Dacia hlásí celkem 537 095 prodaných vozů za minulý rok, což znamená 3% meziroční nárůst v roce, který byl vzhledem k nedostatku elektronických součástek pro řadu automobilek velmi náročný. První plně elektrický model rumunské značky, Dacia Spring, zaznamenal od svého uvedení v březnu 2021 výborné prodeje, které se zastavily na hodnotě 27 876 prodaných kusů. To je téměř 5,2 % z celkového objemu všech prodaných automobilů značky.
Dacia Spring má na evropských trzích velký úspěch a ke konci roku automobilka získala víc než 46 tisíc objednávek, což znamená, že rumunský výrobce musí zákazníkům dodat ještě dalších 38 tisíc kusů městského elektromobilu. Dle dostupných informací přichází do firmy měsíčně několik tisíc nových objednávek.
Vzhledem k relativně vysokému objemu prodejů přes 8 tisíc kusů v prosinci, předpokládáme, že by se fronta zákazníků měla postupně zkracovat. V každém případě slaví Dacia Spring v základním segmentu velký úspěch. Jedná se o nejlevnější evropský elektromobil se základní výbavou, určený zejména pro jízdu ve městě.
Čtěte také: Levná Dacia Spring prošla losím testem a zesměšnila dražší elektromobily
Jediným nedostatkem vozu je asi to, že Spring se vyrábí v Číně. Doufejme, že Dacia přijde na to, jak vyrábět cenově dostupné elektromobily i lokálně. Přesně tak, jak jsou zákazníci spalovacích vozidel rumunské značky již zvyklí.
Vůz nabízí plně elektrický dojezd 225 km (dle WLTP), který se při cestách pouze ve městech díky rekuperaci energie prodlouží až na 295 km (opět dle metodiky WLTP). Spring disponuje baterií o kapacitě 26,8 kWh. Nejvyšší rychlost činí 125 km/h. Maximální výkon vozu 33 kW je přenášen na přední kola.
Dacia Spring je vybavena palubní AC nabíječkou o výkonu 6,6 kW, pomocí níž se automobil nabije za méně než 5 hodin z třífázového wallboxu nebo za přibližně 14 hodin z domácí zásuvky (230 V/2,3 kW). Automobil podporuje také rychlé DC nabíjení stejnosměrným proudem a sice výkonem až 30 kW.
Záruční doba na malý automobil o rozměrech 3 734 mm (délka), 1 622 mm (šířka), 1 516 mm (výška) jsou 3 roky nebo 100 tisíc km (na baterii 8 let nebo 120 tisíc km). Cena začíná na necelých 450 tisíci korunách.
Dacia hlásí celkem 537 095 prodaných vozů za minulý rok, což znamená 3% meziroční nárůst v roce, který byl vzhledem k nedostatku elektronických součástek pro řadu automobilek velmi náročný. První plně elektrický model rumunské značky, Dacia Spring, zaznamenal od svého uvedení v březnu 2021 výborné prodeje, které se zastavily na hodnotě 27 876 prodaných kusů. To je téměř 5,2 % z celkového objemu všech prodaných automobilů značky.
Dacia Spring má na evropských trzích velký úspěch a ke konci roku automobilka získala víc než 46 tisíc objednávek, což znamená, že rumunský výrobce musí zákazníkům dodat ještě dalších 38 tisíc kusů městského elektromobilu. Dle dostupných informací přichází do firmy měsíčně několik tisíc nových objednávek.
Vzhledem k relativně vysokému objemu prodejů přes 8 tisíc kusů v prosinci, předpokládáme, že by se fronta zákazníků měla postupně zkracovat. V každém případě slaví Dacia Spring v základním segmentu velký úspěch. Jedná se o nejlevnější evropský elektromobil se základní výbavou, určený zejména pro jízdu ve městě.
Čtěte také: Levná Dacia Spring prošla losím testem a zesměšnila dražší elektromobily
Jediným nedostatkem vozu je asi to, že Spring se vyrábí v Číně. Doufejme, že Dacia přijde na to, jak vyrábět cenově dostupné elektromobily i lokálně. Přesně tak, jak jsou zákazníci spalovacích vozidel rumunské značky již zvyklí.
Vůz nabízí plně elektrický dojezd 225 km (dle WLTP), který se při cestách pouze ve městech díky rekuperaci energie prodlouží až na 295 km (opět dle metodiky WLTP). Spring disponuje baterií o kapacitě 26,8 kWh. Nejvyšší rychlost činí 125 km/h. Maximální výkon vozu 33 kW je přenášen na přední kola.
Dacia Spring je vybavena palubní AC nabíječkou o výkonu 6,6 kW, pomocí níž se automobil nabije za méně než 5 hodin z třífázového wallboxu nebo za přibližně 14 hodin z domácí zásuvky (230 V/2,3 kW). Automobil podporuje také rychlé DC nabíjení stejnosměrným proudem a sice výkonem až 30 kW.
Záruční doba na malý automobil o rozměrech 3 734 mm (délka), 1 622 mm (šířka), 1 516 mm (výška) jsou 3 roky nebo 100 tisíc km (na baterii 8 let nebo 120 tisíc km). Cena začíná na necelých 450 tisíci korunách.