Dojezd 300 kilometrů za pět minut? V Číně jede souboj o rychlost nabíjení na plné obrátky

Matouš Vrchota
  • V Číně se na plné obrátky soupeří o nejrychlejší nabíječku
  • Projekt VREMT nyní nabízí výkon 600 kW
  • Dojezd 300 kilometrů má nabíječka doplnit během pěti minut
Ultra rychlé nabíjecí stanice VREMT společnosti Geely
Ultra rychlé nabíjecí stanice VREMT společnosti Geely

Výrobce Xpeng Motors nedávno prezentoval ultra rychlou nabíječkou, která je schopná doplnit energii pro dojezd 210 kilometrů během pouhých pěti minut. Nyní se projekt, patřící do čínské skupiny Geely s názvem VREMT, chlubí, že toho za stejnou dobu dokáže mnohem více. S informací přišel server CnEVPost.

Boj o nejrychlejší nabíjení

Společnost VREMT neboli Viridi E-mobility Technology Co Ltd minulý týden předvedla, že jejich technologie dokáže energii plnit výkonem až 600 kW. S takovou náloží umožní nabít za pět minut dojezd pro dalších 300 kilometrů. Prohlášení společnost zveřejnila na svém oficiálním účtu na síti WeChat.

Za úspěšným navýšením napětí i proudu v nabíječkách stojí pokročilé kapalinové chlazení mechanizmu. Celé řešení je navíc připraveno pro zahájení masové výroby. Ve vyjádření VREMT nesrovnává rychlost například s tankováním spalovacích vozidel, ale s délkou trvání jedné písničky.

Nabíjecí stanice Zeekr Geely
Nabíjecí stanice Zeekr Geely

Čtěte také: Elektromobil, který se nabije rychleji než váš telefon? Vědci tomu možná přišli na kloub


Budou se Zeekry nabíjet ještě rychleji?

Nejlépe má systém fungovat s mateřskou značkou elektromobilů Zeekr při použití nové bateriové technologie Qilin. Stanice mají navíc urychlit a zjednodušit cestu značky na trh. Technologie Qilin pochází z dílen CATL a slibuje běžný dojezd kolem jednoho tisíce kilometrů.

Větší baterie logicky znamenají delší čas potřebný pro jejich dobití. VREMT i jeho konkurent Xpeng se nás ale snaží přesvědčit o opaku.

Kdo bude podle vás nakonec ten, kdo bude mít větší podporu a úspěch u veřejnosti? Napište nám do komentářů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články