BMW i4 obdrželo jen 4 hvězdičky v crashtestech Euro NCAP. Jak je to možné?

  • BMW i4 získalo v testech bezpečnosti Euro NCAP nevýrazné 4 hvězdičky
  • Problémem je zejména bezpečnost chodců a asistenční systémy
  • Mnichovská automobilka brzy představí novou sérii elektromobilů
Crashtest BMW i4

Crashtest BMW i4 | foto: Euro NCAP

Přestože sériová výroba a dodávky vozidel fungují dobře, je značným překvapením, že model BMW i4 získal od Evropského programu hodnocení bezpečnosti nových vozů Euro NCAP jen nevýrazné 4 hvězdičky. Vůz sice vyhověl v části související s konstrukčními vlastnostmi, jeho horší hodnocení je ale spojeno s bezpečností a asistenčními systémy.

BMW i4 získalo překvapivě „jen“ 4 hvězdičky

Výsledek tak nevěstí nic dobrého ani pro dosud nezveřejněné hodnocení elektrických vozidel ANCAP, které z výsledků Euro NCAP vychází. Na základě výsledků, zveřejněných agenturou Euro NCAP v tomto týdnu, získalo BMW i4 pouze 4 hvězdičky z 5 možných, když si za bezpečnost dospělých i dětských členů posádky připsalo shodných 87 %, za bezpečnost lehce zranitelných účastníků silničního provozu 71 % a pouze 64 % za bezpečnostní asistenční systémy, kterými je vůz vybaven.

Komisaři byli spokojeni s konstrukčními vlastnostmi a bezpečností modelu i4 pro dospělé i dětské cestující při testu částečné čelní srážky (frontal offset), kdy byla konstrukce vozu označena za stabilní, se středním rizikem ohrožení posádky při čelním nárazu. Podobně dopadl test nárazu do pevné bariéry v celé šířce vozidla, kdy se ochrana všech kritických oblastí těla ukázala jako dobrá nebo dostačující jak pro řidiče, tak pro cestující na zadních sedadlech. BMW i4 ale nedosáhlo tak dobrých výsledků v nárazových testech se zranitelnými účastníky silničního provozu. Vůz získal pouze 71 % při nárazových testech s chodci nebo cyklisty.

Crashtest BMW i4

Crashtest BMW i4 | foto: Euro NCAP

 


Čtěte také: Test BMW i4 M50 – Dokonalá raketa použitelná pro denní nasazení


Bezpečnostní systémy nejsou zdaleka stoprocentní

Nejnižší hodnocení Euro NCAP si odnesly bezpečnostní asistenční systémy, které získaly pouze 64 % neboli 10,2 bodů z celkových 16. Obzvlášť znepokojivé se ukázalo nouzové hlídání jízdního pruhu, které obdrželo jen minimální počet bodů, i když jeho součást, asistent pro udržení v jízdním pruhu, získal lepší „dobrou“ známku. Výsledky testů bohužel konkrétně nezmiňují, co bylo důvodem tak nelichotivého výsledku.

Prémiový elektrický model i4 tvoří společně s očekávaným modelem iX první kapitolu scénáře německé automobilky, obsahujícího celkem řadu 13 elektromobilů, které chce mnichovský výrobce do roku 2023 postupně uvádět na trh.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

BMW i4 obdrželo jen 4 hvězdičky v crashtestech Euro NCAP. Jak je to možné?

  • BMW i4 získalo v testech bezpečnosti Euro NCAP nevýrazné 4 hvězdičky
  • Problémem je zejména bezpečnost chodců a asistenční systémy
  • Mnichovská automobilka brzy představí novou sérii elektromobilů
Crashtest BMW i4

Crashtest BMW i4 | foto: Euro NCAP

Přestože sériová výroba a dodávky vozidel fungují dobře, je značným překvapením, že model BMW i4 získal od Evropského programu hodnocení bezpečnosti nových vozů Euro NCAP jen nevýrazné 4 hvězdičky. Vůz sice vyhověl v části související s konstrukčními vlastnostmi, jeho horší hodnocení je ale spojeno s bezpečností a asistenčními systémy.

BMW i4 získalo překvapivě „jen“ 4 hvězdičky

Výsledek tak nevěstí nic dobrého ani pro dosud nezveřejněné hodnocení elektrických vozidel ANCAP, které z výsledků Euro NCAP vychází. Na základě výsledků, zveřejněných agenturou Euro NCAP v tomto týdnu, získalo BMW i4 pouze 4 hvězdičky z 5 možných, když si za bezpečnost dospělých i dětských členů posádky připsalo shodných 87 %, za bezpečnost lehce zranitelných účastníků silničního provozu 71 % a pouze 64 % za bezpečnostní asistenční systémy, kterými je vůz vybaven.

Komisaři byli spokojeni s konstrukčními vlastnostmi a bezpečností modelu i4 pro dospělé i dětské cestující při testu částečné čelní srážky (frontal offset), kdy byla konstrukce vozu označena za stabilní, se středním rizikem ohrožení posádky při čelním nárazu. Podobně dopadl test nárazu do pevné bariéry v celé šířce vozidla, kdy se ochrana všech kritických oblastí těla ukázala jako dobrá nebo dostačující jak pro řidiče, tak pro cestující na zadních sedadlech. BMW i4 ale nedosáhlo tak dobrých výsledků v nárazových testech se zranitelnými účastníky silničního provozu. Vůz získal pouze 71 % při nárazových testech s chodci nebo cyklisty.

Crashtest BMW i4

Crashtest BMW i4 | foto: Euro NCAP

 


Čtěte také: Test BMW i4 M50 – Dokonalá raketa použitelná pro denní nasazení


Bezpečnostní systémy nejsou zdaleka stoprocentní

Nejnižší hodnocení Euro NCAP si odnesly bezpečnostní asistenční systémy, které získaly pouze 64 % neboli 10,2 bodů z celkových 16. Obzvlášť znepokojivé se ukázalo nouzové hlídání jízdního pruhu, které obdrželo jen minimální počet bodů, i když jeho součást, asistent pro udržení v jízdním pruhu, získal lepší „dobrou“ známku. Výsledky testů bohužel konkrétně nezmiňují, co bylo důvodem tak nelichotivého výsledku.

Prémiový elektrický model i4 tvoří společně s očekávaným modelem iX první kapitolu scénáře německé automobilky, obsahujícího celkem řadu 13 elektromobilů, které chce mnichovský výrobce do roku 2023 postupně uvádět na trh.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."