Bude nabíjení stejně rychlé jako tankování? Xpeng nabije 210 kilometrů dojezdu za 5 minut
- Xpeng představil ultra rychlé nabíjení koncem minulého roku
- Nyní začíná stanice S4 instalovat v největších čínských městech
- Přednost dostanou města s velkým počtem objednávek nejnovějšího modelu G9

Čínský výrobce elektrických vozidel i potřebné infrastruktury při příležitosti svého osmiletého výročí představil revoluční ultra rychlou nabíječku, která dokáže výrazným způsobem zkrátit dobu nabíjení. O projektu jsme již dříve informovali. Nyní došlo i reálnou prezentaci. Dojezd 210 kilometrů dokázala nabíječka doplnit během pěti minut.
Nabito 210 kilometrů dojezdu za pět minut!
Nabíječku s označením S4 ultra-fast oznámila společnost na konci minulého roku. Pracuje na 800V architektuře a špičkový výkon dosahuje hodnoty 480 kW. Pro účely demonstrace použili svůj nejnovější model elektromobilu Xpeng G9, který zatím jako jediný dokáže využít nejvíce z potenciálu nové nabíječky.
Podle videa (dole pod článkem) se zvedl dojezd vozidla o 210 kilometrů během neskutečných pěti minut. Před nabíjením byla baterie nabitá na 40 %. Počátek nabíjení probíhal při 150 kW. Během minuty ale naběhl výkon na 400 kW, nakonec stoupl ještě o 40 kW výše na konečných 440 kW při 700 V. Oproti jiným komerčně dostupným nabíječkám, tak získává Xpeng slušný náskok.

Čtěte také: Čínské elektromobily Xpeng míří do Evropy, ceny jsou vskutku ambiciózní
Tisící stojan přináší revoluční rychlost
První stojan tohoto typu umístila společnost v centru Sunac Mall v provincii Kuang-čou. Zároveň se stala jubilejní tisícím stojanem této společnosti. Aktuálně se společnost soustředí na deset měst s největší poptávkou po nejnovějším modelu Xpeng G9. V těchto městech a okolní dálniční síti chce mít automobilka do tří let dvě tisícovky ultra výkonných nabíječek.
S rozrůstající se podporou 800V architektury a vozy s větší kapacitou baterií by měly nové stanice výrazně ulehčit použití elektromobilů pro delší přesuny. Proces nabíjení se navíc časově velmi přiblíží běžnému tankování. V Evropě se zatím takhle rychlé nabíjení neplánuje, musíme si zatím vystačit s nejrychlejšími stojany poskytující výkon 350 kW.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.