Další emisní skandál? Mercedes-Benz čelí obvinění ze závažných podvodů

Martin Hájek
  • Mercedes-Benz čelí nařčení z manipulace s emisními testy
  • Testy některých dieselových motorů totiž údajně neodpovídají realitě
  • Podobným obviněním již skupina Daimler čelila i v minulosti
Fosilní palivo během spalování v plném proudu
Fosilní palivo během spalování v plném proudu

Německá organizace Deutsche Umwelthilfe nedávno publikovala zprávu, ve které obviňuje automobilku Mercedes-Benz z údajného podvádění při emisních testech. Podle agentury automobilka využívá speciální zařízení, která při testech pomáhají dosáhnout nižších emisních hodnot, a ty tak neodpovídají realitě. Jedná se především o vozy s přeplňovaným naftovým motorem.

Podvádí Mercedes-Benz s emisemi?

Organizace DUH prověřovala luxusní sedan Mercedes-Benz E350d Bluetec z roku 2016. Během testu zaregistrovala náhlý nárůst nebezpečných NOx plynů o 500 % oproti normálu. Vozidlo by přitom mělo splňovat normu Euro 6, která povoluje vypouštění 80 mg těchto plynů na jeden ujetý kilometr, což tak sedan samozřejmě nesplnil. Je logické, že problém se pravděpodobně netýká pouze tohoto konkrétního modelu, ale všech vozů se stejnou pohonnou jednotkou.

Nařčení se týká některých sedanů s naftovým pohonem
Nařčení se týká některých sedanů s naftovým pohonem

Čtěte také: Mercedes-Benz představil kompletní elektrickou strategii. Spalováky už nečekejte!


Daimler podobným obviněním nečelí poprvé

Již v minulosti měla mateřská společnost Daimler s emisními testy problémy. Po vyšetřování německým Federálním úřadem pro motorovou dopravu bylo nutné svolat více než třičtvrtě milionu vozů s naftovým pohonem. Důvodem bylo nalezení neautorizovaných součástek u aut se čtyřválcovým diesel motorem a filtrem SCR, tedy využívajících kapalinu AdBlue pro snížení množství škodlivých emisí.

V té době Daimler argumentoval, že automobilky mají povoleno vypnout tyto filtry, aby byla prodloužena životnost motoru. Společnost tak obcházela regulace a výfukové plyny se v testech zdály čistší, než tomu bylo ve skutečnosti.

Podle DUH by se nyní v sedanu E350d mělo nacházet šest odpojovacích zařízení, ovládajících SCR filtr. V určitých případech tak dochází k omezení přívodu kapaliny AdBlue a zvýšení emisí. Dvě ze součástek také údajně ovlivňují cirkulační systém výfukových plynů šestiválcového motoru.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články