CATL slibuje nové baterie s vysokou energetickou hustotou

Roman Macháč
  • Společnost CATL oznámila velkou novinku na globální konferenci o elektrických vozech
  • Podařilo se udělat průlom na poli solid-state baterií, které by mohly dosáhnout vysoké energetické hustoty
  • Na jejich vývoji pracují téměř 10 let a zdá se, že by brzy mohla přijít nová generace baterií
Baterie, ilustrační foto
Baterie, ilustrační foto

Na poslední globální konferenci o nových elektrických vozech se společnost CATL nechala slyšet, že přichází s novou generací solid-state baterií. Podle omezených informací z čínských zdrojů vyplývá, že by novinka mohla nabídnout energetickou hustotu přes 350 Wh/kg, což je významným milníkem v boji za šetření materiálů a zároveň snížení množství a hmotnosti celkových baterií. Dočkáme se skutečného výrobku nebo jde jen o sliby?

CATL baterie slibuje vysokou energetickou hustotu

Během konference proběhlo hned několik prohlášení. Krom baterií typu LFP a jejich nové strategie ohledně uložení ve voze se dostala řeč i na zmiňované solid-state baterky. Podle prezidenta oddělení osobních vozidel, Xiang Yanhuo, se můžeme brzy dočkat vysoké energetické hustoty, a to přes 350 Wh/kg. Tím však jeho řeč neskončila.


Čtěte také: V továrně čínského výrobce baterií CATL došlo k mohutné explozi


Výrobní linka společnosti CATL
Výrobní linka společnosti CATL

Co průmysl ještě čeká?

Dále pak uvedl, že průmysl výroby baterií čeká vyřešit klíčové technologické a procesní problémy, které jsou v rámci výrobního procesu neodmyslitelné. Jakmile budou tyto klíčové prvky vyřešeny, dokáže CATL nabídnout energetickou hustotu až 400 Wh/kg. Zatím není úplně jasné, co básník svými slovy přesně zamýšlel.

Xiang Yanhuo dále vysvětloval něco málo o jejich vývoji. Tvrdí, že se zkoumáním solid-state technologie firma CATL zaobírá už téměř deset let a během té doby vyhodnotili, že použití lithiového kovu jako záporného elektrodového materiálu je nejlepším směrem vývoje polovodičových baterií. Čínská firma je určitě na dobré stopě za bezpečnějšími a levnějšími elektromobily, jejichž cena nejvíce roste díky bateriím a vývoji.


Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články