Oproti loňskému roku přichází tvrdé vystřízlivění. Centrum dopravního výzkumu (CDV) zveřejnilo každoroční studii ve které jsou měřeny emise CO2 dvaceti nejregistrovanějším značkám v České republice a výsledky nejsou vůbec potěšující. Hned několik faktorů přispělo k více než 12% nárůstu produkce výfukových plynů. Co prudkému zvýšení předcházelo a jaká jediná automobilka dokázala meziročně emise snížit?
Takový nárůst čekal málokdo, minulý rok klesla křivka grafu o 6,2 %, aby mohla rok na to vyskočit o rekordních 12,4 %. Hlavním důvodem prudkého nárůstu je především trvající nedostatek čipů, který nutí automobilky zaměřovat se hlavně na dražší, výdělečnější modely.
Ve většině případů dražší rovná se větší, a tak meziroční nárůst zaznamenal i prodej SUV, tržní podíl stoupl z 35 % na 43 %. A pochopitelně čím větší a silnější vozy, tím větší produkce emisí CO2.
Prvním rokem se také používá metoda měření RDE (Real Driving Emissions), která by se měla více přiblížit reálné jízdě v běžném provozu. Tento nový způsob měření tak nově bere ohled na členitý terén, časté zastavování v městech, těžší náklad a několik dalších faktorů.
Nepřehlédněte: V Česku to na elektromobilovou revoluci nevypadá! Prodeje za loňský rok jsou žalostné
Celkovým vítězem měření se stalo Suzuki se 118 g/km. V těsném závěsu se poté držely automobilky Renault a Opel. Krásné čtvrté místo obsadila Škoda, která se zároveň pyšní titulem nejprodávanější značky v České republice se 34% tržním podílem. Mladoboleslavská automobilka skončila s výsledkem 128 g/km, což je o 15 % více než minulý rok.
Nenechte se ale zmást, žádné automobilce, kromě jediné, se meziročně emise snížit nepodařilo. Třeba takový Nissan zaznamenal oproti minulému roku nárůst dokonce 22 %. Jediné Mitsubishi se může radovat z meziročního posunu. Japonská automobilka se chlubí 7% poklesem, přesto se ale umístila až na 13. příčce. Vůbec nejméně ekologickou se stala německá Audi, která je schopná průměrně vyprodukovat 178 g/km.
Oproti loňskému roku přichází tvrdé vystřízlivění. Centrum dopravního výzkumu (CDV) zveřejnilo každoroční studii ve které jsou měřeny emise CO2 dvaceti nejregistrovanějším značkám v České republice a výsledky nejsou vůbec potěšující. Hned několik faktorů přispělo k více než 12% nárůstu produkce výfukových plynů. Co prudkému zvýšení předcházelo a jaká jediná automobilka dokázala meziročně emise snížit?
Takový nárůst čekal málokdo, minulý rok klesla křivka grafu o 6,2 %, aby mohla rok na to vyskočit o rekordních 12,4 %. Hlavním důvodem prudkého nárůstu je především trvající nedostatek čipů, který nutí automobilky zaměřovat se hlavně na dražší, výdělečnější modely.
Ve většině případů dražší rovná se větší, a tak meziroční nárůst zaznamenal i prodej SUV, tržní podíl stoupl z 35 % na 43 %. A pochopitelně čím větší a silnější vozy, tím větší produkce emisí CO2.
Prvním rokem se také používá metoda měření RDE (Real Driving Emissions), která by se měla více přiblížit reálné jízdě v běžném provozu. Tento nový způsob měření tak nově bere ohled na členitý terén, časté zastavování v městech, těžší náklad a několik dalších faktorů.
Nepřehlédněte: V Česku to na elektromobilovou revoluci nevypadá! Prodeje za loňský rok jsou žalostné
Celkovým vítězem měření se stalo Suzuki se 118 g/km. V těsném závěsu se poté držely automobilky Renault a Opel. Krásné čtvrté místo obsadila Škoda, která se zároveň pyšní titulem nejprodávanější značky v České republice se 34% tržním podílem. Mladoboleslavská automobilka skončila s výsledkem 128 g/km, což je o 15 % více než minulý rok.
Nenechte se ale zmást, žádné automobilce, kromě jediné, se meziročně emise snížit nepodařilo. Třeba takový Nissan zaznamenal oproti minulému roku nárůst dokonce 22 %. Jediné Mitsubishi se může radovat z meziročního posunu. Japonská automobilka se chlubí 7% poklesem, přesto se ale umístila až na 13. příčce. Vůbec nejméně ekologickou se stala německá Audi, která je schopná průměrně vyprodukovat 178 g/km.