Určitě jste již slyšeli o čínské značce vozidel Geely. Jedná se velmi populární značku na domácím trhu, i když nejvíce ji můžete znát jako stoprocentního vlastníka automobilky Volvo. Jeho elektrická dceřinná společnost Zeekr se po úspěšném startu v loňském roce zaměřila na stanovení cílů pro letošní rok.
Plán se může zdát být na takovou mladou automobilku vcelku ambiciózní. Během roku 2022 chce vyrobit a prodat 70 tisíc kusů svého zatím jediného elektromobilu Zeekr 001. Ten se nabízí ve třech provedeních. Do roku 2025 chce pak značka uvést na trh další čtyři modely.
Vedení společnosti myslí i na expanzi na zahraniční trhy. Tím prvním bude Evropa, nebo alespoň vybrané země. Vozy by se tu měly začít nabízet začátkem roku 2023. Jelikož čínský trh je již nyní velmi bohatý na nejrůznější elektromobily, Zeekr se chce zaměřit převážně na export.
Postupně chce dosáhnout ročních prodejů přes 100 tisíc vozů, a to už do roku 2025. S přihlédnutím k poptávce i na domácím trhu pak mají prodejní čísla dosahovat několika stovek tisíců. Jaké jsou výhledy pro Evropu tedy víme. Co je však zatím neznámé, je případná expanze na americký trh. Není jisté, zda mateřská automobilka Zeekeru povolí vstup na americký trh.
V současné chvíli zde totiž skupinu Geely zastupují značky Volvo a Polestar. Mohly by tak pro sebe vytvořit nebezpečnou konkurenci. Vše ale ještě není zamítnuto. Přepravní projekt Waymo totiž nedávno pro americký trh představil autonomní elektromobil právě pod názvem Zeekr EV. Uvidíme, jakým směrem se bude tato záležitost vyvíjet.
Čtěte také: Geely hodlá vytvořit značku Zeekr, která sesadí čínskou Teslu z trůnu
Zeekr 001 se bude prodávat ve třech variantách. S pohonem zadních kol se bude nabízet baterie s kapacitou 100 kWh a dojezdem přes 700 km. Pohánět jej bude jeden motor o síle 200 kW při 384 Nm.
U pohonu všech čtyř kol budete moci vybírat ze slabší baterie o kapacitě 86 kWh s dojezdem 526 km a duálním motorem o výkonu 400 kW (768 Nm), nebo z nejsilnější varianty se 100 kWh baterií se stejným duálním motorem o dojezdu 600 km. Nabíjení rychlým stejnosměrným proudem dodá za 30 minut energii na dalších 120 kilometrů jízdy.
Určitě jste již slyšeli o čínské značce vozidel Geely. Jedná se velmi populární značku na domácím trhu, i když nejvíce ji můžete znát jako stoprocentního vlastníka automobilky Volvo. Jeho elektrická dceřinná společnost Zeekr se po úspěšném startu v loňském roce zaměřila na stanovení cílů pro letošní rok.
Plán se může zdát být na takovou mladou automobilku vcelku ambiciózní. Během roku 2022 chce vyrobit a prodat 70 tisíc kusů svého zatím jediného elektromobilu Zeekr 001. Ten se nabízí ve třech provedeních. Do roku 2025 chce pak značka uvést na trh další čtyři modely.
Vedení společnosti myslí i na expanzi na zahraniční trhy. Tím prvním bude Evropa, nebo alespoň vybrané země. Vozy by se tu měly začít nabízet začátkem roku 2023. Jelikož čínský trh je již nyní velmi bohatý na nejrůznější elektromobily, Zeekr se chce zaměřit převážně na export.
Postupně chce dosáhnout ročních prodejů přes 100 tisíc vozů, a to už do roku 2025. S přihlédnutím k poptávce i na domácím trhu pak mají prodejní čísla dosahovat několika stovek tisíců. Jaké jsou výhledy pro Evropu tedy víme. Co je však zatím neznámé, je případná expanze na americký trh. Není jisté, zda mateřská automobilka Zeekeru povolí vstup na americký trh.
V současné chvíli zde totiž skupinu Geely zastupují značky Volvo a Polestar. Mohly by tak pro sebe vytvořit nebezpečnou konkurenci. Vše ale ještě není zamítnuto. Přepravní projekt Waymo totiž nedávno pro americký trh představil autonomní elektromobil právě pod názvem Zeekr EV. Uvidíme, jakým směrem se bude tato záležitost vyvíjet.
Čtěte také: Geely hodlá vytvořit značku Zeekr, která sesadí čínskou Teslu z trůnu
Zeekr 001 se bude prodávat ve třech variantách. S pohonem zadních kol se bude nabízet baterie s kapacitou 100 kWh a dojezdem přes 700 km. Pohánět jej bude jeden motor o síle 200 kW při 384 Nm.
U pohonu všech čtyř kol budete moci vybírat ze slabší baterie o kapacitě 86 kWh s dojezdem 526 km a duálním motorem o výkonu 400 kW (768 Nm), nebo z nejsilnější varianty se 100 kWh baterií se stejným duálním motorem o dojezdu 600 km. Nabíjení rychlým stejnosměrným proudem dodá za 30 minut energii na dalších 120 kilometrů jízdy.