Bude nabíjení stejně rychlé jako tankování? Xpeng nabije 210 kilometrů dojezdu za 5 minut

  • Xpeng představil ultra rychlé nabíjení koncem minulého roku
  • Nyní začíná stanice S4 instalovat v největších čínských městech
  • Přednost dostanou města s velkým počtem objednávek nejnovějšího modelu G9
Nová rychlonabíjecí stanice od čínské společnosti

Nová rychlonabíjecí stanice od čínské společnosti | foto: Xpeng

Čínský výrobce elektrických vozidel i potřebné infrastruktury při příležitosti svého osmiletého výročí představil revoluční ultra rychlou nabíječku, která dokáže výrazným způsobem zkrátit dobu nabíjení. O projektu jsme již dříve informovali. Nyní došlo i reálnou prezentaci. Dojezd 210 kilometrů dokázala nabíječka doplnit během pěti minut.

Nabito 210 kilometrů dojezdu za pět minut!

Nabíječku s označením S4 ultra-fast oznámila společnost na konci minulého roku. Pracuje na 800V architektuře a špičkový výkon dosahuje hodnoty 480 kW. Pro účely demonstrace použili svůj nejnovější model elektromobilu Xpeng G9, který zatím jako jediný dokáže využít nejvíce z potenciálu nové nabíječky.

Podle videa (dole pod článkem) se zvedl dojezd vozidla o 210 kilometrů během neskutečných pěti minut. Před nabíjením byla baterie nabitá na 40 %. Počátek nabíjení probíhal při 150 kW. Během minuty ale naběhl výkon na 400 kW, nakonec stoupl ještě o 40 kW výše na konečných 440 kW při 700 V. Oproti jiným komerčně dostupným nabíječkám, tak získává Xpeng slušný náskok.

XPENG G9, nové SUV z Číny

Xpeng G9, nové SUV z Číny | foto: Xpeng


Čtěte také: Čínské elektromobily Xpeng míří do Evropy, ceny jsou vskutku ambiciózní


Tisící stojan přináší revoluční rychlost

První stojan tohoto typu umístila společnost v centru Sunac Mall v provincii Kuang-čou. Zároveň se stala jubilejní tisícím stojanem této společnosti. Aktuálně se společnost soustředí na deset měst s největší poptávkou po nejnovějším modelu Xpeng G9. V těchto městech a okolní dálniční síti chce mít automobilka do tří let dvě tisícovky ultra výkonných nabíječek.

S rozrůstající se podporou 800V architektury a vozy s větší kapacitou baterií by měly nové stanice výrazně ulehčit použití elektromobilů pro delší přesuny. Proces nabíjení se navíc časově velmi přiblíží běžnému tankování. V Evropě se zatím takhle rychlé nabíjení neplánuje, musíme si zatím vystačit s nejrychlejšími stojany poskytující výkon 350 kW.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Bude nabíjení stejně rychlé jako tankování? Xpeng nabije 210 kilometrů dojezdu za 5 minut

  • Xpeng představil ultra rychlé nabíjení koncem minulého roku
  • Nyní začíná stanice S4 instalovat v největších čínských městech
  • Přednost dostanou města s velkým počtem objednávek nejnovějšího modelu G9
Nová rychlonabíjecí stanice od čínské společnosti

Nová rychlonabíjecí stanice od čínské společnosti | foto: Xpeng

Čínský výrobce elektrických vozidel i potřebné infrastruktury při příležitosti svého osmiletého výročí představil revoluční ultra rychlou nabíječku, která dokáže výrazným způsobem zkrátit dobu nabíjení. O projektu jsme již dříve informovali. Nyní došlo i reálnou prezentaci. Dojezd 210 kilometrů dokázala nabíječka doplnit během pěti minut.

Nabito 210 kilometrů dojezdu za pět minut!

Nabíječku s označením S4 ultra-fast oznámila společnost na konci minulého roku. Pracuje na 800V architektuře a špičkový výkon dosahuje hodnoty 480 kW. Pro účely demonstrace použili svůj nejnovější model elektromobilu Xpeng G9, který zatím jako jediný dokáže využít nejvíce z potenciálu nové nabíječky.

Podle videa (dole pod článkem) se zvedl dojezd vozidla o 210 kilometrů během neskutečných pěti minut. Před nabíjením byla baterie nabitá na 40 %. Počátek nabíjení probíhal při 150 kW. Během minuty ale naběhl výkon na 400 kW, nakonec stoupl ještě o 40 kW výše na konečných 440 kW při 700 V. Oproti jiným komerčně dostupným nabíječkám, tak získává Xpeng slušný náskok.

XPENG G9, nové SUV z Číny

Xpeng G9, nové SUV z Číny | foto: Xpeng


Čtěte také: Čínské elektromobily Xpeng míří do Evropy, ceny jsou vskutku ambiciózní


Tisící stojan přináší revoluční rychlost

První stojan tohoto typu umístila společnost v centru Sunac Mall v provincii Kuang-čou. Zároveň se stala jubilejní tisícím stojanem této společnosti. Aktuálně se společnost soustředí na deset měst s největší poptávkou po nejnovějším modelu Xpeng G9. V těchto městech a okolní dálniční síti chce mít automobilka do tří let dvě tisícovky ultra výkonných nabíječek.

S rozrůstající se podporou 800V architektury a vozy s větší kapacitou baterií by měly nové stanice výrazně ulehčit použití elektromobilů pro delší přesuny. Proces nabíjení se navíc časově velmi přiblíží běžnému tankování. V Evropě se zatím takhle rychlé nabíjení neplánuje, musíme si zatím vystačit s nejrychlejšími stojany poskytující výkon 350 kW.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."