Na český trh míří nová, čtvrtá generace Citroenu C3, která je vůbec poprvé k dispozici také s čistě elektrickým pohonem. Když vloni na podzim automobilka představovala tuto novinku, mluvila o velice levném elektromobilu, který si bude moci dovolit každý. Realita je zatím trochu jiná.
Na slíbený ultralevný elektromobil si ještě budeme muset počkat, což nám bylo řečeno již v loňském roce. Úplně základní verze Citroenu e-C3 s dojezdem 200 km má totiž dorazit až v roce 2025. Přednost dostala vyšší verze s delším dojezdem, a to až 320 km dle WLTP (44kWh baterie).
Zatímco nejlevnější elektrický Citroen e-C3 pořídíte od 630 tisíc korun, resp. od 610 tisíc v případě výkupu starého vozu, základní spalovací verzi Citroenu C3 můžete mít již od 345 tisíc korun. A to je brutální rozdíl. Na druhou stranu, elektrické provedení má své výhody, jako je tišší provoz, či nižší provozní náklady.
Možná i proto se nový Citroen C3 na baterky vyplatí především v souvislosti se získáním státní dotace ve výši až 200 tisíc korun. Pak můžete mít Citroen e-C3 již od 410 tisíc korun, pokud nebudeme počítat, že něco vám v úvěru, který je v případě nových dotací podmínkou, také něco „sežere“.
Čtěte také: Zlomový okamžik se blíží. Výroba elektroaut zlevní a začnou se dít věci
V Česku je nový Citroen C3 k objednání, a to ve dvou výbavových stupních: YOU a MAX. V případě elektromobilu Citroen e-C3 seženete základní YOU za cenu 630 tisíc korun (s akční cenou při výkupu starého vozu 610 tisíc korun), vyšší MAX potom za cenu 715 tisíc (s akční cenou při výkupu starého vozu 695 tisíc korun). Chystaná verze s kratším dojezdem 200 km, která dorazí v roce 2025, by se podle našich odhadů mohla přiblížit k hranici 500 tisíc korun.
Pokud jde o specifikace, Citroen e-C3 disponuje 83kW/120 Nm elektromotorem, se kterým zrychlí na stovku za 11 sekund a dokáže jet maximálně 132 km/h (což jsou horší hodnoty, než u spalovacích verzí nové C3, která dá stovku za 10,6 sekundy a max. rychlost má 183 km/h). Auto na baterky tedy není žádným sprinterem. Základem je 7,4kW (AC) palubní nabíječka, za příplatek 15 tisíc můžete mít i rychlejší 11kW (AC) palubní nabíječku. Standardem je rychlonabíjení (DC) s výkonem 100 kW, kdy dobití z 20 na 80 % má zabrat 26 minut.
Elektrický Citroen C3 se vyrábí na Slovensku v Trnavě. Záruka na baterii je jako u jiných aut, a to 8 let či 160 tisíc kilometrů na zachování alespoň 70 % původní kapacity baterie podle toho, co nastane dříve.
Na český trh míří nová, čtvrtá generace Citroenu C3, která je vůbec poprvé k dispozici také s čistě elektrickým pohonem. Když vloni na podzim automobilka představovala tuto novinku, mluvila o velice levném elektromobilu, který si bude moci dovolit každý. Realita je zatím trochu jiná.
Na slíbený ultralevný elektromobil si ještě budeme muset počkat, což nám bylo řečeno již v loňském roce. Úplně základní verze Citroenu e-C3 s dojezdem 200 km má totiž dorazit až v roce 2025. Přednost dostala vyšší verze s delším dojezdem, a to až 320 km dle WLTP (44kWh baterie).
Zatímco nejlevnější elektrický Citroen e-C3 pořídíte od 630 tisíc korun, resp. od 610 tisíc v případě výkupu starého vozu, základní spalovací verzi Citroenu C3 můžete mít již od 345 tisíc korun. A to je brutální rozdíl. Na druhou stranu, elektrické provedení má své výhody, jako je tišší provoz, či nižší provozní náklady.
Možná i proto se nový Citroen C3 na baterky vyplatí především v souvislosti se získáním státní dotace ve výši až 200 tisíc korun. Pak můžete mít Citroen e-C3 již od 410 tisíc korun, pokud nebudeme počítat, že něco vám v úvěru, který je v případě nových dotací podmínkou, také něco „sežere“.
Čtěte také: Zlomový okamžik se blíží. Výroba elektroaut zlevní a začnou se dít věci
V Česku je nový Citroen C3 k objednání, a to ve dvou výbavových stupních: YOU a MAX. V případě elektromobilu Citroen e-C3 seženete základní YOU za cenu 630 tisíc korun (s akční cenou při výkupu starého vozu 610 tisíc korun), vyšší MAX potom za cenu 715 tisíc (s akční cenou při výkupu starého vozu 695 tisíc korun). Chystaná verze s kratším dojezdem 200 km, která dorazí v roce 2025, by se podle našich odhadů mohla přiblížit k hranici 500 tisíc korun.
Pokud jde o specifikace, Citroen e-C3 disponuje 83kW/120 Nm elektromotorem, se kterým zrychlí na stovku za 11 sekund a dokáže jet maximálně 132 km/h (což jsou horší hodnoty, než u spalovacích verzí nové C3, která dá stovku za 10,6 sekundy a max. rychlost má 183 km/h). Auto na baterky tedy není žádným sprinterem. Základem je 7,4kW (AC) palubní nabíječka, za příplatek 15 tisíc můžete mít i rychlejší 11kW (AC) palubní nabíječku. Standardem je rychlonabíjení (DC) s výkonem 100 kW, kdy dobití z 20 na 80 % má zabrat 26 minut.
Elektrický Citroen C3 se vyrábí na Slovensku v Trnavě. Záruka na baterii je jako u jiných aut, a to 8 let či 160 tisíc kilometrů na zachování alespoň 70 % původní kapacity baterie podle toho, co nastane dříve.