Dojezdy některých elektromobilů překonávají auta na benzín

Mnoho elektromobilů (myšleno osobních) má mezi jednotlivými „dotankováními“ zpravidla kratší dojezdy než auta na benzín, jenže jsou tu i modely, jejichž dojezdy jsou stejné a někdy dokonce i vyšší.

Samozřejmě jde jen o spekulativní průzkum, protože některá auta skutečně nelze poměřovat, nicméně v oblasti dojezdu dojdeme k zajímavým výsledkům. Například u vozidel vyrobených v loňském roce činí maximální dojezd zcela elektrického vozidla (tedy ne hybridu) 335 mil, tedy 539 km (Tesla Model S 100D). Minimální dojezd benzínového modelu na plnou nádrž pak činí 224 mil, tedy 360 km (Dodge Viper).

Vozidla poháněná palivovými články (v současné době jsou na americkém trhu tři modely) mají dojezdy blížící se maximálním dojezdům elektrických vozidel.

Plug-in hybridní automobily (PHEV) využívají kombinaci benzínu a elektřiny. Plně elektrický dojezd se u jednotlivých PHEV modelů výrazně liší, a celkový dojezd na benzín a elektřinu se pak pohybuje mezi 180 a 640 mílemi (290 až 1 030 km) pro vozidla modelového roku 2017.

Dojezdy elektromobilů se od jejich debutu na spotřebitelském trhu zvyšují, ovšem technologická vylepšení navyšují i dojezdy vozidel na benzín. U modelového roku 2017 byl medián dojezdu benzínových vozidel 418 mil (673 km), zatímco maximální dojezd činil téměř 800 mil (1 287 km), a to u Fordu F150 s volitelnou doplňkovou nádrží.

Zdroj: Electriccarsreport.com

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Dojezdy některých elektromobilů překonávají auta na benzín

Mnoho elektromobilů (myšleno osobních) má mezi jednotlivými „dotankováními“ zpravidla kratší dojezdy než auta na benzín, jenže jsou tu i modely, jejichž dojezdy jsou stejné a někdy dokonce i vyšší.

Samozřejmě jde jen o spekulativní průzkum, protože některá auta skutečně nelze poměřovat, nicméně v oblasti dojezdu dojdeme k zajímavým výsledkům. Například u vozidel vyrobených v loňském roce činí maximální dojezd zcela elektrického vozidla (tedy ne hybridu) 335 mil, tedy 539 km (Tesla Model S 100D). Minimální dojezd benzínového modelu na plnou nádrž pak činí 224 mil, tedy 360 km (Dodge Viper).

Vozidla poháněná palivovými články (v současné době jsou na americkém trhu tři modely) mají dojezdy blížící se maximálním dojezdům elektrických vozidel.

Plug-in hybridní automobily (PHEV) využívají kombinaci benzínu a elektřiny. Plně elektrický dojezd se u jednotlivých PHEV modelů výrazně liší, a celkový dojezd na benzín a elektřinu se pak pohybuje mezi 180 a 640 mílemi (290 až 1 030 km) pro vozidla modelového roku 2017.

Dojezdy elektromobilů se od jejich debutu na spotřebitelském trhu zvyšují, ovšem technologická vylepšení navyšují i dojezdy vozidel na benzín. U modelového roku 2017 byl medián dojezdu benzínových vozidel 418 mil (673 km), zatímco maximální dojezd činil téměř 800 mil (1 287 km), a to u Fordu F150 s volitelnou doplňkovou nádrží.

Zdroj: Electriccarsreport.com

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."