Video, které při čtvrteční tragédii v Číně ve městě Ningxiang pohotově pořídili místní, mluví za vše. Byl to mohutný výbuch, při kterém byl na obloze vidět obří hřib na kilometry daleko.
Reuters uvádí, že k nehodě došlo v recyklační dílně Brunp Recycling Technology, která patří pod společnost CATL, jednoho z největších výrobců baterií pro elektromobily a jednoho z dodavatelů akumulátorů pro Teslu či Volkswagen.
V recyklační dílně – tedy nikoliv v továrně, kde by se vyráběly/kompletovaly nové baterie – se vyrábí ročně 15 tisíc tun chemických sloučenin pro katody baterií. Zatím není jasné, co nebo kdo problém způsobil, ale je jasné, že se v budově manipulovalo s nebezpečnými látkami.
Výsledkem je 1 mrtvý, 6 vážně zraněných a 14 lidí s lehkými zraněními. Požár se povedlo dostat rychle pod kontrolu, na místě zasahovalo 288 hasičů a 36 jednotek. Nehoda v Číně by neměla mít podle předběžného posouzení žádný větší dopad na výrobu a provoz firmy CATL ani na celý elektromobilový segment.
https://youtu.be/uAu8uJ9JoGI
Video, které při čtvrteční tragédii v Číně ve městě Ningxiang pohotově pořídili místní, mluví za vše. Byl to mohutný výbuch, při kterém byl na obloze vidět obří hřib na kilometry daleko.
Reuters uvádí, že k nehodě došlo v recyklační dílně Brunp Recycling Technology, která patří pod společnost CATL, jednoho z největších výrobců baterií pro elektromobily a jednoho z dodavatelů akumulátorů pro Teslu či Volkswagen.
V recyklační dílně – tedy nikoliv v továrně, kde by se vyráběly/kompletovaly nové baterie – se vyrábí ročně 15 tisíc tun chemických sloučenin pro katody baterií. Zatím není jasné, co nebo kdo problém způsobil, ale je jasné, že se v budově manipulovalo s nebezpečnými látkami.
Výsledkem je 1 mrtvý, 6 vážně zraněných a 14 lidí s lehkými zraněními. Požár se povedlo dostat rychle pod kontrolu, na místě zasahovalo 288 hasičů a 36 jednotek. Nehoda v Číně by neměla mít podle předběžného posouzení žádný větší dopad na výrobu a provoz firmy CATL ani na celý elektromobilový segment.
https://youtu.be/uAu8uJ9JoGI