ElektrickéVozy.cz

Dojezdy některých elektromobilů překonávají auta na benzín

  |  3 komentáře  |  autor: Pavel Kreuziger

Mnoho elektromobilů (myšleno osobních) má mezi jednotlivými „dotankováními“ zpravidla kratší dojezdy než auta na benzín, jenže jsou tu i modely, jejichž dojezdy jsou stejné a někdy dokonce i vyšší.

Samozřejmě jde jen o spekulativní průzkum, protože některá auta skutečně nelze poměřovat, nicméně v oblasti dojezdu dojdeme k zajímavým výsledkům. Například u vozidel vyrobených v loňském roce činí maximální dojezd zcela elektrického vozidla (tedy ne hybridu) 335 mil, tedy 539 km (Tesla Model S 100D). Minimální dojezd benzínového modelu na plnou nádrž pak činí 224 mil, tedy 360 km (Dodge Viper).

Vozidla poháněná palivovými články (v současné době jsou na americkém trhu tři modely) mají dojezdy blížící se maximálním dojezdům elektrických vozidel.

Plug-in hybridní automobily (PHEV) využívají kombinaci benzínu a elektřiny. Plně elektrický dojezd se u jednotlivých PHEV modelů výrazně liší, a celkový dojezd na benzín a elektřinu se pak pohybuje mezi 180 a 640 mílemi (290 až 1 030 km) pro vozidla modelového roku 2017.

Dojezdy elektromobilů se od jejich debutu na spotřebitelském trhu zvyšují, ovšem technologická vylepšení navyšují i dojezdy vozidel na benzín. U modelového roku 2017 byl medián dojezdu benzínových vozidel 418 mil (673 km), zatímco maximální dojezd činil téměř 800 mil (1 287 km), a to u Fordu F150 s volitelnou doplňkovou nádrží.

Zdroj: Electriccarsreport.com

ČLÁNKY:, , , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
karel
karel

Elektromobil aby ujel nějaké kilometry potřebuje optimální podmínky. Pokud mu dojde napětí, musí stát. Diesel jede kopec ne kopec na plný plyn bez ohledu na stav a povahu silnice. Elektromobil je jenom tendenční pokus, který nemá budoucnost. V dnešní době si jej kupují jen ti co mají snadno nabyté peníze. Vzhledem k pořizovací ceně, životnosti a ceně autobaterii, ceně a poruchovosti ostatních agregátů v něm si jej myslící člověk nekoupí. Ostatně poruchovost Tesly je dnes světoznámá a jako auto ojeté je neprodejná.

pravdomluvný
pravdomluvný

Milej Karle. Závist je hrozná věc! :)

Marshall
Marshall

Karel má pravdu, předsedo. I když to napsal trochu necitlivě vůči teslafandům, trefil podstatu problému. Elektrická autíčka všeobecně ohromují designem, vychytávkama, krouťákem a zrychlením (a oprávněně), ale většina lidí potřebuje auto aby se dostali z bodu A do bodu B, odvezli co je potřeba a nemuseli řešit přískoky od zásuvky k zásuvce. Tankuju JEDNOU MĚSÍČNĚ BĚHEM PĚTI MINUT. Když je přede mnou jen jedno auto, zajedu k jinému stojanu.. Vždycky mám minimálně půl nádrže v rezervě.

Takže vymyslete elektroauto, které bude mít takové vlastnosti a budu první, kdo si jej koupí. Hezký den všem.

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf designu společnosti Volkswagen Klaus Bischoff řekl, že při navrhování svých budoucích elektromobilů se automobilka inspiruje přístupem Applu. Podle Bischoffa je…

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

15. 2. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Automobilka Tesla se pochlubila, že za celou svou historii dokázala ve svých továrnách vyprodukovat již 300 000 elektromobilů. Počty prodaných…

Mobilní zobrazení