Další oběť elektromobility? Volkswagen Golf se zřejmě nedočká svého nástupce

Zdeněk Buček
  • Současná generace Volkswagenu Golf by mohla být tou poslední
  • V rozhovoru to prozradil nový šéf automobilky Thomas Schäfer
  • Prý se nevyplatí vyvíjet nové auto, když se na trhu příliš dlouho neohřeje
Volkswagen Golf 8. generace
Volkswagen Golf 8. generace

Nejprodávanější auto Evropy se zřejmě nedočká své další generace. Ta současná, s pořadovým číslem osm, by tak byla tou poslední. Připustil to šéf automobilky Volkswagen Thomas Schäfer v rozhovoru pro německý deník Die Welt.

Současná generace Volkswagenu Golf je zřejmě poslední

Uvidíme, jestli se vůbec vyplatí vyvíjet nové auto, které v nabídce nevydrží dalších sedm nebo osm let,“ odpověděl Schäfer v otázce ohledně budoucnosti Volkswagenu Golf. Spalovací modely jsou ohroženy hned z několika směrů. Jednak normou Euro 7 v roce 2025 a pak také samotným zákazem prodeje spalovacích aut od roku 2035.

Právě nová emisní norma by podle šéfa Volkswagenu mohla výrazně prodražit konvenční vozy, konkrétně o 3 až 5 tisíc eur, tedy v přepočtu zhruba 74 až 123 tisíc korun. To může zasadit Golfu poslední ránu. Současná generace se sice nabízí i s plug-in hybridním pohonem, prim ale stále hrají klasické spalovací motory.

Elektromobil Volkswagen ID.3
Elektromobil Volkswagen ID.3

Čtěte také: Zlevnění elektromobilů? Volkswagen našel lék, který se nemusí všem líbit


Golf asi nebude jediným posledním modelem

V současnosti už automobilka disponuje podobným vozem s elektrickým pohonem a to modelem ID.3. Ten si letos za prvních 6 měsíců našel místo u 17 tisíc zákazníků, zatímco nového Golfu se prodalo 89 tisíc kusů, vyplývá to ze statistik Jato Dynamics.

Případná devátá generace Volkswagenu Golf by měla přijít kolem roku 2026, počítáme-li cyklus vozu na 6 let. Jestli ale bude vzhledem k jeho budoucí ceně vůbec atraktivní pro zákazníky, zůstává otázkou, jelikož Schäfer také uvedl, že nepočítá s tím, že by spalovací motory byly ve střednědobém horizontu cenově výhodnou alternativou k elektromobilům.

V případě vysoké cenovky by se tak automobilce nejspíše ani nevyplatilo novou generaci Golfu uvádět na trh. Rozhodnutí podle Thomase Schäfera přijde během následujících 12 měsíců.

Golf ale není jedinou možnou „obětí elektromobility“. Už víme, že nový Passat bude dostupný jen v karoserii kombi a místo sedanu se na trh dostane plně elektrický model ID.7. Pracuje se i na bezemisní alternativě Pola, ten by měl přijít na trh v roce 2025 s cenovkou kolem 25 tisíc eur. Tento elektromobil pak vznikne i pod křídly domácí Škody a španělské automobilky Cupra. Tam se zřejmě bude jednat o model UrbanRebel.


Autor článku

Zdeněk Buček - Redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz. Sepsal celkem 243 článků.


Komentáře


Nejnovější články