Češi se mohou letos těšit na 9 nových aut do zásuvky od koncernu VW
Volkswagen Group říká, že přichází největší změna v historii společnosti. Elektromobilita a digitalizace, změna klimatu a nové emisní normy vyžadují zcela nové produkty, procesy a obchodní modely. Také zákazníci v České republice se dočkají již v roce 2020, kdy uvede německý koncern celkem 9 nových aut, které bude možné externě nabíjet.
ROZHOVOR: Volkswagen vidí budoucnost v elektromobilitě, protože není nic lepšího
Dozvěděli jsme se to na dnešní výroční tiskové konferenci společnosti Porsche Česká republika, oficiálního importéra značek Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy.
Na začátku nové éry
Německý koncern stojí v roce 2020 na startovní čáře nové éry osobní mobility. V příštích letech se zřejmě dočkáme takových změn, jaké tady ještě nebyly. Vše se bude točit kolem udržitelnosti, digitalizace a nových technologiích, či hledání nových obchodních modelů. V hlavní roli bude elektrifikace, ale ne jen kvůli splnění emisních limitů, nýbrž protože je to dlouhodobě správný směr. Podle předběžných čísel by již v roce 2025 měly elektrické a hybridní vozy tvořit až pětinu prodejů společnosti.
Nové elektromobily i plug-in hybridy
Jaký bude v tomto směru rok 2020? Čeští zástupci nám prozradili, že na český trh letos dorazí celkem 9 nových aut do zásuvky, a sice 3 elektromobily a 6 plug-in hybridů. Elektromobilní ofenzivu odstartuje Volkswagen ID.3 – první síťově propojený elektromobil pro každodenní provoz bez kompromisů, který bude díky ceně začínající pod hranicí 800 tisíc korun včetně DPH dostupný mnohem širšímu okruhu zákazníků. Stranou nebude ani Audi e-tron Sportback (dorazí v prvním čtvrtletí) a třetí plně elektrickou novinkou bude zřejmě Seat el-Born (dorazí ve čtvrtém čtvrtletí) nebo Volkswagen ID.4 (dorazí ve čtvrtém čtvrtletí). Pokud jde o plug-in hybridy, tak k dispozici budou modely od kompaktního Golfu GTE přes TFSIe modely Audi až po špičkový Touareg R Hybrid.
Zjišťovali jsme také informace ohledně spekulovaného zpoždění očekávaného elektromobilu Volkswagen ID.3 (údajně z důvodu neodladěného softwaru, který bude muset být ještě ručně nahrán do všech vyrobených kousků, a kvůli tomu by mohlo vzniknout zpoždění), ovšem česká pobočka prý stále počítá s dodržením původních termínů, tj. dostupnost prvních kusů ID.3 (first edition) v polovině roku 2020 (26. týden, přelom červen/červenec). Ve čtvrtém čtvrtletí (39. týden) se pak máme dočkat nového Volkswagenu ID.4, který má být absolutní průlom na trhu, přičemž půjde o SUV verzi hatchback modelu ID.3.
NÁZOR: Automobilky (ne)chtějí vyrábět nadčasové automobily jako Tesla
Plány do budoucna
Volkswagen Group plánuje do roku 2029 uvést na trh až 75 čistě elektrických modelů a zhruba 60 hybridů. Celkový počet prodaných elektromobilů koncernu Volkswagen by se do roku 2029 měl zvýšit přibližně na 26 milionů, hybridů by pak mělo být 6 milionů. V České republice si pak Volkswagen slibuje, že v rozvoji elektromobility pomůže mimo jiné i Národní akční plán – vyrůst má 500 veřejných rychlonabíječek a 800 veřejných standardních nabíječek. Ale klíčovou roli má hrát také software, který by měl představovat 90 % všech inovací u aut.
„Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu a my budeme tím, kdo udává trend,“ komentuje zlomové období Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika. „Kromě čistě elektrických modelů představíme rovněž hybridní vozy, jež jsou nedílnou součástí nových trendů mobility. S tím musí jít ruku v ruce vybavenost dealerů. U nich intenzivně probíhají školení personálu s cílem nejen prodávat, ale také servisovat hybridy a elektromobily, a proces vybavenosti potřebnými zařízeními, zejména pak dostatečným množstvím nabíječek.“
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.