Chevrolet se dostal do křížku s dealery, co nechtějí prodávat elektromobily. O co jde?

  • Automobilka Chevrolet nedovolí dealerům odstoupit od smlouvy
  • Pokud se jim nelíbí elektromobily, mají zkrátka smůlu
  • Americká společnost se tak vydává proti zbytku General Motors
Logo automobilky Chevrolet

Logo automobilky Chevrolet

Společnost Chevrolet dle nejnovějších informací serveru The Verge nehodlá ustoupit dealerům, kteří nechtějí prodávat elektromobily. Navzdory tomu, že několik značek již prodejcům nabídlo vykoupení a následné odstoupení od smlouvy, se automobilka vydává přesně opačným směrem. Dle viceprezidenta značky jde o unikátní příležitost, jak získat exkluzivitu.

Chevrolet nepovolí ústupky

Scott Bell, který je viceprezidentem americké automobilky, prozradil svůj postoj k novému trendu týkající se prodejců automobilů. Některé značky jim totiž před příchodem nových elektrických modelů nabídly odstoupení od smlouvy za poplatek, pokud nechtějí elektromobily prodávat. Chevrolet takové nabídky prý opravdu nemá v plánu, a naopak si myslí, že se díky tomu zlepší nabídka a prodeje.

„Ve chvíli, kdy řeknou, že nejsou připravení jít naplno do těchto značek, se stávají stoprocentním prodejcem Chevy, což je pro Chevrolet dobré,“ sdělil Bell na nedávné akci, kde došlo k odhalení nového elektrického modelu Equinox. Díky tomu, že budou prodejci nabízet jen elektrické modely Chevrolet, se prý mohou zvýšit jejich prodeje.

Nový Chevrolet Silverado

Nový elektromobil Chevrolet Silverado | foto: Chevrolet


Čtěte také: Chevrolet Equinox odhalil, co má pod kapotou. Tyto parametry bychom si nechali líbit


Umí se General Motors dohodnout?

Zajímavé je, že se americká společnost tímto rozhodnutím vydává úplně opačným směrem, jako zbytek koncernu General Motors. Sesterské značky Buick a Cadillac svým prodejcům totiž tuto možnost nabídly, přičemž u druhé společnosti příležitosti využila až třetina veškerých dealerů, kteří tak mohou ze smlouvy vycouvat a nebudou muset prodávat elektromobily značky.

Jedná se tak o další příklad toho, že koncern zkrátka nefunguje jednotně. Značky netáhnou za jeden provaz, a naopak si v podstatě vzájemně konkurují. Není ani jisté, jak hodlá GM změnit systém prodejců a nahradit ty, kteří odstoupili, aby byla společnost stále konkurenceschopná. Na odpovědi si budeme asi muset ještě počkat.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Chevrolet se dostal do křížku s dealery, co nechtějí prodávat elektromobily. O co jde?

  • Automobilka Chevrolet nedovolí dealerům odstoupit od smlouvy
  • Pokud se jim nelíbí elektromobily, mají zkrátka smůlu
  • Americká společnost se tak vydává proti zbytku General Motors
Logo automobilky Chevrolet

Logo automobilky Chevrolet

Společnost Chevrolet dle nejnovějších informací serveru The Verge nehodlá ustoupit dealerům, kteří nechtějí prodávat elektromobily. Navzdory tomu, že několik značek již prodejcům nabídlo vykoupení a následné odstoupení od smlouvy, se automobilka vydává přesně opačným směrem. Dle viceprezidenta značky jde o unikátní příležitost, jak získat exkluzivitu.

Chevrolet nepovolí ústupky

Scott Bell, který je viceprezidentem americké automobilky, prozradil svůj postoj k novému trendu týkající se prodejců automobilů. Některé značky jim totiž před příchodem nových elektrických modelů nabídly odstoupení od smlouvy za poplatek, pokud nechtějí elektromobily prodávat. Chevrolet takové nabídky prý opravdu nemá v plánu, a naopak si myslí, že se díky tomu zlepší nabídka a prodeje.

„Ve chvíli, kdy řeknou, že nejsou připravení jít naplno do těchto značek, se stávají stoprocentním prodejcem Chevy, což je pro Chevrolet dobré,“ sdělil Bell na nedávné akci, kde došlo k odhalení nového elektrického modelu Equinox. Díky tomu, že budou prodejci nabízet jen elektrické modely Chevrolet, se prý mohou zvýšit jejich prodeje.

Nový Chevrolet Silverado

Nový elektromobil Chevrolet Silverado | foto: Chevrolet


Čtěte také: Chevrolet Equinox odhalil, co má pod kapotou. Tyto parametry bychom si nechali líbit


Umí se General Motors dohodnout?

Zajímavé je, že se americká společnost tímto rozhodnutím vydává úplně opačným směrem, jako zbytek koncernu General Motors. Sesterské značky Buick a Cadillac svým prodejcům totiž tuto možnost nabídly, přičemž u druhé společnosti příležitosti využila až třetina veškerých dealerů, kteří tak mohou ze smlouvy vycouvat a nebudou muset prodávat elektromobily značky.

Jedná se tak o další příklad toho, že koncern zkrátka nefunguje jednotně. Značky netáhnou za jeden provaz, a naopak si v podstatě vzájemně konkurují. Není ani jisté, jak hodlá GM změnit systém prodejců a nahradit ty, kteří odstoupili, aby byla společnost stále konkurenceschopná. Na odpovědi si budeme asi muset ještě počkat.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."