Návštěva šéfky dolní komory amerického Kongresu Nancy Pelosiové na Tchaj-wanu může odložit plány společnosti CATL na výstavbu továrny na baterie v USA. Odtud by měly baterie proudit do Tesly a Fordu.
CATL je gigantický dodavatel baterií do elektromobilů se sídlem v Číně. Není to tak dávno, co jsme se dozvěděli, že CATL zvažuje postavení továrny na baterie v USA nebo Mexiku. Tyto baterie by pak čínská společnost poskytla Fordu a Tesle. Některé zdroje však naznačují, že kontroverzní návštěva předsedkyně Sněmovny reprezentantů Spojených států amerických Nancy Pelosiové na Tchaj-wanu může pozastavit tyto velkolepé plány.
Bohužel označila Čína tuto návštěvu za provokativní a CATL tak odsunul svoje oficiální rozhodnutí ohledně americké továrny, které mělo být zveřejněno tento měsíc, až na říjen. Ford ani Tesla se k věci zatím nevyjádřily.
Čtěte také: CATL slibuje nové baterie s vysokou energetickou hustotou
Čínský CATL je v současnosti největším výrobce baterií do elektromobilů na celém světě. Založen byl na konci roku 2011 a již od té doby se specializuje na lithium-iontové baterie.
V tuto chvíli se společnost chystá ke stavbě továrny na baterie s výrobní kapacitou až 40 GWh ročně na území Severní Ameriky. Ta by podle neověřených zdrojů měla být postavena v roce 2026. Uvidíme však, jak danou věc ovlivní současná situace.
Návštěva šéfky dolní komory amerického Kongresu Nancy Pelosiové na Tchaj-wanu může odložit plány společnosti CATL na výstavbu továrny na baterie v USA. Odtud by měly baterie proudit do Tesly a Fordu.
CATL je gigantický dodavatel baterií do elektromobilů se sídlem v Číně. Není to tak dávno, co jsme se dozvěděli, že CATL zvažuje postavení továrny na baterie v USA nebo Mexiku. Tyto baterie by pak čínská společnost poskytla Fordu a Tesle. Některé zdroje však naznačují, že kontroverzní návštěva předsedkyně Sněmovny reprezentantů Spojených států amerických Nancy Pelosiové na Tchaj-wanu může pozastavit tyto velkolepé plány.
Bohužel označila Čína tuto návštěvu za provokativní a CATL tak odsunul svoje oficiální rozhodnutí ohledně americké továrny, které mělo být zveřejněno tento měsíc, až na říjen. Ford ani Tesla se k věci zatím nevyjádřily.
Čtěte také: CATL slibuje nové baterie s vysokou energetickou hustotou
Čínský CATL je v současnosti největším výrobce baterií do elektromobilů na celém světě. Založen byl na konci roku 2011 a již od té doby se specializuje na lithium-iontové baterie.
V tuto chvíli se společnost chystá ke stavbě továrny na baterie s výrobní kapacitou až 40 GWh ročně na území Severní Ameriky. Ta by podle neověřených zdrojů měla být postavena v roce 2026. Uvidíme však, jak danou věc ovlivní současná situace.