Nio patří mezi unikátní výrobce elektromobilů především díky své technologii rychlé výměny baterie namísto jejího zdlouhavého nabíjení. Jelikož je tento koncept velmi zajímavý, spatřily svojí šanci na trhu i další společnosti. Mezi nezávislého dodavatele lze zařadit například i společnost Ample. Ta nyní uzavírá partnerství se skupinou Stellantis. Vybrané vozy by do budoucna mohly z této swapovací technologie těžit.
Společnosti zatím spolupracují na úrovni navazování partnerství. Žádné pevné smlouvy o poskytnutí takové služby na stole zatím nejsou, i když je jasné, že by obě strany byly pro. Technologie Ample umožňuje výměnu celého bateriového modulu za dobu kratší než 5 minut. Oproti čínským konkurentům však Ample netouží zůstat proprietární, ale chce tuto možnost zpřístupnit více automoibilkám. Nio a Xpeng se zaměřují na stanice podporující výhradně vozy vlastní značky.
Pilotním program obou společností by měl vejít v platnost v příštím roce ve španělském Madridu. K dispozici má být flotila stovky elektrických Fiatů 500. Ty budou tvořit základ skupinové služby pro carsharing Stellantis Free2move. Ve fázi vyjednávání je i možnost rozšíření služby pro firemní flotilové i elektromobily v soukromém vlastnictví. Dalším krokem je samozřejmě i rozšíření do dalších regionů.
Čtěte také: Stellantis má mít levnější elektromobily díky spolupráci s Číňany
Ample je společnost amerického původu se sídlem v San Francisku. Na trhu působí od roku 2014. O výměnu baterií se stará automatizovaný systém s umělou inteligencí. Testovací swapovací stanice jsou umístěné v New Yorku a v Japonsku. Společnost tvrdí, že nainstalovat stanice schopné obsloužit celé město by trvalo vybudovat pouhých 6 týdnů. Společnost si samozřejmě vyrábí vlastní modulární baterie. Ty jsou ale schopné nahradit původní originální set baterií od výrobce. Mělo by jít o velmi univerzální řešení. Výrobci tak nebudou muset vymýšlet jednotné řešení. Zatím to ovšem zní jako utopie.
Stanice a vozidlo budou mezi sebou komunikovat, a tak bude nová sada baterie připravena dřív, než řidič vůz do stanice přistaví. Výměna je zahájena pokynem v mobilní aplikaci a zbytek je plně automatizovaný. Výměny by měly být zákazníkům dostupné na bází měsíčního předplatného. Výrobci by pak takovou schopnost měli promítnout do nižší pořizovací ceny vozu. Po pilotním provozu s Fiatem 500e budeme mít k dispozici více informací.
Nio patří mezi unikátní výrobce elektromobilů především díky své technologii rychlé výměny baterie namísto jejího zdlouhavého nabíjení. Jelikož je tento koncept velmi zajímavý, spatřily svojí šanci na trhu i další společnosti. Mezi nezávislého dodavatele lze zařadit například i společnost Ample. Ta nyní uzavírá partnerství se skupinou Stellantis. Vybrané vozy by do budoucna mohly z této swapovací technologie těžit.
Společnosti zatím spolupracují na úrovni navazování partnerství. Žádné pevné smlouvy o poskytnutí takové služby na stole zatím nejsou, i když je jasné, že by obě strany byly pro. Technologie Ample umožňuje výměnu celého bateriového modulu za dobu kratší než 5 minut. Oproti čínským konkurentům však Ample netouží zůstat proprietární, ale chce tuto možnost zpřístupnit více automoibilkám. Nio a Xpeng se zaměřují na stanice podporující výhradně vozy vlastní značky.
Pilotním program obou společností by měl vejít v platnost v příštím roce ve španělském Madridu. K dispozici má být flotila stovky elektrických Fiatů 500. Ty budou tvořit základ skupinové služby pro carsharing Stellantis Free2move. Ve fázi vyjednávání je i možnost rozšíření služby pro firemní flotilové i elektromobily v soukromém vlastnictví. Dalším krokem je samozřejmě i rozšíření do dalších regionů.
Čtěte také: Stellantis má mít levnější elektromobily díky spolupráci s Číňany
Ample je společnost amerického původu se sídlem v San Francisku. Na trhu působí od roku 2014. O výměnu baterií se stará automatizovaný systém s umělou inteligencí. Testovací swapovací stanice jsou umístěné v New Yorku a v Japonsku. Společnost tvrdí, že nainstalovat stanice schopné obsloužit celé město by trvalo vybudovat pouhých 6 týdnů. Společnost si samozřejmě vyrábí vlastní modulární baterie. Ty jsou ale schopné nahradit původní originální set baterií od výrobce. Mělo by jít o velmi univerzální řešení. Výrobci tak nebudou muset vymýšlet jednotné řešení. Zatím to ovšem zní jako utopie.
Stanice a vozidlo budou mezi sebou komunikovat, a tak bude nová sada baterie připravena dřív, než řidič vůz do stanice přistaví. Výměna je zahájena pokynem v mobilní aplikaci a zbytek je plně automatizovaný. Výměny by měly být zákazníkům dostupné na bází měsíčního předplatného. Výrobci by pak takovou schopnost měli promítnout do nižší pořizovací ceny vozu. Po pilotním provozu s Fiatem 500e budeme mít k dispozici více informací.