Kterým značkám teče do bot? Podívejte se, jaké mají emise výrobci aut v Česku!

  • Každoroční srovnání vyprodukovaných emisí je tu!
  • Meziroční nárůst činí více než 12 %, na vině je hned několik faktorů
  • Nejekologičtější automobilkou se stalo Suzuki, opačný pól zaujalo Audi
Fosilní palivo během spalování v plném proudu

Výsledky nového měření nejsou vůbec pozitivní, ilustrační

Oproti loňskému roku přichází tvrdé vystřízlivění. Centrum dopravního výzkumu (CDV) zveřejnilo každoroční studii ve které jsou měřeny emise CO2 dvaceti nejregistrovanějším značkám v České republice a výsledky nejsou vůbec potěšující. Hned několik faktorů přispělo k více než 12% nárůstu produkce výfukových plynů. Co prudkému zvýšení předcházelo a jaká jediná automobilka dokázala meziročně emise snížit?

Rekordní skok v nárůstu emisí CO2

Takový nárůst čekal málokdo, minulý rok klesla křivka grafu o 6,2 %, aby mohla rok na to vyskočit o rekordních 12,4 %. Hlavním důvodem prudkého nárůstu je především trvající nedostatek čipů, který nutí automobilky zaměřovat se hlavně na dražší, výdělečnější modely.

Ve většině případů dražší rovná se větší, a tak meziroční nárůst zaznamenal i prodej SUV, tržní podíl stoupl z 35 % na 43 %. A pochopitelně čím větší a silnější vozy, tím větší produkce emisí CO2.

Prvním rokem se také používá metoda měření RDE (Real Driving Emissions), která by se měla více přiblížit reálné jízdě v běžném provozu. Tento nový způsob měření tak nově bere ohled na členitý terén, časté zastavování v městech, těžší náklad a několik dalších faktorů.

Tabulka vyprodukovaných emisí

Tabulka průměrně vyprodukovaných emisí | foto: CDV


Nepřehlédněte: V Česku to na elektromobilovou revoluci nevypadá! Prodeje za loňský rok jsou žalostné


Které automobilky dopadly nejlépe a které totálně propadly?

Celkovým vítězem měření se stalo Suzuki se 118 g/km. V těsném závěsu se poté držely automobilky Renault a Opel. Krásné čtvrté místo obsadila Škoda, která se zároveň pyšní titulem nejprodávanější značky v České republice se 34% tržním podílem. Mladoboleslavská automobilka skončila s výsledkem 128 g/km, což je o 15 % více než minulý rok.

Nenechte se ale zmást, žádné automobilce, kromě jediné, se meziročně emise snížit nepodařilo. Třeba takový Nissan zaznamenal oproti minulému roku nárůst dokonce 22 %. Jediné Mitsubishi se může radovat z meziročního posunu. Japonská automobilka se chlubí 7% poklesem, přesto se ale umístila až na 13. příčce. Vůbec nejméně ekologickou se stala německá Audi, která je schopná průměrně vyprodukovat 178 g/km.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kterým značkám teče do bot? Podívejte se, jaké mají emise výrobci aut v Česku!

  • Každoroční srovnání vyprodukovaných emisí je tu!
  • Meziroční nárůst činí více než 12 %, na vině je hned několik faktorů
  • Nejekologičtější automobilkou se stalo Suzuki, opačný pól zaujalo Audi
Fosilní palivo během spalování v plném proudu

Výsledky nového měření nejsou vůbec pozitivní, ilustrační

Oproti loňskému roku přichází tvrdé vystřízlivění. Centrum dopravního výzkumu (CDV) zveřejnilo každoroční studii ve které jsou měřeny emise CO2 dvaceti nejregistrovanějším značkám v České republice a výsledky nejsou vůbec potěšující. Hned několik faktorů přispělo k více než 12% nárůstu produkce výfukových plynů. Co prudkému zvýšení předcházelo a jaká jediná automobilka dokázala meziročně emise snížit?

Rekordní skok v nárůstu emisí CO2

Takový nárůst čekal málokdo, minulý rok klesla křivka grafu o 6,2 %, aby mohla rok na to vyskočit o rekordních 12,4 %. Hlavním důvodem prudkého nárůstu je především trvající nedostatek čipů, který nutí automobilky zaměřovat se hlavně na dražší, výdělečnější modely.

Ve většině případů dražší rovná se větší, a tak meziroční nárůst zaznamenal i prodej SUV, tržní podíl stoupl z 35 % na 43 %. A pochopitelně čím větší a silnější vozy, tím větší produkce emisí CO2.

Prvním rokem se také používá metoda měření RDE (Real Driving Emissions), která by se měla více přiblížit reálné jízdě v běžném provozu. Tento nový způsob měření tak nově bere ohled na členitý terén, časté zastavování v městech, těžší náklad a několik dalších faktorů.

Tabulka vyprodukovaných emisí

Tabulka průměrně vyprodukovaných emisí | foto: CDV


Nepřehlédněte: V Česku to na elektromobilovou revoluci nevypadá! Prodeje za loňský rok jsou žalostné


Které automobilky dopadly nejlépe a které totálně propadly?

Celkovým vítězem měření se stalo Suzuki se 118 g/km. V těsném závěsu se poté držely automobilky Renault a Opel. Krásné čtvrté místo obsadila Škoda, která se zároveň pyšní titulem nejprodávanější značky v České republice se 34% tržním podílem. Mladoboleslavská automobilka skončila s výsledkem 128 g/km, což je o 15 % více než minulý rok.

Nenechte se ale zmást, žádné automobilce, kromě jediné, se meziročně emise snížit nepodařilo. Třeba takový Nissan zaznamenal oproti minulému roku nárůst dokonce 22 %. Jediné Mitsubishi se může radovat z meziročního posunu. Japonská automobilka se chlubí 7% poklesem, přesto se ale umístila až na 13. příčce. Vůbec nejméně ekologickou se stala německá Audi, která je schopná průměrně vyprodukovat 178 g/km.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."