Podmaní si čínský BYD celý svět? Už má větší armádu zaměstnanců než Toyota

  • Čínské automobilce BYD se daří
  • Od roku 2019 zaměstnala dalších téměř 500 000 lidí
  • Oproti největšímu výrobci aut Toyotě už má zhruba 2× více zaměstnanců
BYD Seal U

BYD Seal U | foto: BYD

Rychle rozvíjející se čínský trh s elektromobily přepisuje žebříčky velikosti automobilek. Jen automobilka BYD od roku 2019 zvýšila počet svých zaměstnanců o 470 000 na více než 700 000 a nyní je téměř dvojnásobně velká proti Toyotě. Poté, co BYD v loňském roce předstihl Volkswagen a stal se největším čínským výrobcem automobilů, nezpomaluje. Navzdory řečem o zpomalení trhu s elektromobily dosáhla společnost BYD začátkem tohoto měsíce nového rekordu v prodeji elektromobilů od začátku roku. Do dubna prodala společnost BYD po celém světě více než 434 500 elektromobilů.

Čínský automobilový trh šlape jako hodinky

Z prudkého růstu zájmu o elektromobily v Číně nicméně netěží pouze BYD, ale rychle rostou i další čínské firmy v oboru. Na konci roku sektor zaměstnával přibližně 30,57 milionu zaměstnanců, což je o 13 % více než v roce 2019. Soukromé firmy přitom zaznamenaly nárůst o 81 %, což představuje 2,85 milionu pracovních míst.

Hlavními hnacími silami růstu pracovních míst v Číně je výroba automobilů, elektrických zařízení a polovodičů. V roce 2023 bylo v Číně zaregistrováno 8,1 milionu elektromobilů a plug-in hybridů, což představuje meziroční nárůst o 35 %. Kromě toho se loni Čína stala s více než 4 miliony vyvezenými elektromobily i největším automobilovým vývozcem automobilů. Z celkového objemu exportu, bylo 1,2 milionu vozů s alternativním pohonem, což představuje nárůst o 80 %.

Podle globálního výhledu IEA pro elektromobily (EV) na rok 2024 tvořil celosvětový podíl Číny na prodejích bateriových elektromobilů a plug-in hybridů již 60 %. Zpráva očekává, že nárůst prodeje elektromobilů bude pokračovat, přičemž se předpokládá, že v roce 2030 bude v Číně každé třetí auto elektrické.

BYD-Seal-06-DM-i

Plug-in hybridní BYD Seal | foto: BYD


Čtěte také: V Německu roste obliba čínských elektromobilů. Důvody nepřekvapí


Bodují hlavně cenou

Jedním z největších faktorů, proč se čínským elektromobilům tak daří, jsou jejich již tak nízké ceny. Ceny elektromobilů se od roku 2018 drasticky snížily. Zpráva IEA odhaduje, že přibližně 55 % elektromobilů prodaných v Číně v roce 2022 bylo levnějších než jejich průměrný ekvivalent se spalovacím motorem. Loni už to po další vlně zlevňování mělo podle odhadů být 65 %. Tento trend pokračuje i letos, kdy přední čínští výrobci elektromobilů, včetně BYD, představili výrazně cenově dostupnější modely.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Podmaní si čínský BYD celý svět? Už má větší armádu zaměstnanců než Toyota

  • Čínské automobilce BYD se daří
  • Od roku 2019 zaměstnala dalších téměř 500 000 lidí
  • Oproti největšímu výrobci aut Toyotě už má zhruba 2× více zaměstnanců
BYD Seal U

BYD Seal U | foto: BYD

Rychle rozvíjející se čínský trh s elektromobily přepisuje žebříčky velikosti automobilek. Jen automobilka BYD od roku 2019 zvýšila počet svých zaměstnanců o 470 000 na více než 700 000 a nyní je téměř dvojnásobně velká proti Toyotě. Poté, co BYD v loňském roce předstihl Volkswagen a stal se největším čínským výrobcem automobilů, nezpomaluje. Navzdory řečem o zpomalení trhu s elektromobily dosáhla společnost BYD začátkem tohoto měsíce nového rekordu v prodeji elektromobilů od začátku roku. Do dubna prodala společnost BYD po celém světě více než 434 500 elektromobilů.

Čínský automobilový trh šlape jako hodinky

Z prudkého růstu zájmu o elektromobily v Číně nicméně netěží pouze BYD, ale rychle rostou i další čínské firmy v oboru. Na konci roku sektor zaměstnával přibližně 30,57 milionu zaměstnanců, což je o 13 % více než v roce 2019. Soukromé firmy přitom zaznamenaly nárůst o 81 %, což představuje 2,85 milionu pracovních míst.

Hlavními hnacími silami růstu pracovních míst v Číně je výroba automobilů, elektrických zařízení a polovodičů. V roce 2023 bylo v Číně zaregistrováno 8,1 milionu elektromobilů a plug-in hybridů, což představuje meziroční nárůst o 35 %. Kromě toho se loni Čína stala s více než 4 miliony vyvezenými elektromobily i největším automobilovým vývozcem automobilů. Z celkového objemu exportu, bylo 1,2 milionu vozů s alternativním pohonem, což představuje nárůst o 80 %.

Podle globálního výhledu IEA pro elektromobily (EV) na rok 2024 tvořil celosvětový podíl Číny na prodejích bateriových elektromobilů a plug-in hybridů již 60 %. Zpráva očekává, že nárůst prodeje elektromobilů bude pokračovat, přičemž se předpokládá, že v roce 2030 bude v Číně každé třetí auto elektrické.

BYD-Seal-06-DM-i

Plug-in hybridní BYD Seal | foto: BYD


Čtěte také: V Německu roste obliba čínských elektromobilů. Důvody nepřekvapí


Bodují hlavně cenou

Jedním z největších faktorů, proč se čínským elektromobilům tak daří, jsou jejich již tak nízké ceny. Ceny elektromobilů se od roku 2018 drasticky snížily. Zpráva IEA odhaduje, že přibližně 55 % elektromobilů prodaných v Číně v roce 2022 bylo levnějších než jejich průměrný ekvivalent se spalovacím motorem. Loni už to po další vlně zlevňování mělo podle odhadů být 65 %. Tento trend pokračuje i letos, kdy přední čínští výrobci elektromobilů, včetně BYD, představili výrazně cenově dostupnější modely.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."