Čína požaduje, aby Evropská unie zrušila předběžná cla na čínské elektromobily, a to do 4. července, od kdy mají začít platit. Tato cla, která mohou dosáhnout až 38,1 %, mají být zavedena kvůli podezření EU na nespravedlivé dotace čínským výrobcům elektroaut.
Peking opakovaně vyzývá k jejich zrušení a je ochoten jednat, aby předešel další celní válce. Obě strany se dohodly na obnovení rozhovorů po telefonátu mezi eurokomisařem Valdisem Dombrovskisem a čínským ministrem obchodu, který se uskutečnil během návštěvy německého ministra hospodářství v Číně.
Čínský státní deník Global Times zdůrazňuje, že ideálním výsledkem by bylo, kdyby EU předběžná cla zrušila před 4. červencem. Nicméně analytici a obchodní lobby v Evropě varují, že takový krok by vyžadoval významné ústupky ze strany Číny a že Komise nebude měnit své rozhodnutí, které zvažovala měsíce. Cla mají být definitivně schválena 2. listopadu po ukončení vyšetřování EU.
Čtěte také: Dongfeng se učí od nejlepších. Konkurent Tesly Model Y prý ujede až 901 km
Siegfried Russwurm, šéf největší německé průmyslové asociace BDI, uvedl, že je pozitivním znamením, že obě strany budou jednat. Varoval však, že cla by mohla negativně ovlivnit německý export. Maximilian Butek z Německé obchodní komory v Číně řekl, že je „nulová šance“, že by EU zrušila cla do 4. července, pokud Čína neodstraní všechny problémy, které EU označila.
Evropská obchodní politika se stává ochrannější kvůli obavám z nadměrného dovozu levného čínského zboží. Čína odmítá obvinění z nespravedlivých dotací a tvrdí, že její elektromobilový průmysl prosperuje díky technologickým a tržním výhodám.
Obchodní vztahy mezi EU a Čínou se zhoršily v roce 2021, kdy Evropský parlament zmrazil ratifikaci investiční dohody kvůli vzájemným sankcím za údajné porušování lidských práv v čínské oblasti Sin-ťiang. Peking varuje, že pokud EU neustoupí, je připraven na odvetná opatření, včetně možných cel na evropské výrobky, jako jsou auta s velkými motory, vepřové maso a mléčné výrobky.
Čína požaduje, aby Evropská unie zrušila předběžná cla na čínské elektromobily, a to do 4. července, od kdy mají začít platit. Tato cla, která mohou dosáhnout až 38,1 %, mají být zavedena kvůli podezření EU na nespravedlivé dotace čínským výrobcům elektroaut.
Peking opakovaně vyzývá k jejich zrušení a je ochoten jednat, aby předešel další celní válce. Obě strany se dohodly na obnovení rozhovorů po telefonátu mezi eurokomisařem Valdisem Dombrovskisem a čínským ministrem obchodu, který se uskutečnil během návštěvy německého ministra hospodářství v Číně.
Čínský státní deník Global Times zdůrazňuje, že ideálním výsledkem by bylo, kdyby EU předběžná cla zrušila před 4. červencem. Nicméně analytici a obchodní lobby v Evropě varují, že takový krok by vyžadoval významné ústupky ze strany Číny a že Komise nebude měnit své rozhodnutí, které zvažovala měsíce. Cla mají být definitivně schválena 2. listopadu po ukončení vyšetřování EU.
Čtěte také: Dongfeng se učí od nejlepších. Konkurent Tesly Model Y prý ujede až 901 km
Siegfried Russwurm, šéf největší německé průmyslové asociace BDI, uvedl, že je pozitivním znamením, že obě strany budou jednat. Varoval však, že cla by mohla negativně ovlivnit německý export. Maximilian Butek z Německé obchodní komory v Číně řekl, že je „nulová šance“, že by EU zrušila cla do 4. července, pokud Čína neodstraní všechny problémy, které EU označila.
Evropská obchodní politika se stává ochrannější kvůli obavám z nadměrného dovozu levného čínského zboží. Čína odmítá obvinění z nespravedlivých dotací a tvrdí, že její elektromobilový průmysl prosperuje díky technologickým a tržním výhodám.
Obchodní vztahy mezi EU a Čínou se zhoršily v roce 2021, kdy Evropský parlament zmrazil ratifikaci investiční dohody kvůli vzájemným sankcím za údajné porušování lidských práv v čínské oblasti Sin-ťiang. Peking varuje, že pokud EU neustoupí, je připraven na odvetná opatření, včetně možných cel na evropské výrobky, jako jsou auta s velkými motory, vepřové maso a mléčné výrobky.