Čínské elektromobily v Evropě – HongQi E-HS9 je odpovědí na Rolls Royce (3. díl)

  • Mohl by čínský „rolls“ na baterky vypadat ještě lépe?
  • Nevýrazné vlastnosti dojezdu zakrývá přepychem v interiéru
  • Dostane se HongQi E-HS9 přes Norsko a Nizozemsko i do zbytku Evropy?
HongQi E-HS9 čínské elektromobily

V našem seriálu vybíráme ty nejlepší čínské elektromobily, třetím modelem je HongQi E-HS9 | foto: vlastní

Zájem o čínské elektromobily v Evropě roste. Že to ovšem není pouze v naději získat jednodušším způsobem dostupnější vozy, dokazuje i vůz z opačného pole. Luxusní SUV značky HongQi bere sever Evropy útokem. Důkazem toho je rovná tisícovka doručených modelů do rukou norských klientů.

Čínský Cullinan za pětinu ceny originálu

HongQi E-HS9 z dálky připomíná luxusní a přepychovou ikonu motoristického starého světa, model Rolls Royce Cullinan. Když se k vozu začnete blížit, začnete rozpoznávat rozdílné detaily, které ale k hranatému obrovi skvěle sednou. Jeho majestátnost, unikátnost i luxusní interiér je právě to, co zájemce nejvíce láká. A značka si toho velmi váží. Svým prvním klientům v Norsku například nabízí exkluzivní 24hodinový servis.

HongQi se velmi rychlým tempem věnuje i neustálému vylepšování svých vozů. Skrze pravidelné aktualizace tak navyšují efektivitu nabíjení. Společnost si uvědomuje, jak je pro ní Norsko důležitým vstupním trhem do celé Evropy. I proto zde hledá ty nejnáročnější zákazníky, aby mohla své služby postupně rozšiřovat hlouběji do vnitrozemí.

HongQi E-HS9

HongQi E-HS9 | foto: HongQi


Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – BYD Han vyzývá na souboj sportovní limuzíny (2. díl)


Velikostí se řadí mezi největší kolosy

Vůz se řadí mezi největší modely SUV, které dnes na trhu pořídíte. S délkou 5 209 mm, šířkou 2 010 mm a výškou 1 713 mm konkuruje Mercedesu EQS SUV nebo již zmíněnému Rolls Royce. Ten se ale zatím ve verzi poháněné elektrony nenabízí. Ač je BMW iX lehce menší, i tento model by se dal bez potíží za hlavní konkurenci označit.

Čínský kolos pohání elektromotory o výkonu 320 kW. Baterie s kapacitou 84 kWh (využitelných 76,5 kWh) vozu vystačí na trasu dlouhou až 470 km. Vůz dobije 230 kilometrů během půl hodiny. Maximálně přitom zvládne 125 kW stejnosměrného proudu.

HongQi E-HS9

HongQi E-HS9 | foto: HongQi

Zajímavostí je, že vůz nestojí na vlastní platformě. Při výrobě Hong Qi používá léty prověřenou podvozkovou platformu od německého BMW typu CLAR. Nejde přitom ani o výhradně elektrickou řadu. BMW ji používá pro všechny typy vozidel již od roku 2015.

Kromě Norska pořídíte kolos HongQi E-HS9 i v Nizozemsku. zde byla základní cena stanovena na 83 590 eur, tedy zhruba na dva miliony korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čínské elektromobily v Evropě – HongQi E-HS9 je odpovědí na Rolls Royce (3. díl)

  • Mohl by čínský „rolls“ na baterky vypadat ještě lépe?
  • Nevýrazné vlastnosti dojezdu zakrývá přepychem v interiéru
  • Dostane se HongQi E-HS9 přes Norsko a Nizozemsko i do zbytku Evropy?
HongQi E-HS9 čínské elektromobily

V našem seriálu vybíráme ty nejlepší čínské elektromobily, třetím modelem je HongQi E-HS9 | foto: vlastní

Zájem o čínské elektromobily v Evropě roste. Že to ovšem není pouze v naději získat jednodušším způsobem dostupnější vozy, dokazuje i vůz z opačného pole. Luxusní SUV značky HongQi bere sever Evropy útokem. Důkazem toho je rovná tisícovka doručených modelů do rukou norských klientů.

Čínský Cullinan za pětinu ceny originálu

HongQi E-HS9 z dálky připomíná luxusní a přepychovou ikonu motoristického starého světa, model Rolls Royce Cullinan. Když se k vozu začnete blížit, začnete rozpoznávat rozdílné detaily, které ale k hranatému obrovi skvěle sednou. Jeho majestátnost, unikátnost i luxusní interiér je právě to, co zájemce nejvíce láká. A značka si toho velmi váží. Svým prvním klientům v Norsku například nabízí exkluzivní 24hodinový servis.

HongQi se velmi rychlým tempem věnuje i neustálému vylepšování svých vozů. Skrze pravidelné aktualizace tak navyšují efektivitu nabíjení. Společnost si uvědomuje, jak je pro ní Norsko důležitým vstupním trhem do celé Evropy. I proto zde hledá ty nejnáročnější zákazníky, aby mohla své služby postupně rozšiřovat hlouběji do vnitrozemí.

HongQi E-HS9

HongQi E-HS9 | foto: HongQi


Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – BYD Han vyzývá na souboj sportovní limuzíny (2. díl)


Velikostí se řadí mezi největší kolosy

Vůz se řadí mezi největší modely SUV, které dnes na trhu pořídíte. S délkou 5 209 mm, šířkou 2 010 mm a výškou 1 713 mm konkuruje Mercedesu EQS SUV nebo již zmíněnému Rolls Royce. Ten se ale zatím ve verzi poháněné elektrony nenabízí. Ač je BMW iX lehce menší, i tento model by se dal bez potíží za hlavní konkurenci označit.

Čínský kolos pohání elektromotory o výkonu 320 kW. Baterie s kapacitou 84 kWh (využitelných 76,5 kWh) vozu vystačí na trasu dlouhou až 470 km. Vůz dobije 230 kilometrů během půl hodiny. Maximálně přitom zvládne 125 kW stejnosměrného proudu.

HongQi E-HS9

HongQi E-HS9 | foto: HongQi

Zajímavostí je, že vůz nestojí na vlastní platformě. Při výrobě Hong Qi používá léty prověřenou podvozkovou platformu od německého BMW typu CLAR. Nejde přitom ani o výhradně elektrickou řadu. BMW ji používá pro všechny typy vozidel již od roku 2015.

Kromě Norska pořídíte kolos HongQi E-HS9 i v Nizozemsku. zde byla základní cena stanovena na 83 590 eur, tedy zhruba na dva miliony korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."