Dlouhé nabíjení u Lidlu přišlo muže pěkně draho, nestihl přitom nabít ani z poloviny
- Nový majitel elektromobilu si chtěl nabít svého miláčka u britského Lidlu
- Bohužel neměl zrovna pozitivní zkušenost a po týdnu ho navíc překvapila pokuta
- Majitel ji dostal za překročení povolené doby stání u nabíječky

Majitel nového elektromobilu varuje ostatní řidiče ohledně veřejných nabíječek umístěných u supermarketů poté, co mu byla naúčtována pokuta. Max Wilkinson se zastavil na nákup v obchodě Lidl ve britském městě Cheltenham a dal si dobíjet svůj Mini Countryman. Následně ho čekalo několik nemilých překvapení.
Dlouhé nabíjení odměněno pokutou
Prvním překvapením bylo, když se majitel vrátil po dvou hodinách k vozu, že byl nabitý pouze z poloviny. Bohužel nemá v místě svého bydliště možnost nabíjení, a tak chtěl využít této možnosti u nedalekého obchodu. Z nákupů tedy odjížděl vcelku zklamaný. Další překvapení ho čekalo o týden později v poštovní schránce.
Byla mu vyměřena pokuta ve výši 90 britských liber (2 600 korun) za překročení doby povolené k nabíjení vozu. Ta je u daného obchodu stanovena na 90 minut a týká se všech návštěvníků bez rozdílu pohonu vozu. Max pokutu nijak nerozporoval, uhradil ji, ale je nyní velmi zmatený. Proč mají elektrovozy limit na nabíjení 90 minut, když nemají ani jistotu, že se jejich vůz za tuto dobu nabije do plna?

Čtěte také: Pražská energetika zveřejnila nový ceník nabíjení. Kolik zaplatíte od 1. dubna 2022?
Na AC nabíjení 90 minut nestačí
Sám Max Wilkinson prohlásil: „Pokutu jsem uhradil, byla mi udělena oprávněně. Nicméně mi přijde nelogické, že na toto omezení doplatí většina majitelů elektromobilů a hybridů. Nemají tak možnost nabít svůj vůz dostatečně do plné kapacity.”
Jedním řešením by mělo být upřesnění podmínek pro použití stanice přímo v aplikaci poskytovatele. Majiteli to jen potvrzuje aktuální situaci, že jeho oblast potřebuje nutně posílit dobíjecí infrastrukturu. „Lidé ukázali, že chtějí svá “špinavá” spalovací vozidla vyměnit za elektrická. Současně dostupná nabídka nabíječek je ale nedostatečná,“ dodatečně prohlásil.
Společnost Lidl se k záležitosti také vyjádřila. Dohromady investovali již přes 25 milionů liber do nabíjecích míst pro elektromobily od roku 2017 a zavázali se k dalšímu rychlému postupu. Celkem se má do konce letošního roku navýšit počet nabíječek u 300 obchodů. To jsou čísla týkající se britského trhu. Jako bonus nabízí svým zákazníkům zvýhodněnou cenu nabíjení za 26 centů za jednu kilowatthodinu. V přepočtu se jedná zhruba o 7,5 korun.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.