Dvojice legendárních vozů hlásí velkolepý návrat, silné motory nahradí elektřina

  • Stellantis plánuje návrat dvou zcela legendárních modelů
  • Lancia Delta a Opel Manta přijedou jako elektromobily
  • Zatím není známo, jak koncern zachová silný odkaz obou vozů
Opel Manta GSe ElektroMOD

Opel Manta GSe ElektroMOD, elektromobil

Stellantis má ambiciózní plán, jak využít úspor, plynoucích z rozsáhlého sdílení platforem mezi svými 14 značkami. Budoucnost všech značek je do jisté míry elektrifikovaná a Stellantis v současné době vyvíjí čtyři různé elektrické platformy. Budou podporovat připravované modely značek Peugeot, Citroen, DS, Maserati, Fiat, Jeep, Lancia a Opel. Poslední dvě automobilky je použijí k oživení legendárních modelů v podobě elektrických vozidel.

Lancia Delta má být “manifest pokroku”

Nové zprávy poodhalují záměr Lancie opětovně použít název Delta, který byl naposledy použit v sériovém vozidle v roce 2014. Minulý měsíc potvrdil Luca Napolitano, nový generální ředitel Lancie, italským médiím, že se Delta vrátí jako luxusní elektromobil v roce 2026 a „bude to skutečná Delta – vzrušující auto, manifest pokroku a technologie“.

Je příliš brzy na to, abychom mohli napsat, jak bude nová Delta vypadat, ale myslíme si, že s legendou rallye 80. a 90. let nebude mít mnoho společného. S největší pravděpodobností se bude vyznačovat podobnou filozofií, jako model z roku 2008, který byl představen jako luxusní a téměř prémiový hatchback. Jediným rozdílem by mohl být tvar vozidla.

Opel Manta e

Opel Manta e | foto: Opel


Čtěte také: Další velký hráč touží po vlastní nabíjecí síti, v Evropě nabídne až 15 tisíc lokací


Opel Manta bude trhat asfalt

Pokud jde o Opel Manta, vůz by se mohl stát středobodem značky a měl by mít podobu čtyřdveřového kupé s vysokým jízdním výkonem. Podle dostupných informací by mohl být postaven na platformě STLA Medium pro vozy segmentů C a D, pro které by mohla být využita baterie o kapacitě až 104 kWh. Tato architektura také umožňuje instalaci dvou motorů pro nastavení pohonu všech kol, s výkonovým potenciálem přibližně 400 koní.

Nově oživená Manta by měla dorazit na silnice v modelovém roce 2025, tedy pouhé dva roky předtím, než Opel přejde na výrobu čistě elektrických vozidel. Manta bude namířena proti Fordu Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 a Volkswagen ID.4 nebo jejich příslušným nástupcům.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Dvojice legendárních vozů hlásí velkolepý návrat, silné motory nahradí elektřina

  • Stellantis plánuje návrat dvou zcela legendárních modelů
  • Lancia Delta a Opel Manta přijedou jako elektromobily
  • Zatím není známo, jak koncern zachová silný odkaz obou vozů
Opel Manta GSe ElektroMOD

Opel Manta GSe ElektroMOD, elektromobil

Stellantis má ambiciózní plán, jak využít úspor, plynoucích z rozsáhlého sdílení platforem mezi svými 14 značkami. Budoucnost všech značek je do jisté míry elektrifikovaná a Stellantis v současné době vyvíjí čtyři různé elektrické platformy. Budou podporovat připravované modely značek Peugeot, Citroen, DS, Maserati, Fiat, Jeep, Lancia a Opel. Poslední dvě automobilky je použijí k oživení legendárních modelů v podobě elektrických vozidel.

Lancia Delta má být “manifest pokroku”

Nové zprávy poodhalují záměr Lancie opětovně použít název Delta, který byl naposledy použit v sériovém vozidle v roce 2014. Minulý měsíc potvrdil Luca Napolitano, nový generální ředitel Lancie, italským médiím, že se Delta vrátí jako luxusní elektromobil v roce 2026 a „bude to skutečná Delta – vzrušující auto, manifest pokroku a technologie“.

Je příliš brzy na to, abychom mohli napsat, jak bude nová Delta vypadat, ale myslíme si, že s legendou rallye 80. a 90. let nebude mít mnoho společného. S největší pravděpodobností se bude vyznačovat podobnou filozofií, jako model z roku 2008, který byl představen jako luxusní a téměř prémiový hatchback. Jediným rozdílem by mohl být tvar vozidla.

Opel Manta e

Opel Manta e | foto: Opel


Čtěte také: Další velký hráč touží po vlastní nabíjecí síti, v Evropě nabídne až 15 tisíc lokací


Opel Manta bude trhat asfalt

Pokud jde o Opel Manta, vůz by se mohl stát středobodem značky a měl by mít podobu čtyřdveřového kupé s vysokým jízdním výkonem. Podle dostupných informací by mohl být postaven na platformě STLA Medium pro vozy segmentů C a D, pro které by mohla být využita baterie o kapacitě až 104 kWh. Tato architektura také umožňuje instalaci dvou motorů pro nastavení pohonu všech kol, s výkonovým potenciálem přibližně 400 koní.

Nově oživená Manta by měla dorazit na silnice v modelovém roce 2025, tedy pouhé dva roky předtím, než Opel přejde na výrobu čistě elektrických vozidel. Manta bude namířena proti Fordu Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 a Volkswagen ID.4 nebo jejich příslušným nástupcům.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."