Zájem o čínské elektromobily v Evropě roste. Že to ovšem není pouze v naději získat jednodušším způsobem dostupnější vozy, dokazuje i vůz z opačného pole. Luxusní SUV značky HongQi bere sever Evropy útokem. Důkazem toho je rovná tisícovka doručených modelů do rukou norských klientů.
HongQi E-HS9 z dálky připomíná luxusní a přepychovou ikonu motoristického starého světa, model Rolls Royce Cullinan. Když se k vozu začnete blížit, začnete rozpoznávat rozdílné detaily, které ale k hranatému obrovi skvěle sednou. Jeho majestátnost, unikátnost i luxusní interiér je právě to, co zájemce nejvíce láká. A značka si toho velmi váží. Svým prvním klientům v Norsku například nabízí exkluzivní 24hodinový servis.
HongQi se velmi rychlým tempem věnuje i neustálému vylepšování svých vozů. Skrze pravidelné aktualizace tak navyšují efektivitu nabíjení. Společnost si uvědomuje, jak je pro ní Norsko důležitým vstupním trhem do celé Evropy. I proto zde hledá ty nejnáročnější zákazníky, aby mohla své služby postupně rozšiřovat hlouběji do vnitrozemí.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – BYD Han vyzývá na souboj sportovní limuzíny (2. díl)
Vůz se řadí mezi největší modely SUV, které dnes na trhu pořídíte. S délkou 5 209 mm, šířkou 2 010 mm a výškou 1 713 mm konkuruje Mercedesu EQS SUV nebo již zmíněnému Rolls Royce. Ten se ale zatím ve verzi poháněné elektrony nenabízí. Ač je BMW iX lehce menší, i tento model by se dal bez potíží za hlavní konkurenci označit.
Čínský kolos pohání elektromotory o výkonu 320 kW. Baterie s kapacitou 84 kWh (využitelných 76,5 kWh) vozu vystačí na trasu dlouhou až 470 km. Vůz dobije 230 kilometrů během půl hodiny. Maximálně přitom zvládne 125 kW stejnosměrného proudu.
Zajímavostí je, že vůz nestojí na vlastní platformě. Při výrobě Hong Qi používá léty prověřenou podvozkovou platformu od německého BMW typu CLAR. Nejde přitom ani o výhradně elektrickou řadu. BMW ji používá pro všechny typy vozidel již od roku 2015.
Kromě Norska pořídíte kolos HongQi E-HS9 i v Nizozemsku. zde byla základní cena stanovena na 83 590 eur, tedy zhruba na dva miliony korun.
Zájem o čínské elektromobily v Evropě roste. Že to ovšem není pouze v naději získat jednodušším způsobem dostupnější vozy, dokazuje i vůz z opačného pole. Luxusní SUV značky HongQi bere sever Evropy útokem. Důkazem toho je rovná tisícovka doručených modelů do rukou norských klientů.
HongQi E-HS9 z dálky připomíná luxusní a přepychovou ikonu motoristického starého světa, model Rolls Royce Cullinan. Když se k vozu začnete blížit, začnete rozpoznávat rozdílné detaily, které ale k hranatému obrovi skvěle sednou. Jeho majestátnost, unikátnost i luxusní interiér je právě to, co zájemce nejvíce láká. A značka si toho velmi váží. Svým prvním klientům v Norsku například nabízí exkluzivní 24hodinový servis.
HongQi se velmi rychlým tempem věnuje i neustálému vylepšování svých vozů. Skrze pravidelné aktualizace tak navyšují efektivitu nabíjení. Společnost si uvědomuje, jak je pro ní Norsko důležitým vstupním trhem do celé Evropy. I proto zde hledá ty nejnáročnější zákazníky, aby mohla své služby postupně rozšiřovat hlouběji do vnitrozemí.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – BYD Han vyzývá na souboj sportovní limuzíny (2. díl)
Vůz se řadí mezi největší modely SUV, které dnes na trhu pořídíte. S délkou 5 209 mm, šířkou 2 010 mm a výškou 1 713 mm konkuruje Mercedesu EQS SUV nebo již zmíněnému Rolls Royce. Ten se ale zatím ve verzi poháněné elektrony nenabízí. Ač je BMW iX lehce menší, i tento model by se dal bez potíží za hlavní konkurenci označit.
Čínský kolos pohání elektromotory o výkonu 320 kW. Baterie s kapacitou 84 kWh (využitelných 76,5 kWh) vozu vystačí na trasu dlouhou až 470 km. Vůz dobije 230 kilometrů během půl hodiny. Maximálně přitom zvládne 125 kW stejnosměrného proudu.
Zajímavostí je, že vůz nestojí na vlastní platformě. Při výrobě Hong Qi používá léty prověřenou podvozkovou platformu od německého BMW typu CLAR. Nejde přitom ani o výhradně elektrickou řadu. BMW ji používá pro všechny typy vozidel již od roku 2015.
Kromě Norska pořídíte kolos HongQi E-HS9 i v Nizozemsku. zde byla základní cena stanovena na 83 590 eur, tedy zhruba na dva miliony korun.