforované nápisy na bocích.
ID.7 GTX je standardně dodáván se speciálně vyladěným podvozkem, sportovnějším řízením, maticovými LED světlomety, zadními LED světlomety s dynamickými směrovkami, tónovanými skly vzadu, 25palcovými litými koly a barevným podsvícením s 30 barvami. Vůz dostává také vylepšený Head-up displej s rozšířenou realitou, bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto, dvouzónovou klimatizaci a hlasového asistenta IDA, který je integrován s ChatGPT.
Také nejmenší z rodiny elektromobilů ID, ID.3, prochází téměř 5 let po svém debutu v roce 2019 úpravou GTX. Automobilka do modelu nainstalovala dosud nejvýkonnější verzi svého elektromotoru AP550, který je umístěn v zadní části kompaktního elektrického hatchbacku.
Provedení GTX Performance poskytuje působivých 240 kW (321 k) výkonu pouze z jediného elektromotoru, zatímco výše zmíněný ID.7 GTX Tourer má podobný výkon ze dvou elektromotorů. V nabídce je také ID.3 GTX (tedy bez označení Performance), který má 210 kW (281 k), podobně jako jednomotorový ID.7. Jak uvádí server InsideEVs, točivý moment je dimenzován na 545 Nm pro obě úrovně výkonu.
Volkswagen říká, že představené elektromobily jsou výkonnější než jeho nejvýkonnější přeplňované motory V6. Sportovní ID.3 GTX potřebuje pro zrychlení z nuly na 100 km/h přibližně 6 sekund, zatímco výkonnější ID.3 GTX Performance zkrátí tuto dobu na 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 180 km/h, respektive na 200 km/h.
Větší baterie s využitelnou kapacitou 79 kWh je standardně dodávána pro obě verze ID.3 GTX. Kromě toho, že je o 2 kWh větší než baterie, která je k dispozici v nejlepším provedení ID.3 bez označení GTX, nová baterie také umožňuje vyšší maximální rychlost rychlého nabíjení ze 170 kW na 175 kW. To znamená, že dobití z 10 % do 80 % může při připojení ke kompatibilní rychlonabíječce trvat přibližně 26 minut. Model ID.3 GTX je také vybaven systémem předběžné úpravy teploty baterie, který se automaticky aktivuje při použití vestavěného navigačního systému, nebo jej lze aktivovat ručně. Volkswagen říká, že očekávaný kombinovaný dojezd dle metodiky WLTP je přibližně 600 km.
Podobně jako větší ID.7 GTX Tourer, přichází ID.3 GTX s přepracovaným předním nárazníkem, v němž je integrovaná dvojice trojúhelníkových LED světel pro denní svícení, s vysoce lesklými černými prvky exteriéru a 20palcovými koly. Uvnitř je kompaktní elektromobil vybaven prémiovými sportovními sedadly s červeným prošíváním a také novou generací informačního a zábavního systému, který zahrnuje integraci ChatGPT a 12,9palcový dotykový displej.
Volkswagen ID.7 GTX Tourer, ID.3 GTX a ID.3 GTX Performance se v Evropě začnou prodávat koncem tohoto roku.
Zdá se, že pokud jde o produkci výkonných elektromobilů, došlo u Volkswagenu k protržení hráze. Německá automobilka představuje sportovní verze Volkswagenu ID.3 GTX, ID.3 GTX Performance a ID.7 GTX, který bude k dispozici jak ve verzi kombi, tak v běžném provedení fastback.
Další výkonný Volkswagen, ID.Buzz GTX, je v procesu vývoje a v budoucnosti dokončí kompletní řadu elektromobilů s označením GTX, která byla zahájena v roce 2021 uvedením modelů ID.4 GTX a ID.5 GTX.
Volkswagen odhalil dva nové výkonné elektromobily. ID.3 GTX je vybaven nejvýkonnějším elektromotorem společnosti, když vůz v provedení Performance podává výkon až 240 kW (321 koní). Větší model ID.7 GTX Tourer se stává vůbec nejvýkonnějším kombi automobilky Volkswagen s celkovým výkonem 250 kW (335 koní), který přichází z dvojice elektromotorů.
