BMW zavádí bizarní předplatné za funkce, které jsou u ostatních značek standard
- BMW testuje nový způsob plateb za příplatkové výbavy
- Některé funkce si majitelé odemknou pouze formou předplatného
- To rozhodně není nikterak levné a může vyjít i na tisíce měsíčně

Platby formou předplatného začínají postupně prorážet také do automobilového světa, přičemž největší popularitě se bezesporu těší v Asii. Značka BMW si potenciál tohoto způsobu plateb velmi dobře uvědomuje a v Jižní Koreji začíná testovat nový model příplatkových výbav. Majitelé luxusních bavorských vozů budou muset za funkce jako jsou vyhřívání sedaček, vyhřívání volantu nebo asistenta dálkových světel platit formou měsíčního předplatného.
BMW má předplatné i na základní funkce vozu
Mysleli jste si, že pronajímání baterie do elektromobilu, tak jako to dělá například automobilka Nio, je hloupost? Tak to se vám nový způsob plateb příplatkových výbav značky BMW rozhodně líbit nebude. V Jižní Koreji byl před nedávnem u některých funkcí zaveden systém měsíčního předplatného.
Za 24 tisíc jihokorejských wonů (438 korun) měsíčně si můžete například zaplatit vyhřívání sedaček, za dalších 243 korun k tomu přihodíte i volant a stejně tak si můžete připlatit za bezdrátový Apple CarPlay či asistent dálkových světel. Nutno říct, že každou z těchto funkcí si můžete v aplikaci BMW ConnectedDrive Store pořídit i permanentně. Ceny však nejsou příliš přívětivé.

Čtěte také: BMW i4 obdrželo jen 4 hvězdičky v crashtestech Euro NCAP. Jak je to možné?
Evropa s novým způsobem plateb zatím nepočítá
Jak jste jistě pochopili, jedná se o podobný princip, jakým fungují OTA aktualizace. V aplikaci si jednoduše zvolíte jakou funkci si chcete předplatit, přidáte způsob platby a v řádu minut se novinka projeví ve vašem voze. S tímto systémem je pro automobilku pochopitelně spojeno riziko neautorizovaného odemykání funkcí třetí stranou.
Zatím není jisté, co plánuje automobilka s předplatným pro jednotlivé funkce do budoucna. Vzhledem k potenciálu, který tento způsob platby na asijském trhu má je velmi pravděpodobné, že se rozšíří také do dalších zemí dálného východu. Zda se podobný trend dostane také do Evropy je zatím otázkou.