V Evropě vyroste obří továrna na baterie. CATL ji postaví v Maďarsku
- Čínský výrobce baterií CATL expanduje na území Evropy
- Po továrně v Německu bude stavět závod i na území Maďarska
- Evropští zákazníci se dostanou rychleji k dodávkám baterií

Společnost CATL je dnes největším známým producentem baterií do elektrických vozidel. Jeho vedení oznámilo, že na území Maďarska postaví novou „giga“ továrnu pro dodávky svým zákazníkům, mezi které patří i BMW nebo Mercedes-Benz.
CATL je světovou jedničkou v produkci baterií
Historie společnost je vcelku nová a mnoho uživatelů nebo i fanoušků elektromobility netuší, odkud se zdánlivě najednou objevil tento gigant. Společnost Contemporary Amperex Technology Co. Limited je dnes známá především pod svojí zkratkou CATL. Během deseti let působnosti na trhu se stala jasným lídrem ve výrobě klíčových energetických součástí novodobých vozidel.
Firma pochází z Číny, a tak nebude pro nikoho překvapením, že když Tesla zahájila výrobu v Gigafactory Šanghaj, stal se CATL hlavním dodavatelem baterií. Toto partnerství pomohlo vyšvihnout Teslu a její místní továrnu na nejvyšší příčky ve velikosti a produkci elektrických vozidel. V posledních pár letech ale začala společnost expandovat i mimo Čínu. Tuto cestu zahájili v Evropě.

Čtěte také: CATL zřejmě odloží plány na výrobu baterií v USA. Na vině je americká návštěva Tchaj-wanu
Druhá továrna pro evropský trh
V Německu stojí první evropský závod a nyní se chystá stavba druhého. Pro ten si společnost CATL vybrala Maďarsko. U Debrecínu na východě země vyroste továrna s kapacitou výroby 100 GWh. Celkem se má jednat o investici ve výši 7,3 miliardy eur. Stavba by měla být zahájena ještě do konce letošního roku.
Primárním cílem je rozšířit síť evropských partnerů a zrychlit dodávky objednávek do okolních států. Mezi současné partnery patří automobilky BMW a Mercedes-Benz, baterie ale CATL dodává i pro skupiny Stellantis a Volkswagen.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.