Představte si, že v Číně nastoupíte do superrychlého supermoderního vlaku a druhý den vystoupíte v 13 000 km vzdálených Spojených státech. Taková je představa, která se objevila už v roce 2014, nicméně teď jsou plány opět přiživeny novými informacemi.
Podle serveru IFL Science by mělo jít o nejdelší vlakovou trať na světě, která povede po trase Čína – Rusko – Kanada – USA. Nicméně nad realizací této transkontinentální železnice, která by měla propojit největší ekonomiky světa, nadále zůstává otazník. I vzhledem k tomu, že by se musely všechny tyto velmoce domluvit na spolupráci, a to zřejmě nebude tak úplně jednoduché.
Každopádně v Číně nelení a už se pustili do prvního úseku, který vede z města Ningbo poblíž Šanghaje do 77 kilometrů vzdáleného města Zhoushan. Podle zpráv by mohlo jít o testovací úsek pro mnohem větší projekt, tedy 13 000 kilometrů dlouhou transkontinentální železnici.
Čtěte také: V Pekingu spustili autonomní taxi pro každého. Jde o budoucnost dopravy?
Trasa má vést z pevninské Číny, přes Sibiř ve východním Rusku, dále pod mořem Beringovým průlivem (což je přirozený průliv mezi asijským a severoamerickým kontinentem, 88 km široký, 30-50 metrů hloubka vody – pozn. redakce) na Aljašku, potom přes skalnaté vrcholky kanadského Yukonu a Britské Kolumbie až do USA. Pokud by to mělo úspěch, tak by prý bylo možné dopravu rozvést do všech koutů Spojených států.
Jde o naprosto megalomanský projekt, který má vyjít na více než 200 miliard dolarů, což je mimochodem více, než jakým jméním disponuje nejbohatší muž na světě Jeff Bezos. Vysokorychlostní vlak Maglev využívající magnetické levitace by měl dopravit cestující mezi kontinenty během jediného dne, pokud pojede přes 600 km/h. Technologie na to podle Číňanů jsou, otázkou však bude ochota ostatních, kteří by se do projektu museli také zapojit.
Představte si, že v Číně nastoupíte do superrychlého supermoderního vlaku a druhý den vystoupíte v 13 000 km vzdálených Spojených státech. Taková je představa, která se objevila už v roce 2014, nicméně teď jsou plány opět přiživeny novými informacemi.
Podle serveru IFL Science by mělo jít o nejdelší vlakovou trať na světě, která povede po trase Čína – Rusko – Kanada – USA. Nicméně nad realizací této transkontinentální železnice, která by měla propojit největší ekonomiky světa, nadále zůstává otazník. I vzhledem k tomu, že by se musely všechny tyto velmoce domluvit na spolupráci, a to zřejmě nebude tak úplně jednoduché.
Každopádně v Číně nelení a už se pustili do prvního úseku, který vede z města Ningbo poblíž Šanghaje do 77 kilometrů vzdáleného města Zhoushan. Podle zpráv by mohlo jít o testovací úsek pro mnohem větší projekt, tedy 13 000 kilometrů dlouhou transkontinentální železnici.
Čtěte také: V Pekingu spustili autonomní taxi pro každého. Jde o budoucnost dopravy?
Trasa má vést z pevninské Číny, přes Sibiř ve východním Rusku, dále pod mořem Beringovým průlivem (což je přirozený průliv mezi asijským a severoamerickým kontinentem, 88 km široký, 30-50 metrů hloubka vody – pozn. redakce) na Aljašku, potom přes skalnaté vrcholky kanadského Yukonu a Britské Kolumbie až do USA. Pokud by to mělo úspěch, tak by prý bylo možné dopravu rozvést do všech koutů Spojených států.
Jde o naprosto megalomanský projekt, který má vyjít na více než 200 miliard dolarů, což je mimochodem více, než jakým jméním disponuje nejbohatší muž na světě Jeff Bezos. Vysokorychlostní vlak Maglev využívající magnetické levitace by měl dopravit cestující mezi kontinenty během jediného dne, pokud pojede přes 600 km/h. Technologie na to podle Číňanů jsou, otázkou však bude ochota ostatních, kteří by se do projektu museli také zapojit.