Čínská automobilka Dongfeng v našich končinách není příliš známá. U jejich posledního elektrického modelu ale můžete naleznout určité společné rysy s vozy, které se u nás prodávají. Konkrétně u vozů Dacia Spring. Na jiných evropských trzích pak můžete potkat ještě dalšího sourozence v podobě Renaultu City K-ZE.
Tento nový mini crossover se na čínském trhu bude nabízet v přepočtu za 235 tisíc korun. Bohužel takovou cenu nelze ani na celém evropské trhu srovnávat s tou v Čínské lidové republice. Jestli vás zajímá, co má tato automobilka společného s evropskými verzemi, vězte, že pomáhala s vývojem i produkcí. Vůz se navíc dočkal mnoha více sourozenců, a to především na čínském trhu.
Podobností s námi známými kusy je ale mnohem více. Především s Renaultem sdílí více než jen myšlenku. Hodně částí karoserie nebo i celé dveřní panely jsou přímo totožné. Přepracovaný je například přední nárazník. I ten ale používá LED osvětlení v lince lemující spodní hranu kapoty. Bílé a zlaté prvky bude možné kombinovat se čtyřmi barevnými volbami.
Čtěte také: Nejlevnější elektromobil jde na dračku! Dacia Spring je trefou do černého
Se sourozenci model sdílí stejný rozvor kol o délce 2 423 mm. Vnější rozměry jsou velmi podobné a jejich konečné hodnoty jsou 3 723 mm délky, 1 579 mm šířky a 1 515 mm výšky. V interiéru se ale jedná o úplně jiné vozidlo. Na první posezení byste vozu nehádali, že se jedná o levné rozpočtové mini SUV. Palubní desce dominuje desetipalcový displej zábavního systému a řidiči slouží podobný, jen o tři palce v úhlopříčce menší displej. Ovládání systému zajišťuje velký kruhový ovládač na středové konzoli. Okolo něj najdete pouze pár fyzických tlačítek pro volbu topení a klimatizace.
Vůz disponuje nejdůležitějšími bezpečnostními asistenty (ABS, ESP), v komfortu jej doplňuje klimatizace a zadní parkovací senzory, hlasové ovládání a doplňkové nastavení a kontrola stavu vozidla z mobilní aplikace. Vůz pohání elektrický motor o výkonu 33 kW umístěný na přední nápravě. Baterie o kapacitě 27,2 kWh dodá dostatek energie pro dojezd 331 kilometrů. Pro srovnání, evropská Dacia Spring má podle statistik WLTP kombinovaný dojezd ohodnocený na 225 kilometrů. Dongfeng do plna nabijete za čtyři hodiny.
Vůz bude v Číně nabízený pod nově vzniklou dceřinou značkou Dongfeng EV. Podle názvu je zřejmé, že se bude starat o distribuci čistě elektrických vozů. Do budoucna plánují nabízet celé spektrum elektromobilů všech segmentů. Pestrou nabídku máme očekávat do pěti let. Aktuálně je čekací listina na tento vůz naplněna po dobu dvou měsíců. Během prvních 24 hodin společnost zaregistrovala přes deset tisíc objednávek. Cena nejvyšší výbavy my neměla přesáhnout 10 637 dolarů, tedy již zmíněných 256 tisíc korun.
Čínská automobilka Dongfeng v našich končinách není příliš známá. U jejich posledního elektrického modelu ale můžete naleznout určité společné rysy s vozy, které se u nás prodávají. Konkrétně u vozů Dacia Spring. Na jiných evropských trzích pak můžete potkat ještě dalšího sourozence v podobě Renaultu City K-ZE.
Tento nový mini crossover se na čínském trhu bude nabízet v přepočtu za 235 tisíc korun. Bohužel takovou cenu nelze ani na celém evropské trhu srovnávat s tou v Čínské lidové republice. Jestli vás zajímá, co má tato automobilka společného s evropskými verzemi, vězte, že pomáhala s vývojem i produkcí. Vůz se navíc dočkal mnoha více sourozenců, a to především na čínském trhu.
Podobností s námi známými kusy je ale mnohem více. Především s Renaultem sdílí více než jen myšlenku. Hodně částí karoserie nebo i celé dveřní panely jsou přímo totožné. Přepracovaný je například přední nárazník. I ten ale používá LED osvětlení v lince lemující spodní hranu kapoty. Bílé a zlaté prvky bude možné kombinovat se čtyřmi barevnými volbami.
Čtěte také: Nejlevnější elektromobil jde na dračku! Dacia Spring je trefou do černého
Se sourozenci model sdílí stejný rozvor kol o délce 2 423 mm. Vnější rozměry jsou velmi podobné a jejich konečné hodnoty jsou 3 723 mm délky, 1 579 mm šířky a 1 515 mm výšky. V interiéru se ale jedná o úplně jiné vozidlo. Na první posezení byste vozu nehádali, že se jedná o levné rozpočtové mini SUV. Palubní desce dominuje desetipalcový displej zábavního systému a řidiči slouží podobný, jen o tři palce v úhlopříčce menší displej. Ovládání systému zajišťuje velký kruhový ovládač na středové konzoli. Okolo něj najdete pouze pár fyzických tlačítek pro volbu topení a klimatizace.
Vůz disponuje nejdůležitějšími bezpečnostními asistenty (ABS, ESP), v komfortu jej doplňuje klimatizace a zadní parkovací senzory, hlasové ovládání a doplňkové nastavení a kontrola stavu vozidla z mobilní aplikace. Vůz pohání elektrický motor o výkonu 33 kW umístěný na přední nápravě. Baterie o kapacitě 27,2 kWh dodá dostatek energie pro dojezd 331 kilometrů. Pro srovnání, evropská Dacia Spring má podle statistik WLTP kombinovaný dojezd ohodnocený na 225 kilometrů. Dongfeng do plna nabijete za čtyři hodiny.
Vůz bude v Číně nabízený pod nově vzniklou dceřinou značkou Dongfeng EV. Podle názvu je zřejmé, že se bude starat o distribuci čistě elektrických vozů. Do budoucna plánují nabízet celé spektrum elektromobilů všech segmentů. Pestrou nabídku máme očekávat do pěti let. Aktuálně je čekací listina na tento vůz naplněna po dobu dvou měsíců. Během prvních 24 hodin společnost zaregistrovala přes deset tisíc objednávek. Cena nejvyšší výbavy my neměla přesáhnout 10 637 dolarů, tedy již zmíněných 256 tisíc korun.