Češi začínají testovat technologii pro rychlou výměnu baterií u elektromobilů

  • U elektromobilů můžete mít „plnou“ klidně během pouhých 3 minut
  • Místo nabíjení ale musíte využít technologii pro výměnu baterek
  • Jednu takovou teď začíná v Česku testovat firma Bevy.city
BattSwap

Česká logistická firma Bevy.city testuje v běžném provozu elektromobily s rychle vyměnitelnou baterií od BattSwap

Zavedení rychle vyměnitelných baterií zejména do firemních flotil bude představovat významný krok k odstranění bariér elektromobility. Logistická firma Bevy.city od června testuje první dvě taková vozidla v rámci běžného provozu své rozvážkové služby v Praze a okolí.

Stačí jen 3 minuty a máte plně nabitou baterii

Automatizovaná výměnná stanice českého startupu BattSwap dokáže během necelých 3 minut nahradit vybitou baterii speciálně upraveného elektromobilu za novou. Vozidlo tak může být zpět v provozu za stejnou dobu, jako v případě čerpání tradičních pohonných hmot.

Technologie BattSwap adresuje hned několik problémů, se kterými se elektromobilita stále ještě potýká. Nabíjení, které na dlouhou dobu vyřadí elektromobil z provozu, nahrazuje výměnou baterie. Ta probíhá v rámci malé automatizované stanice vyvinuté českým startupem BattSwap.

Elektromobil vyjede na nízkou rampu a zařízení samo vymění vybitou baterii za novou. Celá akce včetně nájezdu a sjezdu z rampy přitom nezabere více než tři minuty, tedy stejný čas, jako by trvalo čerpání pohonných hmot u klasického automobilu.


Čtěte také: Rohlík testuje speciální elektromobil. Do 2025 má na elektřinu jezdit celá flotila


Bevy.city začíná s testováním této technologie

„Nová technologie je ideálním řešením pro rozvážkové a kurýrní společnosti jako je Bevy.city. Ve spádové oblasti, jako jsou města nebo velká logistická centra, získají prakticky neomezený dojezd, spolu s novou zásilkou si totiž v depu mohou rovnou vyzvednout i nabitou baterii,“ říká Radek Janků, zakladatel a CEO společnosti BattSwap.

Výměna baterie je také odpovědí na nedostatek dobíjecích míst a kapacitní problémy, které logistické firmy využívající elektromobily ve svých areálech řeší. Jedna malá stanice dokáže obsloužit zhruba 100 elektromobilů. Není tak nutné, aby součástí depa byly obrovské plochy potřebné pro dobíjení.

Logistická společnost Bevy.city, která v současné době provozuje flotilu více než 80 elektromobilů v České republice a v Německu, se stala první firmou, která českou technologii BattSwap testuje. V rámci testovacího provozu využívá Bevy.city výměnnou stanici umístěnou ve svém depu a dva elektromobily výrobce Nextem vybavené technologií BattSwap. Testovací provoz bude probíhat celé léto.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Češi začínají testovat technologii pro rychlou výměnu baterií u elektromobilů

  • U elektromobilů můžete mít „plnou“ klidně během pouhých 3 minut
  • Místo nabíjení ale musíte využít technologii pro výměnu baterek
  • Jednu takovou teď začíná v Česku testovat firma Bevy.city
BattSwap

Česká logistická firma Bevy.city testuje v běžném provozu elektromobily s rychle vyměnitelnou baterií od BattSwap

Zavedení rychle vyměnitelných baterií zejména do firemních flotil bude představovat významný krok k odstranění bariér elektromobility. Logistická firma Bevy.city od června testuje první dvě taková vozidla v rámci běžného provozu své rozvážkové služby v Praze a okolí.

Stačí jen 3 minuty a máte plně nabitou baterii

Automatizovaná výměnná stanice českého startupu BattSwap dokáže během necelých 3 minut nahradit vybitou baterii speciálně upraveného elektromobilu za novou. Vozidlo tak může být zpět v provozu za stejnou dobu, jako v případě čerpání tradičních pohonných hmot.

Technologie BattSwap adresuje hned několik problémů, se kterými se elektromobilita stále ještě potýká. Nabíjení, které na dlouhou dobu vyřadí elektromobil z provozu, nahrazuje výměnou baterie. Ta probíhá v rámci malé automatizované stanice vyvinuté českým startupem BattSwap.

Elektromobil vyjede na nízkou rampu a zařízení samo vymění vybitou baterii za novou. Celá akce včetně nájezdu a sjezdu z rampy přitom nezabere více než tři minuty, tedy stejný čas, jako by trvalo čerpání pohonných hmot u klasického automobilu.


Čtěte také: Rohlík testuje speciální elektromobil. Do 2025 má na elektřinu jezdit celá flotila


Bevy.city začíná s testováním této technologie

„Nová technologie je ideálním řešením pro rozvážkové a kurýrní společnosti jako je Bevy.city. Ve spádové oblasti, jako jsou města nebo velká logistická centra, získají prakticky neomezený dojezd, spolu s novou zásilkou si totiž v depu mohou rovnou vyzvednout i nabitou baterii,“ říká Radek Janků, zakladatel a CEO společnosti BattSwap.

Výměna baterie je také odpovědí na nedostatek dobíjecích míst a kapacitní problémy, které logistické firmy využívající elektromobily ve svých areálech řeší. Jedna malá stanice dokáže obsloužit zhruba 100 elektromobilů. Není tak nutné, aby součástí depa byly obrovské plochy potřebné pro dobíjení.

Logistická společnost Bevy.city, která v současné době provozuje flotilu více než 80 elektromobilů v České republice a v Německu, se stala první firmou, která českou technologii BattSwap testuje. V rámci testovacího provozu využívá Bevy.city výměnnou stanici umístěnou ve svém depu a dva elektromobily výrobce Nextem vybavené technologií BattSwap. Testovací provoz bude probíhat celé léto.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."