Dnes brzy ráno se ministři životního prostředí po více než patnáctihodinovém jednání shodli na reformě trhu s emisními povolenkami či normě, která prakticky znemožňuje prodej nových aut se spalovacími motory od roku 2035.
Konečnou podobu všech norem budou jednotlivé členské státy dojednávat během půlročního českého předsednictví, které začíná v pátek 1. července. Po celodenním jednání ministři členských zemí schválili pět návrhů z balíku, který před rokem předložila Evropská komise ve snaze dovést Evropskou unii ke splnění nového klimatického závazku.
Balíček je též známí pod pojmem Fit for 55. Ten má za cíl snížit emise skleníkových plynu EU do roku 2030 nejméně o 55 % oproti hodnotám z roku 1990.
Čtěte také: Kterým značkám teče do bot? Podívejte se, jaké mají emise výrobci aut v Česku!
Schválení výrazného zpoplatnění jakýchkoli emisí skleníkových plynů z nově prodaných aut od roku 2035, které je prakticky vnímáno jako jejich zákaz, prošlo i přes odpor několika států včetně Itálie či Slovenska.
V roce 2035 tak zcela neskončí prodej aut se spalovacími motory, ale za předpokladu, že je bude pohánět čisté alternativní palivo. V tomto případě například syntetické palivo, které je v současné době stále ve fázi testování a velmi omezené výroby.
Dnes brzy ráno se ministři životního prostředí po více než patnáctihodinovém jednání shodli na reformě trhu s emisními povolenkami či normě, která prakticky znemožňuje prodej nových aut se spalovacími motory od roku 2035.
Konečnou podobu všech norem budou jednotlivé členské státy dojednávat během půlročního českého předsednictví, které začíná v pátek 1. července. Po celodenním jednání ministři členských zemí schválili pět návrhů z balíku, který před rokem předložila Evropská komise ve snaze dovést Evropskou unii ke splnění nového klimatického závazku.
Balíček je též známí pod pojmem Fit for 55. Ten má za cíl snížit emise skleníkových plynu EU do roku 2030 nejméně o 55 % oproti hodnotám z roku 1990.
Čtěte také: Kterým značkám teče do bot? Podívejte se, jaké mají emise výrobci aut v Česku!
Schválení výrazného zpoplatnění jakýchkoli emisí skleníkových plynů z nově prodaných aut od roku 2035, které je prakticky vnímáno jako jejich zákaz, prošlo i přes odpor několika států včetně Itálie či Slovenska.
V roce 2035 tak zcela neskončí prodej aut se spalovacími motory, ale za předpokladu, že je bude pohánět čisté alternativní palivo. V tomto případě například syntetické palivo, které je v současné době stále ve fázi testování a velmi omezené výroby.