České dráhy a společnost Siemens Mobility Česká republika podepsali smlouvu na nákup 50 elektrických lokomotiv Siemens Vectron MS, které jsou schopny jet až maximální rychlostí 230 km/h. Tyto stroje jsou vhodné pro provoz na klasických i vysokorychlostních tratích. Smlouva zahrnuje i následný plný servis na 15 let.
Národní dopravce už provozuje 18 stejných strojů a používá je i dceřiná firma ČD Cargo. Lokomotivy budou nasazeny na expresní spoje na vysokorychlostních vnitrostátních i mezinárodních tratích. Objeví se například na linkách Praha – Berlín – Hamburg, Praha – Vídeň – Graz (Štýrský Hradec) nebo Praha – Budapešť. Zde jsou v provozu nebo se chystají traťové úseky s rychlostí 200 km/h a více. Vectrony s trakčním výkonem 6,4 MW (6 400 kW) jsou schopny jet rychlostí až 230 km/h.
Výhodou těchto strojů je snadný a rychlý obrat v koncových stanicích. To šetří čas cestujících a zjednodušuje provoz. Také se tím zvyšuje produktivita vozidel a obsluhujícího personálu. “Nasadíme je společně s 20 netrakčními jednotkami ComfortJet a můžou jezdit i s českými Railjety,“ říká Michal Kraus, místopředseda představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro servis.
Čtěte také: Znáte ČD Bike? Půjčovna elektrokol nabízí hned několik výhod
“Díky moderním vlakům na rychlých tratích chceme oslovit další zákazníky, nabídnout alternativu k autům a letadlům s vysokým podílem produkce CO² a posílit postavení železnice jako důležitého, moderního a pro životní prostředí šetrného dopravního systému ve střední Evropě,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.
Lokomotivy Siemens Vectron MS pro České dráhy budou vyrobeny v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu a budou dodávány postupně od prosince 2025. Do výbavy dostanou evropský vlakový zabezpečovač ETCS, digitální radiostanici GSM-R a dálkovou diagnostiku. Díky modulární koncepci budou stroje připraveny na provoz na železnicích v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, Slovensku, Maďarsku a případně je bude možné doplnit pakety pro nasazení v dalších evropských státech.
České dráhy a společnost Siemens Mobility Česká republika podepsali smlouvu na nákup 50 elektrických lokomotiv Siemens Vectron MS, které jsou schopny jet až maximální rychlostí 230 km/h. Tyto stroje jsou vhodné pro provoz na klasických i vysokorychlostních tratích. Smlouva zahrnuje i následný plný servis na 15 let.
Národní dopravce už provozuje 18 stejných strojů a používá je i dceřiná firma ČD Cargo. Lokomotivy budou nasazeny na expresní spoje na vysokorychlostních vnitrostátních i mezinárodních tratích. Objeví se například na linkách Praha – Berlín – Hamburg, Praha – Vídeň – Graz (Štýrský Hradec) nebo Praha – Budapešť. Zde jsou v provozu nebo se chystají traťové úseky s rychlostí 200 km/h a více. Vectrony s trakčním výkonem 6,4 MW (6 400 kW) jsou schopny jet rychlostí až 230 km/h.
Výhodou těchto strojů je snadný a rychlý obrat v koncových stanicích. To šetří čas cestujících a zjednodušuje provoz. Také se tím zvyšuje produktivita vozidel a obsluhujícího personálu. “Nasadíme je společně s 20 netrakčními jednotkami ComfortJet a můžou jezdit i s českými Railjety,“ říká Michal Kraus, místopředseda představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro servis.
Čtěte také: Znáte ČD Bike? Půjčovna elektrokol nabízí hned několik výhod
“Díky moderním vlakům na rychlých tratích chceme oslovit další zákazníky, nabídnout alternativu k autům a letadlům s vysokým podílem produkce CO² a posílit postavení železnice jako důležitého, moderního a pro životní prostředí šetrného dopravního systému ve střední Evropě,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.
Lokomotivy Siemens Vectron MS pro České dráhy budou vyrobeny v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu a budou dodávány postupně od prosince 2025. Do výbavy dostanou evropský vlakový zabezpečovač ETCS, digitální radiostanici GSM-R a dálkovou diagnostiku. Díky modulární koncepci budou stroje připraveny na provoz na železnicích v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, Slovensku, Maďarsku a případně je bude možné doplnit pakety pro nasazení v dalších evropských státech.