ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Dojezdy některých elektromobilů překonávají auta na benzín

  |  4 komentáře  |  autor: Pavel Kreuziger

Mnoho elektromobilů (myšleno osobních) má mezi jednotlivými „dotankováními“ zpravidla kratší dojezdy než auta na benzín, jenže jsou tu i modely, jejichž dojezdy jsou stejné a někdy dokonce i vyšší.

Samozřejmě jde jen o spekulativní průzkum, protože některá auta skutečně nelze poměřovat, nicméně v oblasti dojezdu dojdeme k zajímavým výsledkům. Například u vozidel vyrobených v loňském roce činí maximální dojezd zcela elektrického vozidla (tedy ne hybridu) 335 mil, tedy 539 km (Tesla Model S 100D). Minimální dojezd benzínového modelu na plnou nádrž pak činí 224 mil, tedy 360 km (Dodge Viper).

Vozidla poháněná palivovými články (v současné době jsou na americkém trhu tři modely) mají dojezdy blížící se maximálním dojezdům elektrických vozidel.

Plug-in hybridní automobily (PHEV) využívají kombinaci benzínu a elektřiny. Plně elektrický dojezd se u jednotlivých PHEV modelů výrazně liší, a celkový dojezd na benzín a elektřinu se pak pohybuje mezi 180 a 640 mílemi (290 až 1 030 km) pro vozidla modelového roku 2017.

Dojezdy elektromobilů se od jejich debutu na spotřebitelském trhu zvyšují, ovšem technologická vylepšení navyšují i dojezdy vozidel na benzín. U modelového roku 2017 byl medián dojezdu benzínových vozidel 418 mil (673 km), zatímco maximální dojezd činil téměř 800 mil (1 287 km), a to u Fordu F150 s volitelnou doplňkovou nádrží.

Zdroj: Electriccarsreport.com

ČLÁNKY:, , , , ,

Diskuze

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
TonyMarshallpravdomluvnýkarel Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
karel
karel

Elektromobil aby ujel nějaké kilometry potřebuje optimální podmínky. Pokud mu dojde napětí, musí stát. Diesel jede kopec ne kopec na plný plyn bez ohledu na stav a povahu silnice. Elektromobil je jenom tendenční pokus, který nemá budoucnost. V dnešní době si jej kupují jen ti co mají snadno nabyté peníze. Vzhledem k pořizovací ceně, životnosti a ceně autobaterii, ceně a poruchovosti ostatních agregátů v něm si jej myslící člověk nekoupí. Ostatně poruchovost Tesly je dnes světoznámá a jako auto ojeté je neprodejná.

pravdomluvný
pravdomluvný

Milej Karle. Závist je hrozná věc! :)

Marshall
Marshall

Karel má pravdu, předsedo. I když to napsal trochu necitlivě vůči teslafandům, trefil podstatu problému. Elektrická autíčka všeobecně ohromují designem, vychytávkama, krouťákem a zrychlením (a oprávněně), ale většina lidí potřebuje auto aby se dostali z bodu A do bodu B, odvezli co je potřeba a nemuseli řešit přískoky od zásuvky k zásuvce. Tankuju JEDNOU MĚSÍČNĚ BĚHEM PĚTI MINUT. Když je přede mnou jen jedno auto, zajedu k jinému stojanu.. Vždycky mám minimálně půl nádrže v rezervě.

Takže vymyslete elektroauto, které bude mít takové vlastnosti a budu první, kdo si jej koupí. Hezký den všem.

Tony
Tony

01.08.2018 budu mít čtyři roky elektromobil.
Jezdím s ním v prac.dny do práce asi 35km a na nákupy což mě plně dostačuje a nemusím mít strach z STK protože nemám žádný výfuk a
nekape mě olej z motoru, protože tam není, brzdové destičky nesjedu, protože brzdím hlavně elektricky a neplatím za
emise u STK (asi 550kč) neřeším rozvody,svíčky,výměnu oleje a za jízdy neslyším motor, jezdím za pár korun, dojezd stále stejný 160km v létě. Nikdy už bych si nekoupil spalovák.
A proto mohu na dovolenou létat letadlem.
Tony

Citroën C5 Aircross: nový koncept hybridního SUV

Citroën C5 Aircross: nový koncept hybridního SUV

17. 9. 2018  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Víte, že prarodiče Andrého Citroënu pěstovali exotické ovoce? Odtud se vzalo jméno Citroën – což je holandský výraz pro Citrón. Tolik vzdělávání…

BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?

BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?

17. 9. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

iNext od BMW je prý odpovědí na otázku „Jak budeme cestovat v budoucnosti?“ Studie, která by se měla v roce…

Audi e-tron přináší službu e-tron charging service

Audi e-tron přináší službu e-tron charging service

14. 9. 2018  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (1)

Již v dohledné době Audi představí svůj první plně elektrický e-tron. Mělo by se tak stát 17. září na…

Mobilní zobrazení