Nový Volkswagen ID.7 GTX Tourer má díky svému dvoumotorovému provedení s pohonem všech kol celkový výkon 250 kW (335 k), což je o 40 kW (53 k) víc než u nejvýkonnější dostupné verze ID.7 bez označení GTX. Zadní synchronní motor APP550 s permanentním magnetem umístěný na zadní nápravě má výkon 210 kW (281 k), zatímco přední asynchronní motor AKA150 dává výkon 80 kW neboli 107 k. Zdrojem energie pro ID.7 GTX Tourer je 86 kWh baterie, která je k dispozici také pro ID.7 Tourer Pro S. Baterii je možné dobíjet výkonem až 200 kW z kompatibilní rychlonabíječky, což znamená, že její doplnění z 10 do 80 % může za ideálních podmínek trvat méně než 30 minut.
Volkswagen sice neuvádí přesné hodnoty zrychlení nového kombi, ale zmínil se o tom, že rodinný elektromobil zaměřený na výkon při zrychlení poskytuje maximální výkon a točivý moment ve zlomku sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 180 km/h. Ve srovnání s modelem ID.7 Tourer s pohonem pouze zadních kol přichází provedení GTX s jiným nárazníkem s voštinovou mřížkou a designem světel, který je specifický pro modely GTX. Vůz doplňuje řada prvků s leskle černým lakováním, které podtrhují sportovní zaměření automobilu.
Maximální úložná kapacita je stejná jako u běžného ID.7 Tourer a činí 1 714 l. Volkswagen vybavil sportovní provedení elektrického rodinného vozu sportovními sedadly, která mají červené ozdobné švy a perforované nápisy na bocích.
ID.7 GTX je standardně dodáván se speciálně vyladěným podvozkem, sportovnějším řízením, maticovými LED světlomety, zadními LED světlomety s dynamickými směrovkami, tónovanými skly vzadu, 25palcovými litými koly a barevným podsvícením s 30 barvami. Vůz dostává také vylepšený Head-up displej s rozšířenou realitou, bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto, dvouzónovou klimatizaci a hlasového asistenta IDA, který je integrován s ChatGPT.
Také nejmenší z rodiny elektromobilů ID, ID.3, prochází téměř 5 let po svém debutu v roce 2019 úpravou GTX. Automobilka do modelu nainstalovala dosud nejvýkonnější verzi svého elektromotoru AP550, který je umístěn v zadní části kompaktního elektrického hatchbacku.
Provedení GTX Performance poskytuje působivých 240 kW (321 k) výkonu pouze z jediného elektromotoru, zatímco výše zmíněný ID.7 GTX Tourer má podobný výkon ze dvou elektromotorů. V nabídce je také ID.3 GTX (tedy bez označení Performance), který má 210 kW (281 k), podobně jako jednomotorový ID.7. Jak uvádí server InsideEVs, točivý moment je dimenzován na 545 Nm pro obě úrovně výkonu.
Volkswagen říká, že představené elektromobily jsou výkonnější než jeho nejvýkonnější přeplňované motory V6. Sportovní ID.3 GTX potřebuje pro zrychlení z nuly na 100 km/h přibližně 6 sekund, zatímco výkonnější ID.3 GTX Performance zkrátí tuto dobu na 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 180 km/h, respektive na 200 km/h.
Větší baterie s využitelnou kapacitou 79 kWh je standardně dodávána pro obě verze ID.3 GTX. Kromě toho, že je o 2 kWh větší než baterie, která je k dispozici v nejlepším provedení ID.3 bez označení GTX, nová baterie také umožňuje vyšší maximální rychlost rychlého nabíjení ze 170 kW na 175 kW. To znamená, že dobití z 10 % do 80 % může při připojení ke kompatibilní rychlonabíječce trvat přibližně 26 minut. Model ID.3 GTX je také vybaven systémem předběžné úpravy teploty baterie, který se automaticky aktivuje při použití vestavěného navigačního systému, nebo jej lze aktivovat ručně. Volkswagen říká, že očekávaný kombinovaný dojezd dle metodiky WLTP je přibližně 600 km.
Podobně jako větší ID.7 GTX Tourer, přichází ID.3 GTX s přepracovaným předním nárazníkem, v němž je integrovaná dvojice trojúhelníkových LED světel pro denní svícení, s vysoce lesklými černými prvky exteriéru a 20palcovými koly. Uvnitř je kompaktní elektromobil vybaven prémiovými sportovními sedadly s červeným prošíváním a také novou generací informačního a zábavního systému, který zahrnuje integraci ChatGPT a 12,9palcový dotykový displej.
Volkswagen ID.7 GTX Tourer, ID.3 GTX a ID.3 GTX Performance se v Evropě začnou prodávat koncem tohoto roku.