Čínská automobilka Zeekr oznámila, že její připravovaný rodinný model Zeekr 009 bude používat novou technologii baterií Qilin a spolu s nimi i třetí generaci balíkové stavby baterií od společnosti CATL. Díky nim má elektrické MPV ujet na jedno nabití přes tisíc kilometrů.
Podle slov výrobce se má jednat o světově první elektrické luxusní MPV s dodáním na začátku příštího roku. O tom by se dalo spekulovat. Zdá se, že v čínském Zeekru neslyšeli o Volkswagenu ID.Buzz nebo Mercedes-Benz EQV. Nebo že by snad chystali skutečně něco odlišného?
Co se týče dojezdu, bude se jednat o prvenství v této kategorii. O tom není pochyb. Někteří nazývají vůz spíše vysokým crossoverem, my jsme stále více zastánci zažitého označení MPV. Posuďte vzhled vozu sami. Již na první pohled je viditelné, že prostor pro cestující bude skutečně bohatý. Nově zvolené technologie baterií mají vozu poskytnout dojezd minimálně o hodnotě jedné tisícovky kilometrů. To už je porce, kterou dosahují úspornější dieselové agregáty.
Čtěte také: V Evropě vyroste obří továrna na baterie. CATL ji postaví v Maďarsku
Nová verze technologie stavění baterie Cell-to-Pack společnosti CATL prý slibuje o 13 % více energie než baterie typu 4680, na které ve velkém přechází Tesla. Navíc technologicky dělá velký skok dopředu. Kde se aktuálně baterie spojují do modulů a následně do balíku neboli paketů, CATL modulární krok ruší a baterie se rovnou spojuje do paketů. To zlepšuje i celý management a tepelné nároky baterií.
Větších dojezdů bude jednodušší dosáhnout s touto technologií i u menších vozidel. Navíc umožní i další chemické složení mimo ověřené lithium-iontové. Mnoho partnerů má o technologii zájem, mezi nimi je i skupina HMG (Kia, Hyundai, Genesis).
Aktuálně ale má z nové technologie těžit především Zeekr. Tato společnost vznikla teprve před rokem jako prémiová a luxusní elektrická značka pod mateřskou automobilkou Geely. Prozatím se mají vozy Zeekru nabízet pouze v domácí Číně. Zahraniční expanze se zatím neplánuje.
Čínská automobilka Zeekr oznámila, že její připravovaný rodinný model Zeekr 009 bude používat novou technologii baterií Qilin a spolu s nimi i třetí generaci balíkové stavby baterií od společnosti CATL. Díky nim má elektrické MPV ujet na jedno nabití přes tisíc kilometrů.
Podle slov výrobce se má jednat o světově první elektrické luxusní MPV s dodáním na začátku příštího roku. O tom by se dalo spekulovat. Zdá se, že v čínském Zeekru neslyšeli o Volkswagenu ID.Buzz nebo Mercedes-Benz EQV. Nebo že by snad chystali skutečně něco odlišného?
Co se týče dojezdu, bude se jednat o prvenství v této kategorii. O tom není pochyb. Někteří nazývají vůz spíše vysokým crossoverem, my jsme stále více zastánci zažitého označení MPV. Posuďte vzhled vozu sami. Již na první pohled je viditelné, že prostor pro cestující bude skutečně bohatý. Nově zvolené technologie baterií mají vozu poskytnout dojezd minimálně o hodnotě jedné tisícovky kilometrů. To už je porce, kterou dosahují úspornější dieselové agregáty.
Čtěte také: V Evropě vyroste obří továrna na baterie. CATL ji postaví v Maďarsku
Nová verze technologie stavění baterie Cell-to-Pack společnosti CATL prý slibuje o 13 % více energie než baterie typu 4680, na které ve velkém přechází Tesla. Navíc technologicky dělá velký skok dopředu. Kde se aktuálně baterie spojují do modulů a následně do balíku neboli paketů, CATL modulární krok ruší a baterie se rovnou spojuje do paketů. To zlepšuje i celý management a tepelné nároky baterií.
Větších dojezdů bude jednodušší dosáhnout s touto technologií i u menších vozidel. Navíc umožní i další chemické složení mimo ověřené lithium-iontové. Mnoho partnerů má o technologii zájem, mezi nimi je i skupina HMG (Kia, Hyundai, Genesis).
Aktuálně ale má z nové technologie těžit především Zeekr. Tato společnost vznikla teprve před rokem jako prémiová a luxusní elektrická značka pod mateřskou automobilkou Geely. Prozatím se mají vozy Zeekru nabízet pouze v domácí Číně. Zahraniční expanze se zatím neplánuje.